ماهانه 25 هزار هموطن از ایران اخراج می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۴/۶/۳۰ کد خبر: 102791 منبع: پرینت

آمار نشان می‌دهد که ماهانه حدود ۲۵ هزار نفر از مهاجران افغانستانی از ایران اخراج می‌شوند.

به گفته مقام‌های افغانستان، هر ماه حدود ۲۵ هزار افغانستانی به صورت اجباری از مرز اسلام قلعه موسوم به "نقطه صفر" مرزی برده می‌شوند و حدود ۳۰ هزار مهاجر دیگر نیز داوطلبانه به افغانستان بازمی‌گردند که نشان‌دهنده افزایش کنترل ایران بر مهاجران افغانستانی است.

درحال حاضر ۹۵۰ هزار مهاجر ثبت شده افغانستانی به‌صورت قانونی در ایران زندگی می‌کنند و براساس تخمین سازمان بین المللی مهاجرت، حدود یک تا ۴ / ۱ میلیون تن نیز به صورت غیرقانونی در این کشور به سر می‌برند. در پاکستان حدود ۶ / ۱ میلیون مهاجر ثبت شده قانونی و یک و نیم میلیون مهاجر ثبت نشده افغانستانی زندگی می‌کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا دنیا کی از دست افغانی نجات پیدا می کنه؟

>>>   تقصیر از رهبران بی خرد و ودولمتردان افغانستان است که نمی توانند صلح و امنیت را درکشور تامین کنند وبرای جوانان شغل ایجاد کنند. مردم هم مجبور هستند بخاطر زنده ماندن وتامین زندگی زن واطفال شان به کشورهای دیگر مهاجر شوند. مهاجرت از هوس نیست وتا وقتیکه آدم مجبور نشود وزندگی اش درخطرقرار نگیرد مهاجرت نمی کند هیچکس دوست ندارد وطن آبایی اش را ترک کند وبرود به یک کشوردیگر که درآنجا هم شهروند درجه دوم حساب می شود وکسی ارزشی برایش قایل نیست وهرروز زخم زبان را بشنود وتن به ذلت بدهد. برادری که نوشته است دنیا کی ازدست افغانها نجات پیدا می کنه ؟ باید یک کمی مطالعه کندواقیعت ها را بفهمد وحرف الکی نزند.
رسول از کابل

>>>   کاش شهروند درجه دو محسوب می شد از کمترین امکانات و قوانین بین المللی خبری نیست. چه رسد به شهروندی....

>>>   اگر راست باشد بسیار عالی است امیدوارم در اینده نزدیک برای همیشه از شر این اتباع مزاحم افغانی نجات یابیم.افاغنه همانطور که اب به روی ملت ایران بستن باید مرزهای ایران هم به روی اتباع انها بسته شود.بروند از متحد امریکایی و انگلیسیشان کمک بگیرند مسائل افغانستان به مربوط نیست.

>>>   دولت ایران چرا نمیگذارد که افغانها که باردوش ایران است از مرز خارج شوند.؟تنها دلیل اینکار حسادت است

>>>   انکه از حسادت گفته.دارید از رفاه ایرانیان سکته میکنید.از در بیرونتان میکنیم از دیوار وارد میشوید....به چه چیزیت حسادت کنیم.به اقتصادت.به احترامت.به مواد مخدرت.به کشور اشغال شده ات. به جیب های پر از پولت.سر سفره ایرانی نشستی زبانت دراز شده!!

>>>   بنده به دوستان هموطنم پیشنهاد میکنم اگر قصد مهاجرت را دارند به کشورهای کفر و یهودی و اروپایی مهاجرت نکنند.در کشورهای حاشیه خلیج عرب امکانات زیاد است هم مسلمان استند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است