غنی: تقاضای ما نجات مردم دو طرف خط است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۴/۶/۱۱ کد خبر: 101803 منبع: پرینت

شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی خیبر پشتون خواه و کویته با رییس جمهور دیدار کردند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، با شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی خیبر پشتون خوا و کویته که به کابل آمده بودند، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، در آن محمد گلاب منگل وزیر امور سرحدات و قبایل، داکتر نسرین اوریا خیل وزیر کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولان، محمد اکرم خپلواک مشاور رییس جمهور در امور سیاسی، اسدالله غضنفر مشاور فرهنگی رییس جمهور، شماری از اعضای شورای ملی و تعدادی از نویسندگان و محققان حضور داشتند.

رییس جمهور غنی تخلیقات پنجگانه خوشحال خان و آثار موصوف را بی نظیر دانست و نویسندگان و محققین جوان را در راستای نوشتن آثار و مقالات مفید، مورد تشویق قرار دارد. رییس جمهور، تحکیم روابط فرهنگی و برگزاری کنفرانس های فرهنگی را برای معرفت و شهرت نویسندگان و کادر های جوان مفید خواند و به وزیر امور سرحدات و قبایل هدایت داد تا زمینه های بیشتر روابط و تماس های نویسندگان هر دو سوی خط دیورند را فراهم نماید.

وی گفت: مردمان دو طرف خط، یک تن و وجود اند و پیوند خونی دارند و قربانی ناامنی و دهشت افکنی می باشند. وی افزود: در این راستا اقدام جدی و همه جانبه جهانی، منطقوی و میان حکومت های دو کشور نیاز است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که تقاضای اساسی ما نجات مردمان دو طرف خط است و به همین هدف ما اجماع منطقوی و بین المللی را ایجاد کرده ایم و پالیسی و موقف ما در این راستا منطقی و روشن است. رییس جمهور گفت: خواست اساسی ما صلح است، هر افغانستانی صلح پایدار و با عزت می خواهد، به همین منظور راه عمل را در پیش گرفته ایم، اگر باز هم فرزندان ما کشته می شوند، پس راه گفتگو و مذاکرات بسته می شود.

وی گفت: که ما چهارراه آسیا و یک منطقه عظیم اقتصادی هستیم. به همین منظور راه ابریشم و دیگر راه های مهم از اینجا گذشته است. وی افزود: برای چین و کشورهای آسیای و اروپایی قناعت داده ایم و تمام جهان این را پذیرفته اند که باید یک بحث همه جانبه اقتصادی آغاز گردد.

در این دیدار اورنگزیب سکرتر جنرال عوامی نشنل پارتی و آقای داکتر خادم حسین رییس بنیاد باچاخان به نمایندگی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی خیبر پشتون خواه و کویته صحبت کرد و از رییس جمهور تشکر نمود که آنان را به حضور پذیرفتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادران افغان مطمئن باشید که این جنگ تمام نمی شود مگر اینکه افغانستان از نقشه پاک شود وبپاکستان بپیوندد وراه دیگرش ابطال این دولت وحمله همه مجاهیدین ومردم علیه پاکستان درحقیقت یک قیام عمومی علیه پاکستان به سرکردگی جنرال دوستم فقط
بینام از وردک

>>>   اشتباه کردی ریس جمهور همین هم خون تو هردو کشور را برباد کرده

>>>   غنی جان تو اول طرف خود را نجات بده آن طرف خط پیشکش تان.

>>>   رهبران ما ازغم مردم یا پاکستانی های آنطرف مرز مرده اند آثار خوشحال ختک وامثال آن یک پول ارزش ندارد

>>>   بزودی پاکستانی ها خط را تا دریای کابل میرسانند آنزمان واقعا دوطرف خط گفته میتوانیم هرسال چند کیلومتر هرسال چند کیلومتر نزدیک میشوند

>>>   تازمانی که دیورند به عنوان مرزرسمی اعلام نشود و درازای آن بندر وکریدوری دردریای عمان به افغانستان اختصاص نیابد مشکل ناامنی باپاکستان حل نخواهدشد.درست است ماهمخون هستیم پشتون هاباپاکستانیهاوهراتیهاوفراهیهابازابلیهاومشهدیهای ایران وترکمن های ماباترکمنهای ایرانی ولی دلیلی برای محومرزهاواستقلال نداریم
شیواکاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است