افغان سرپناه بی هویت ها است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۴/۶/۱۰ کد خبر: 101756 منبع: پرینت

"افغان"، برای بی هویت ها بهترین سرپناه هویتی است.

به باور من "افغان" بحیث یک هویت عقب مانده شاید یک سرپناه هویتی مناسب برای بی هویت ها باشد.

با کمال تاسف تفاوت هویت عقب مانه افعان با هویت های متمدن بویژه فارسی زبان ها در حدی است، مثل اینکه هزاران انسان در خانه ها و کاخ های مجلل خویش زندگی کنند ولی یک تعداد سیلاب و یا زلزله زده گان بیچاره بخاطر نجات شان در زیر سرپناه ها نظیر خیمه ها و یا خانه های متروک پناه ببرند.

کاش در عقب هویت افغان افتخار و تمدن قرار می داشت که شهروندان از هویت خود صرف نظر می کردند و به آن افتخار می کردند. یک تعداد افراد برای منافع زود گذر شان به این و آن هویت خود را می چسپانند بی آنکه به آن باور داشته باشند.

من بسیاری افرادی را می شناسم که از نام پشتون و افغان نفرت دارند اما بخاطر منافع موقتی و یا از ترس خود را پشتون و یا افغان معرفی می کنند.

بگونه مثال سمیع حامد که در فرهنگ فارسی و زندگی مدنی بزرگ شده است اما بخاطر منافع شخصی خود را افغان جا زده است و تصور می کند،که ازین طریق اشعار بی مقدار او را بیشتر می خوانند و در جامعه او را بحیث شخصیت ملی احترام می کنند. مثل جناب سمیع حامد هزاران بی هویت در افغانستان زندگی می کنند. اینها بهترین شکار فاشیسم در افغانستان به شمار می روند.

در افغانستان بزرگترین بد بختی این است که هویت عقب مانده افغان می خواهد هویت های پیشرفته و متمدن و ریشه دار تاریخ را ببلعد. این مثل این است که افریقای نامتمدن از اروپای متمدن بخواهد که از هویت اروپایی خود به نفع آفریقای عقب مانده صرف نظر کنند.

آیا چنین چیزی امکان دارد؟


هارون امیر زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای امیر زاده خیلی بجا وبا منطق ومنطبق با تاریخ گذشته کشور بیان فرموده اید هیچگاه مردم با تمدن ودارای ریشه تاریخی وپر افتخار که جهانیان وفرهنگیان بنام ان از قدیم های دور بنام تاریخی ان اشنا اند کجا خود را اسیر نامی خواهند کرد که به اثر جبر زمان وحاکمان خیانت کار این قبیله در اوراق پسین تاریخ ظهور وعرض اندام نموده که تا در اینده همانطوریکه با تغیر دادن نام مملکت شان به اسم مسمی شده خودشان اکنون دعوی ملک بودن از خودشانرا دارند ودیگران را مهاجر واز ممالک دیگر خطاب میکنند درحالیکه چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است همه میدانند که مالک اصلی این مملکت کیست وتغیر نام ان چه وقت وتوسط کدام زمامدار ظالم وقت تغیر هویت داده شده که امروز یکعده اشخاص نا اگاه بی خرد فرو مایه بجز خودشانرا دیگرمردمان این کشور را مهاجر و خلاف حرف وادب حرامی خطاب میکنند عین ادعای که اسراییلی ها دعوی اراضی اشغالی را دارند در حالیکه حلال زاده وحرام زاده ها از عمل وگفتار شان پیدا است ضرورت به توضیح ندارد .

>>>   دقیقآ فرمودید یک ازعلتی های دیگرعقب مانده ما همین هویت است باید به آریانا کهن ویا خراسان مثمی گردد

>>>   بنام خدای بزرگ که افرید همه ای انسانها را بدون تفاوت شدن بین انها همه ای انسان ها را یکسان افرید و انسان را خلیفه خود در کره زمین قرا داد این درست است که افغانستان در تاریخ معاصر خود هموار در جنگ و خونریزی قرار دارد ولی یکبار تاریخ افغانستان را مورد مطاله خویش قرار دهید و بعدآ قضاوت کنید ما به هویت افغان بودن خود افتخار می کنیم و افغانستان سرزمین شرافت و صداقت و براری است نه جای فساد و شهوت پرستی و نه جای برای این افراد پست ذلیل که برای خود شریعت دیگر بر اعمال خواهشات خود درست کردند و خود را مسلمان وا قعی جلوه می دهند و نه افغانستان جای بی هویت هاست از جان افغانستان کنه های بسیاری تغذیه می کنند از جمله همسایه های مانند ...پاکستان وجهان غرب و صهیونست های کافر من از صهیونست ها و دیگر ها چنین انتظار ندارم چرا که انها کافر هستن اما شما پاکستان ... چرا شما که خود را مسلمان می خوانید ایا اسلام چنین گفته است .

>>>   درود بر شما
واقعا تعصب بر همين کلمه افغان از سوي هر دو طرف (مخالف و موافق) سياسي بوده است . کاش اين همه تعصب روي آباداني کشور مي داشتيم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است