از این طعمه ی چرب نمی توان گذشت
گر انگلیسی ها از جنوب کشور ما رفتند و اکنون پس از بازگشت مدعی همکاری برای تقویت امنیت داخلی افغانستان هستند، نه به جهت جلوگیری از نفوذ بیشتر داعش و طالبان است بلکه آنها نمی خواستند در مقابل و رویارو با پاکستان قرار گیرند تا کشوری را که خود تشکیل دادند به آسانی از دست بدهند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۳    ۱۳۹۴/۶/۴ کد خبر: 101463 منبع: پرینت

منابع خبری در چند روز اخیر از بازگشت نظامیان ویژه انگلیسی به میدان نبرد علیه داعش و طالبان در کشور ما خبر دادند و گزارش کرده اند که نظامیان ویژه دریایی و هوایی انگلیس با هدف مبارزه با طالبان و داعش به افغانستان بازگشته اند و هم اکنون در عملیات شبانه علیه تروریست ها نقش دارند.

در سال جاری 470 انگلیسی ها در جمع نیروهایی که تحت عنوان "ماموریت قاطع" در کشور ما ایفای وظیفه می کنند، قرار بود در پایان سال 2016 افغانستان را ترک کنند، اما اکنون به بهانه ی آموزش نیروهای ویژه و کماندوهای افغانستانی قرار است مادامی که آمریکاییها در کشور ما هستند، باقی بمانند.

به راستی این همه اصرار برای ماندن و این بازگشت پس از ترک افغانستان از سوی انگلیسی ها برای چیست آن هم زمانی که خود انگلیسی ها مدعی هستند برای جنگ افغانستان و عراق، سی میلیارد پوند هزینه کرده اند؟

سی میلیارد پوند که به طور متوسط برای هر انگلیسی یک هزار پوند می شود، در حالی بوده است که اشغال افغانستان و حضور نیروهای خارجی نه تنها کشت خشخاش را در کشور ما کاهش نداده، بلکه تا چندین برابر آن را بیشتر هم کرده است، ناامنی و بی ثبات که جای خود دارد.

انگلیس تحت نخست وزیری تونی بلر در سال 2001 همراه با آمریکا به کشور ما حمله کرد. تونی بلر متهم است پارلمان انگلیس را درباره حمله به افغانستان و عراق فریب داده بود. اما کمیته تحقیق پس از چند سال هنوز نتایج تحقیقات خود را در این باره اعلام نکرده که علت آن کاملا مشخص است زیرا مقامات انگلیس و آمریکا نمی خواهند خیانتهایی را که انجام دادند، برملا شود.

واقعیت این است که امروزه انگلیس قدرت دست چندم در جهان است که در پناه آمریکا می خواهد اهداف استعماری اش را در افغانستان پیگیری کند. آن هم در موقعیتی جنگی که فرماندهان ارشد آمریکایی و انگلیسی مستقر در افغانستان اذعان دارند که پیروزی نظامی در کشور ما وجود ندارد.

اما باز هم اشرف غنی و عبدالله برای چنین انگلیسی (به قول معروف) خود را به کشتن می دهند. آن هم در حالی که همین انگلیس هیچگاه حاضر نیست به خاطر افغانستان، روابط خود را با پاکستان تیره بسازد که این نشان می دهد انگلیس مانند بسیاری از کشورهای دیگر به هیچ وجه منطقی نمی داند بین افغانستان و پاکستان یکی را انتخاب کند.

اگر انگلیسی ها از جنوب کشور ما رفتند و اکنون پس از بازگشت مدعی همکاری برای تقویت امنیت داخلی افغانستان هستند، نه به جهت جلوگیری از نفوذ بیشتر داعش و طالبان است بلکه آنها نمی خواستند در مقابل و رویارو با پاکستان قرار گیرند تا کشوری را که خود تشکیل دادند به آسانی از دست بدهند.

این حقیقتی است که نه انگلیس، نه آمریکا و نه دیگر کشورهای استعماری نمی توانند از طعمه چربی مثل افغانستان بگذرند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...خوب ع و غ چی کنند؟؟ امریکا وانگلیس را رخصت کنند؟؟

>>>   نکنداینکه انها را به لشکر...وارد افغانستان کرده باشند و بگویند که انگلسی ها دو باره به هلمند امده اند الا و علم . افغانستان لقمه چربی است نکند به گلو ها گیر کند همه را خفه نمایند نمیدانم ممکن است سیاست بهر برزگ که نمی توانی ؟؟؟

>>>   ﺗﯿﻢ ﻫﺎﯼ ﻟﯿﮓ ﺑﺮﺗﺮ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ:
ﺧﺸﺨﺎﺵ ﮔﺴﺘﺮ ﮐﺎﺑﻞ،
ﺗﺮﯾﺎﮎ ﺳﺎﺯﯼ ﻗﻨﺪﻫﺎﺭ،
ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺣﺸﯿﺶ ﺧﯿﺰ ﺟﻨﻮﺏ،
ﺍﺗﻠﺘﯿﮑﻮ ﻭﺯﯾﺮﺳﺘﺎﻥ ﺟﻨﻮﺑﯽ،
ﺍﻑ ﺳﯽ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ،
ﻓﺠﺮﺷﻬﯿﺪ ﺑﻦ ﻻﺩﻥ ﻫﺮﺍﺕ،
ﺍﻻﺗﺤﺎﺩ ﻗﺎﭼﺎﻗﭽﯿﺎﻥ ﺟﻼﻝ ﺍﺑﺎﺩ،
ﻫﺮﻭﺋﯿﻦ ﻣﺒﺎﺭﮐﻪ ﮐﺎﺑﻞ
ﺻﻨﻌﺖ ﻧﺎﺱ ﻫﺮﺍﺕ

>>>   مادره تمام نا امنی ها این بیگانگان هستند که در کشوره مان حضور دارند . نه تنها امریکا بلکه تمام محتدین امریکا نه باعث امن بودند فضای کشور و منطقه نمی شوند بلکه باعث جنگ در افغانستان و تمام منطق اسیا خواهد شد. من میدانم که گفتم . قضاوت با شما بینندگان گرامی است.
حبیب الله یوسفزی

>>>   هیچ پشکی برای رضای خدا موش نمیگیره!،مهم این هست که دولت مردان هر کشوری بخصوص دو رئیس جمهور افغانستان از فرصتهای پیش آمده به نحو احسن در جهت بهتر شدن اقتصاد،رشد وپیش رفت منافع مردم افغانستان چطوراستفاده کنند؟من که کفایتی در ع وغ نمیبنم ومردم ومنافع کشور ما باز هم دچار فروپاشی امنیت و اقتصادیست!
نادرشاه

>>>   تشکیل لانه ای اس ای چون افتاب روشن است که توسط انگلیس ها صورت گرفته و بصورت مطلق توسط استخبارات انگلیس و موساد اسرائیل حمایه میشود حمایه القاعده ، طالب و داعش توسط این اداره گوینده ادعا میباشد امدن نظامیان انگلیس دو هدف را دربر دارد:
1- انتقال مواد مخدر
2- تعقیب اهداف و دستور شان توسط طالبان ، القاعده و داعش
بنا نباید توقع داشت که انگلیس ها کشور ما را درامر مبارزه با تروریزم همکاری میکند بلکه تروریست ها را دراکمال هدف شان همکاری میکند
حیران

>>>   برادران محترم !
متاسفانه ازغفلت همیشگی سران حکومت قوم گرا کشورما همیشه طعمه چرب دیگران بوده که این باراول نیست که ما طعمه دیگران ویا به تعبیرنویسنده طعمه غربی ها بوده ایم .لطفا به خود بیائید وسر ازامروزشروع بکارنموده کشوررا ازاین کشکش خلاص نمائی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است