آل سعود قصد تخریب مکه را دارد ؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۳۹۴/۶/۲۹ کد خبر: 102706 منبع: پرینت

در حادثه روز جمعه 20 سنبله 1394، مکه مکرمه که به دنبال شروع طوفان و بارندگی شدید روی داد یک جرثقیل مربوط به تعمیرات مسجد الحرام سقوط کرد که در آن 107 نفر کشته و 238 نفر مجروح شدند. حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در چند روز اخیر رسانه‌های جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. عربستان سعودی که پیش از این، علت سقوط جرثقیل را تندباد اعلام کرده بود، از حرف اول خود بازگشت و شرکت بن لادن را که مسوول نظارت بر طرح توسعه حرم است، مقصر اعلام کرد. شائبه‌ی نوعی خرابکاری همزمان با سالگرد حملات انتحاری ۱۱ سپتامبر مطرح شد. اولین آمارها حاکی از مرگ حدود 107 زائر بود، حال حرف از کشته شدن بیش از 170 نفر است.

تحلیلی اجمالی در مورد این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که تأمل بر آن خالی از لطف نیست، باوجود اینکه برای موارد زیر هیچ گونه سندی منتشر نشده اما با توجه به اتفاقات رخ داده، عمدی بودن این حادثه نیز دور از ذهن نیست.

1. سرعت باد بسیار پایین و حدود ۲۲ کیلومتر بوده است، اگرچه شبکه العربیه سرعت باد را ۶۵ کیلومتر اعلام کرده که قطعاً دروغ بوده و سرعت باد در تمام نقاط زمین و در تمام روزهای تا یک ماه آینده هم دقیقاً ثبت و قابل رهگیری است.

2. جهت باد از محل استقرار تاور (جرثقیل) به طرف مروه یعنی به سمت شمال غرب بوده است و جرثقیل به دلیل باد نمی توانسته به طرف خلاف جهت باد سقوط کند.

3. جرثقیل دقيقاً به پشت مقام ابراهیم علیه‌السلام (جایگاه بیشترین زائران شیعه) سقوط کرده است.

4. شکل سقوط نشان می‌دهد که سقوط برخلاف لنگرگاه جرثقیل صورت گرفته که فقط می‌تواند به‌دلیل باز بودن پیچ های جرثقیل و دستکاری عمدی واقع شده باشد.

5. هیچ جرثقیل دیگری سقوط نکرده است.

روزنامه لوبوان فرانسوی در پی سقوط جرثقیل نوشت: ماهیت این پروژه‌های عظیم و تجملات زیاد در شهر مقدس مکه چیست؟ آیا این تجملات و عملیات عمرانی گسترده هویت مذهبی این شهر مقدس را از بین نمی‌برد؟

در پی سقوط این جرثقیل، بی‌درایتی مسئولان سعودی در حفظ امنیت و جان زائران و همچنین وضعیت عمرانی و تجملاتی گسترده (که چهره اسلامی این شهر مقدس را تغییر داده)، با انتقادات شدیدی مواجه شد. چرا که شهر اول اسلام باید شبیه شهرهای پیشرفته آمریکایی باشد و رنگ و بو و بافت اسلامی این شهر تغییر پیدا کند.

رژیم سعودی به طور تدریجی تمام آثار تاریخی گذشته را از بین برده و تمام خانه‌های قدیمی که به نزدیکان پیامبر(ص) تعلق داشت را با خاک یکسان کرده است. حتی خانه حضرت خدیجه اولین همسر پیامبر در امان نماند، به گونه ای که خانه حضرت خدیجه ناپدید شده و در محل آن سرویس‌های بهداشتی احداث گردید و همچنین خانه‌ برخی صحابه حضرت رسول(ص) نیز ناپدید شده است. در ادامه میتوان به تخریب قبور ائمه بقیع اشاره داشت، در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري قبرستان بقيع به عنوان مهم‌ترين قبرستان اسلام به دست وهابيون تخريب شد. پس از تسلط وهابيون بر مدينه آن‌ها ضمن تخريب قبور، آثاري که بر روي قبور قرار داشت را نيز از بين بردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داغش هم تخریب را پلان دارد...

>>>   آل سعود =آل شیطان

>>>   آ ل سعود از نسل یهودیان قبیله عنزه خیبر هستند و به دنبال انتقام از اسلام و مسلمین هستند. خداوند به زودی زود آمریکا و اسرائیل و آل سعود و دیگر دشمنان اسلام را نیست و نابود کند.آمین آمین یا رب العالمین

>>>   باید گفت که اگر مسلمانی یا کفری قصد تخریب مکه مکرمه را داشته باشد، اشتباه بزرگی در کره زمین کرده چون با تخریب مکه مکرمه دنیا نابود میگردد. خداوند اصلاح شان کند اگر قابل اصلاح نیستند نابودشان کند. (انشا الله)
هارون افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است