اوباما:
با حامد کرزی در نهایت احترام رفتار شود
در پی سفر رییس جمهور کرزی به واشنگتن، باراک اوباما به تیم سیاست خارجی کاخ سفید دستور داده است که با حامد کرزی در این سفر با نهایت احترام برخورد نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۰    ۱۳۸۹/۲/۲۰ کد خبر: 10232 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور که شام گذشته به ایالات متحده آمریکا سفر کرده است؛ قرار است در سفر چهار روزه خود با شماری از مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفتگو کند.

گفتنی است روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه گزارش داد که باراک اوباما به تیم سیاست خارجی کاخ سفید دستور داده است که با حامد کرزی در این سفر با نهایت احترام برخورد نماید.

این خبر سازترین سفر رییس جمهور کرزی در میان موجی از تنشها میان کابل و واشنگتن به آمریکاست. قرار است رییس جمهور روز چهارشنبه با باراک اوباما دیدار و پس از آن در یک نشست خبری شرکت نماید.

اما درهمین حال خبر گزاری رویترز می نویسد کرزی این بار در دیدار از امریکا با استقبالی سردتر از جانب میزبان شکاکی روبرو خواهد شد که به وی سوء ظن دارد و اقدامات گذشته اش را با دقت زیر نظر داشته است.

به نوشته روزنامه، رییس جمهورکرزی بدون سر و صدا و جشنی که زمانی برای او بر پا می‌شد، از امریکا دیدارخواهد کرد.

رابطه کرزی با امریکا ماه گذشته زمانی به پایین‌ترین سطح خود رسید که وی کشورهای خارجی به ویژه امریکا را متهم کرد که موجب تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری شده است.همچنین برخی گزارش ها منتشر وسپس تکذیب شد که بر بنیاد آن کرزی تهدید کرده است که به اعضای گروه طالبان ملحق خواهد شد.

لحن این جنگ لفظی حتی برخی از متحدان کرزی در کابل را غافلگیر کرد و کاخ سفید اظهارات وی را نگران کننده و نادرست خواند.

این وضع بر خلاف رابطه دوستانه کرزی با جرج بوش رییس جمهور پیشین امریکا بود . این دو به طور منظم با هم گفتگو می‌کردند و حامد کرزی به عنوان یک رهبر میانه روی مسلمان که به بهبود اوضاع در کشورش کمک می‌کند مورد تمجید قرار گرفت.

اوباما که کرزی را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده بود، تا یک سال از زمان ریاست جمهوری خود از کرزی فاصله گرفت.

به هر حال به نظر مي رسد كه محترم كرزي يك هفته سخت، دشوار و تعيين كننده را در پيش دارد. اكنون بايد ديد كه اين سفر تا چه ميزاني مي تواند براي امريكا و افغانستان داراي پيام مثبت و با دست آورد باشد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهرحال مردم افغانستان در این اظهارات ضد ونقیض چندان جدی نیستند زیراکه خوب میدانند آقای کرزی از برکت ایالات متخده امریکاء به این مقام رسیده است حتی در آغاز کار خود محافظین امریکائی از آن حراست میکردند و در دو انتخابات ریاستی مورد حمایت قرار گرفت بار اول به اشاره و میانجگری آقای زلمی خلیلزاد سفیر امریکاء در کابل بار دوم با وصف تقلبات گشترده توسط سناتور قدرتمند امریکائی .....به مسند قدرت رسید و چند تن از وزراء مستقیما به اشاره امریکاء با گرفتن آراء بیشتر و خلاف توقع مردم دوباره وزیر شدند.
با نکات فوق دیگر مردم فریب این سیاستها را نخورده میدانند که این اظهارات به چه اندازه صادقانه ویا عوام فریبانه بوده است
کارپوه مسائل سیاسی

>>>   هر پدر درمقابل اولاهایش ونواسه هایش همین قسم رفتار میکند . تا درمقابل انها کستاخی نکند .
با احترام جق جو پروانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است