کتمان حقیقت، همسنگ خشکسالی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۴/۶/۳۰ کد خبر: 102792 منبع: پرینت

به کسانی که دغدغه تمامیت ارضی و موجودیت افغانستان در نقشه سیاسی منطقه را دارندٖ، صادقانه هشدار می دهم که دروغ بافی، کتمان حقیقت و انکار تکثر هویت های قومی که از اساسات ناسیونالیسم افغانی است، این کشور را تجزیه خواهد کرد.

مخاطبم در این جا مخصوصا رییس جمهور است. رییس جمهوری که بارها خطاب به دشمنان افغانستان، از تاریخ پنج هزارساله کشور و تداوم و بقای آن تا پنج هزارسال آینده سخن گفته است. به همین رییس جمهور هشدار می دهم که متابعت و حرف شنوی از یون و طاقت بی طاقت، دهن کژی به هویت اکثریت مردم در شناسنامه های الکترونیکی و انکار تکثر قومی شهروندان این سرزمین، افغانستان را تامرز نابودی، نه پنج هزارسال بعد بل همین امروز، خواهد کشاند.

اگر نیاکان ما در کتیبه داریوش دروغ و کتمان حقیقت را همسنگ خشکسالی برای موجودیت یک کشور خطرناک دانسته اند، حتما چیزی را می دانسته اند.

اگر به هشدار ما باور ندارید، امتحان کنید. امتحان کنید که آیا همنوایی با یون، افغانستان را تجزیه خواهد کرد یا نه

همایون محتاط نوشته است که رییس جمهوری خواهان درج واژه «افغان» در شناسنامه ها شده است.


عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب ریس جمهور افتخار تاریخ پنج هزارسال به قوم ناسیونالیسم افغان احدی منگل یون ستار سعدات طاقت شکریه بارکزی نیست به قوم های تاریخ خراسان زمین است.

>>>   نوشتن کلمه افغان در تذکره های الکترونیکی به همه از شهروندان افغانستان اعم از پشتون وتاجک وهزاره وازبک وترکمن وایماق وبلوج وغیره خط قرمز بین افغانستان واحد ویکپارچه وتجزیه ان است به هیچ قیمتی مردم سایر اقوام بزرگ وخورد دیگر به استثنای قوم پشتون درج کلمه افغان رادر تذکره های الکترونیکی شان نمی خواهند وباید اکتفا به همان نوشتن افغانستان که در قانون ثبت احوال نفوس توزیع تذکره های الکترونیکی تسجیل گردیده ودر جریده رسمی دولت وحدت ملی نشر شده شود در غیر ان اگر مسله ملیت مطرحه است باید از هر شخص ملیت خودش درج تذکره های الکترونیکی شود نه اینکه بطور عام کلمه افغان که مربوط است به قوم خاص پشتون وطن ما .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است