جنرال دوستم به دنبال کلان تر شدن است
یا اینکه واقعا جنرال دوستم به شدت برای طالبان و پاکستان حایز اهمیت است که اینگونه به دنبال ترور وی هستند، یا اینکه نزدیکان جنرال صاحب به دنبال کلان تر کردن شخصیت ایشان می باشند. چرا که مدتها است گفته می شود ایشان که سمت جنرالی را یدک می کشد به دنبال مارشال شدن است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۱    ۱۳۹۴/۶/۳ کد خبر: 101397 منبع: پرینت

ظاهرا ماجرای ترورهای زنجیره ای جنرال عبدالرشید دوستم پایان ندارد و تقریبا هفته ای یکبار طرح ترور ایشان توسط نیروهای فدایی اش خنثی می شود و الحمدالله مهاجمان انتحاری پیش از انجام نقشه ی شوم خود بازداشت می شوند.

این ترورهای ساختگی یا واقعی از ابتدای سال جاری و در چهارمین روز نوروز آغاز شد که در آن عاملان انتحاری قصد داشتند جنرال صاحب که برای تماشای مسابقات بزکشی در شهر شبرغان به مرکز جوزجان رفته بود را با جاسازی بمب در زین اسب، مورد حمله قرار دهند که پیش از رسیدن به هدف شناسایی و بازداشت شدند.

پس از آن یک لیست محرمانه از سوی آی اس آی پاکستان نشر شد که در آن آمده بود سازمان استخبارات پاکستان قصد ترور شخیصت های مبارز و سران مجاهدین و نظامیان حکومت افغانستان را دارد که در راس این لیست جناب عبدالرشید دوستم قرار داشت.

سپس جنرال دوستم خبر از تشکیل ارتش 20 هزار نفر دوستمی داد تا طالبان را کشور بیرون سازد البته با اجازه ی رییس جمهور. اما پس از آنکه اشرف غنی به وی اجازه تشکیلات امنیتی موازی با ارتش ملی را نداد، وی شخصا به فاریاب رفت و طالبان را تهدید کرد که اگر مثل بچه آدم تسلیم شدید که خوب و در غیر آن سرتان از من و مالتان از بیت المال.

هرچند طالبان که در سال 2002 زور جنرال دوستم را دیده بودند، دیگر این بار نه تسلیم شدند و نه فرار کردند بلکه ایستاده اند و با نیروهای جنرال صاحب می جنگند و هفته ای یکبار هم قصد ترورش را دارند.

کاروان موترهای جنرال دوستم چهار روز پیش یکبار مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت که 10 تن از مهاجمان در این حمله کشته و 15 نفر دیگر بازداشت شدند و امروز یکبار دیگر طرح ترور عبدالرشید خان ناکام ماند.

نزدیکان جنرال در این باره گفته اند که 3 مهاجم انتحاری پیش از رسیدن به هدف توسط محافظان دستگیر شدند و مشخص شده که طرح ترور جنرال دوستم قرار بود در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب به مرحله اجرا گذاشته شود، اما مهاجمان پیش از آن که بتوانند خود را به وی برسانند و مواد انفجاری همراه خود را منفجر کنند، بازداشت شدند.

تصاویر این مهاجمان نیز در صفحه اجتماعی جنرال دوستم منتشر شده و آمده است که این نیروها از یک ماه پیش برای این ترور آماده شده اند اما هیچ توضیح داده نشده که این افراد در کجا آموزش دیده اند.

این ترورهای بی حاصل ( به لطف خدا) روشنگر دو مطلب است. یا اینکه واقعا جنرال دوستم به شدت برای طالبان و پاکستان حایز اهمیت است که اینگونه به دنبال ترور وی هستند، یا اینکه نزدیکان جنرال صاحب به دنبال کلان تر کردن شخصیت ایشان می باشند.

چرا که مدتها است گفته می شود محترم عبدالرشید دوستم که سمت جنرالی را یدک می کشد به دنبال مارشال شدن است و توقع دارد تا پس از مرحوم فهیم، سمت مارشالی به ایشان تنفیذ گردد به همین دلیل هم در برابر بسیاری از اختلافاتش با اشرف غنی مهر سکوت به لب زده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال صاحب نفر دوهم کشور است ضرورت به کلان شدن ندارد وواقعیت این که جنرال صاحب در ردیف اول هدف مخالفین قراردارد ضرورت احساس نمیشود که خودرا در برده تلویزیون نشان بیته موضوع ازبین بردن جنرال صاحب برای دشمن دست اورد کلان است از جنرال صاحب کده کدام هدف مهم دیگر درکشور است ... البته از جنرال صاحب بهتر کدام جنرال دیگر در کشور داری
بااحترام ادم بیطرف

>>>   جنرال دوستم نه تنها مار شال شدن که لیاقت رهبری را دارد تنها کسی است که در برابر دهشت افکنان قد علم کرده و از آنان زهر چشم می گیرد دیگران که نام رهبری را یدک می کشند چه کرده اند؟ ... جنرال دوستم در پی نابودی کسانی است که به زن و کودک پیر و جوان رحم نمی کنند و کشور را به تبهاهی کشانده اند.

>>>   جنرال دوستم به شهرت ضرورت ندارد خداوند آنقدر شهرت داده دشمنانش دیده نمیتوانند به پیش ملت اش مارشالی را گرفته ...
احمدی از فاریاب

>>>   نیروهای دوستم در فاریاب آنطور که گفته میشود ، چندان موفقیتی نداشته اند . طالبان درمناطق حضور وسیع دارند وبه ضد حملات می پردازند ، بنآ قطعآ جنرال دوستم و دوستمی هایش میخواهند او را بزرگ جلوه دهند و بنده نیز با نویسنده هم نظراستم که دوستم فقط میخواهد به رتبه مارشالی نایل آید ، و بخاطر این هدف از هیچ عملی فروگذارنیست ، همه ما وشما می فهمیم که دراین فصل کار مردمان آن مناطقی که جنگ در آن جریان دارد ، خساره مند میشوند وچنانچه تجربه تلخ دوران حاکمیت داکتر نجیب الله ... وبعد از حکومت طالبانی نشان میدهد ، افراد وفادار به جنرال دوستم در چور ، چپاول ... مردم بی دفاع وبی سلاح تجربه فراوان دارند .

>>>   ﻣﺎﺭﺷﺎﻟﻲ ﺣﻖ ﻣﺴﻠﻢ ﺩﻭﺳﺘﻢ اﺳﺖ. اﻭ ﺑﺎ ﭼﻜﺮ ﮔﻮﺷﻪ ﻫﺎﻳﺶ ﺑﺮاﻱ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭﺷﻤﺎﻝ ﺭﺳﺘﻢ اﺳﺖ ﭘﺎ ﺑﻪ ﺭﻛﺎﺏ ﺭﺧﺶ. ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ ﭘﻲ اﺳﺖ. ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﺑﺰﺭﮒ اﺯ ﻛﺰﻧﺪ ﻧﺠﺎﺗﺶ ﺩﻫﺪ. اﻣﻴﻦ.
ﺣﻤﻴﺪ ﭘﺎﻛﻨﻬﺎﺩ

>>>   نویسنده گرامی ، اقای جنرال دوستم دنبال چیزی کلان شدن نیست در مقته زمانی کسی که در مقابل دشمن بی استت و بخواهند با نیروی مردمی خودش وارد کار زار جنک نیانتی با دشمن که همه روزه جان ده ها مردم بیچاره افغان و غیر نظامیان را می گیرد بهتر است که لیاقت همه چیز را داشته باشد و ضمنآ اینکه به گفته شما ترور های الکی علیه اقای دوستم ، این حقیقت وجود دارد اولا اینگه جنابان ارگ نیشین که علاقه به اقای دوستم ندارند و حودشان را تافته جدا بافته می دانند ..... بازهم افتخار به ابر مرد که خواسته در قابل دشمن بی ایستت و از حاکمیت ارصی کشور دفاع نمایند .

>>>   سلام. . .
مارشال شدن شرایط دارد سالهاست که نه کدام شرایطی بوفوع پیوسته و نه کدام شرایطی را کسی بجا توانسته که جایگاه مارشالی را مشخص میتوانست و اگر نه همه میدانند کشوریکه مارشال داشته هرگز مانند کشورما نبوده .

>>>   مارشال دوستم صادقانه در حفظ تمامیت اراضی کشور عملا در جنگ اشتراک کرده .... مارشال دوستم در ظرف یکماه ساحات وسیع کشور که بیش از چهار سال تحت تصرف وجود پنجابی ازبکستانی چیچنی و نوکران داخلی بود مرکز خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر هزاران پلان شوم علیه مردم بیگناه و نیرو ها دولتی تحت نظر مشاورین پنجابی ها سازمان دهی از همین ساحات بخاطر تخریب وطن عزیر ما میشد حال پاک سازی کرد قابل افتخار به کسانیکه وطن و ناموس خود را دوست دارداجینت و نوکر بیگانه نسیتند واقعیت پذیر هستند خدمات و جانفشانی و شهامت وی را قابل قدر میداند چون وطن فروش نیستند. اما کسانیکه خاک فروش مزدور بغیرت های غلام پنجابی هاهستند در تلویزون ها مصاحبه میکنند به دستور پنجابی و گرو داعش نا راض هستند دلیل منطقی ندارند غلام هستند نیروهای امنیتی پر افتخار کشور با پشتبانی خیزش های مردمی پدر اندر پسران شان را اجینت پنجابی را از ساحه پاک سازی شد به همین دلیل این دون صفت ها خفه هستند. خداوند دوستم و دیگر نیروهای غیور افغان و تمام نیروهای ملی و مردمی را که با ریختن خون از خاک و ناموس وطن مردانه دفاع میکنند ... چرا در روز قتل فرخنده شهید از فتوا و گفتار وی معلوم شد در تلویزون ملی ثبت است کسی انکار کرده نمیتواند اجینت طالب ها وپنجابی هاست این دین فروش. دیکران همه تاج سر انسان های با شرف و باغیرت با ناموس وطن است. غلامان کودن فروخته شده پنجابی از روزگار مردم عراق و سوریه را درس عبرت گیرند. که چه ظلمی بالای زنان و دختران شریف عراق این دین فروشان داعش اجرا میکند مانند کنیز و برده استفاده جنسی از دختران و خانم هایشان میکند....
حاجی صبور

>>>   دوستم آدم خوبی است باقی اش را نمیدانم!

>>>   اگر چه قلبا این جنرال ... راست بگو را دوست دارم اما ; والله چه بگم..... واقعا این ماجرا آخر کمی ساختگی به نظر میرسد. به خصوص وقتی که انتحاری ها اعتراف می کنند که ازبک هستند، شاید هم کاری باشد برای کلانتر ساختن جنرال دوستم و آرام ساختن یک تعداد بشتون ها..........

>>>   من منحیث یک پشتون وعضو خانواده بر چنین افغان افتخار میکنم! وبه هر یک از سران توصیه میکنم تا از دوستم یاد گیرند!!! همه ان پشتونهای انطرف سرحد که خودرا پاکستانی میداند ویا طالبان مزدور پاکستان صدقه یک موی ریخته یک افغان چون دوستم باد!!!!
وطندوست

>>>   درست. جنرال صاحب دوستم بیدون شک وتردید یک رهبری واقعی. یک مجاهد صادق درقبال مردم ومیهنش بوده واین صداقت. درایت جنرال صاحب سبب شده خود بطور معجزه آسا محبوبیت وشخصیتش روز بروز ا فزایش یابد، اگرچه تحولات درافغانستان بیان گروشواهد بیوگرافی گدشته همه کسانیکه خودرا رهبر قلمدادمیکند ثابت کرده ولی با آن هم ازدیدگاه عمل درفرایند گفتار،وعده های همه ی شان باز هم جنرال صاحب با یک اراده متقن درخدمت مردمش قرار دارد شاید بعضی حلقات که برای بیرون کارمیکند ازین انگاره ها استقبال نکند چون خدمت به باداران شان قبول ومنظور نمیشود. ولی برای ملت واقعی این سرزمین. جناب جنرال صاحب یک فرد دلسوز واز نقطه نظر دفاعی دربرایند مردم سالاری ا زاهمیت خاص برخوردارخواهدبود.
بامیانی

>>>   نزد ما مارشال است
بدخشانی

>>>   کلان شدن برایش می زیبد خداوند بمقام بلند برساندش و دشمنانش را نابود بگرداند
آرزو

>>>   من یک چیز را میدانم که این تهمت هارا که بدوستم میزنند فقط دشمن افغانستان ونوکران پاکستان میزنند چون بلاخره یک مرد با غیرت پیدا شده که به طالبان میگوید شما مانند مگس میرانیم ولی مزدوران پاکستان وآی آس آی با تهمت وتوطعه میخواهد دل مردم را خالی کند که دوستم دنبال قدرت است فکر کنید باشد لا اقل مرد میدان که است اینها میخواهند که از این کار دوستم جلوگیری کنند تا برای دیگر قومندانان انگیزه نشود به هر حال این کار دوستم یک کار بسیار قهرمانه وشجاعانه است تا تمام مردم بفهمند وخصوصا دکتر عبدالله ودکتر غنی که ریس ان کشور است بفهمند که پاکستان فقط با زور کوتاه می آید نه با التماس همانطور که بادارش انگلیس سالها قبل توسط مردم دست خالی از کشور خارج شد ودیگربا توطعه خدمت واردشد
بینام از وردک

>>>   من امروز رتبه مارشالی را به دوستم صاحب این فززند صدیق افغانستان سپردم دیگران اختیارش . هر وکیلی هروزیری ... هر مشاوری که به دوستم صاحب انتقاد مینمایند اگر حلال زاده است برود به ولایت خود امنیت مردم خود را تامین نمایند
با احترام مولاداد

>>>   بخدا قسم اگر کار دوستم هر هدف داشته باشد یک کارش بسیار با ارزش است که برای دشمن فهماند که افغانستان هنوز مرد دارد ومردهای دیگر که رویشان را خاک گرفته است وبزودی بیدار میشوند ودست از شهوت رانی وآسایش طلبی برمیدارد ودر مقابل پاکستان ویا هر کسی دیگریکه قصد خرابی افغانستان را داشته باشد میخیزد ودست شان را کوتاه میکند فقط باید خبر گذاری ها و سایت های خبری مردم را و مسولین را تشویق کند به بیدارشدن وحرکت کردن واز نفاق ودروغ ودل خالی کردن مردم دست بر دارند این کار دوستم را جنبه های مثبتش را بگویند... مگر بقیه دنبال قدرت نیست همه دنبال قدرت است ولی یکی از راه مردی مانند دوستم ویکی ازراه مزدوری مانند مزدوران پاکستان ووهابی ها
بینام از وردک

>>>   مارشال صاحب عبدالرشید دوستم فرزند اصیل افغانستان زنده باد
م بغلانی

>>>   جنرال صاحب مارشال که هیچ ایشان پادشاه قلب ملت افغانستان است
آزاد رحیم

>>>   در واقع مناطق غورماچ یانقاطیکه طی ده سال به آنجا دولت نرفته بودطالبان مغازه های سلاح و دکانهای تریاک و هیرویین گشوده بودند. برده داری تامحوکامل مکتب پلوخوریهای 20-30 نفرازطالبان درمنازل مردمان بصورت اجباری تاعشروذکات وجریمه های اتهامی تاگرفتن دخترهایشان بصورت جبری بزای سربازان وپنجابیها هزاران فسق و فساددرآنجاموجودبود.
اینکه جنرال دوستم ازانتهاری نجات می یابدیاجبهه تحت امرش بدن تلفات به شتارت پیش میرودمربوط ابتکازجنرال دوستم هم نیست بلکه مردم هم بجان آمده درفاریاب برای افراطگرایی و زندگی حیوانی جایی نیست . مردم همکارجنرال دوستم بود.شایدخواننده تعجب کنداگرمردم خسته شده و نفرتازافراطگری داشته چراچندین مراتب قوه تصفوی رفت همرایش کمک نکردولی به جنرال دوستم کمک کرد.بلی قوه دولتی وقتی به محل میرسیدبرای طالب خبرمیددماوظیفتا آمدیم شمااجازه بدهیدظاهراازمنطقه تان عبورکنیم پس برمیگردیم قصدمخالغت بشمانداریم .به این ترتیب قوه باچندفیرعبورمیکرددوروزبعدهمان خرک همان درک بود. حال جنرال دوستم باطالب آشتی ناپذیربدون جاسوسی بدون جورآمدجنگیده چورت طالب راخراب کردمغازه های سلاح و دکانهای هیروین شانرابه استخبارات دولت سپردتبلیغ داردکه جنرال دوستم اموال ماراچورکرد.مامنحیث مسکون فاریاب خیلی خوشحالیم که مغازه طالب رادولت باخودبردتشکراینکه طالب خفه شده گپ بدنیست . حال اگرجنرال دوستم اشتیاق مازشالی کندکجایش تشویش ؟ هرکس دروطنصادقانه خدمت کندگذاشتن یک چند پلیت و شعاع عسکری تنگ نظری کارندارذ. وگرنه تشویق فزمایند چندتانظامی جنرال برادرپشتون ما یاتاجیک عجله کندبیشترازجنرال دوستم فعالیت ازخودنشان دهدمارشالی ازاوباشد.اینکه کاری نتوانسته حال بخیلی برای پیشرفت جنرال دوستم خنده آوراست .من ازروی ازبک بودن خودازجنرال ازبک دفاع نمیکنم دموکراتم بزایمشایستگی حایز اهمیت است اگرپشتون بیشترازجنرال دوستم شایستگینشان دهدبه نوردیذه مارشالی رابرایش تبریک میگوییم .
وطندار

>>>   من یک افغان پشتون تبار هستم . مانند هر افغان واقیعی وطنم (افغانستان ) را دوست دارم. هر افغانیکه به خاطز دفاع از وطن و مردمش مردانه و دلیرانه در مقابل دشمنان وطن و مردم مجادله و مبارزه می کند دوستش دارم. جنرال دوستم ،جنرال رازق،جنرال مرادعلی و استاد عطاء و مانند آنها را به خاطر جسارت و دلیری شان در مقابل دال خوران و پنجابی ها ستایش می کنم و دوستشان دارم و از خداوند برای شان قوت و طول عمر می خواهم.
ا .غ - قندهار

>>>   در شرایط فعلی دوستم یگانه مرد میدان است که با دشمنان وطن و مردم میجنگد. متاسفانه بعضی ها تعبیر های غلط میکنند و چشم دید این همه شان و شوکت را که ملت برای دوستم داده است دیده نمیتوانند. اینها همه عقده های شخصی است در غیر ان دوستم ارزش ان از یک مارشال هم بیشتر است نزد مردم. من برای اقای دوستم طول عمر. بیروزی افتخار و سربلندی ارزو میکنم. ضرورت به رتبه و چوکی نیست چون اینها همه زود گذر و مقطعی است اما اقدامات عملی و نتیجه ان ثبت تاریخ خواهد گردید و در دل ملیونهای افغان برای همیشه جاویدان خواهد ماند.

>>>   البته تردیدی در این نیست که طالبان به خون دوستم تشنه است. بزرگ شدن و بزرگ نشدن دوستم با ترور شدن او بستگی ندارد. او کار خود را انجام می دهد و در برابر دشمن سر خم نمی کند. غیرت و شجاعت دارد. معوانت او در کنار اشرف خائن هیچ به دردش نمی خورد و او برای نجات کشور جان فشانی می کند. حالا برخی حسادت می ورزد که او چرا قومندانی جنگ ره به عهده گرفته و چرا مر معرض ترور قرار می گیرد.

>>>   بنطر بنده شخص ایشان به مارشال بودن و یا جنرال بودن شخصیت داده شدن ضرورت ندارند و این مهم است که شخص پشان کارنامه خوبی در شمال با کشتار متجاوزین طالب بجای گذاشته اند ...

>>>   مارشال صاحب دوستم محبوب قلب ها درافغانستان است. هواداران جاسوسان اجیران پاکستان همه دست به تبلیغات زده اند غلامان پاکستان مانند روبا ه به گوه ها فراری شده اند وتعدادی هم نزد ملا عمر فرستاده شده است
م بغلانی

>>>   هر کسی که عملا برای نجات مردم رنجدیده افغانستان گام بردارد خواهی نخواهی باید کلان باشد و کلان تر هم شود بودند کسانیکه عمرش را با غارت مردم سپری کرد و کلان شدند و همه در مورد آنها در سکوت هستند.
صبور مزار

>>>   رتبه مارشالی نوشته روی کاغذ با یک علامت المونیومی روی دوش خواهد بود نه چیز بیشتر؛ اما رتبه حقیقی جناب جنرال دوستم جایگاهی است که در دل مردم خود دارد؛ این رتبه رتبۀ بسیار مهم است که با از بین رفتن چندین حکومت هنوزهم پابرجا ومترقی است. صداقت وسادگی دوستم ستودنی است او را با تمام رهبران مقایسه کنید پیروان کدام رهبر تا این حد به رهبرشان مطیع ووفادار هستند. اگر می بودند رهبران اینقدر بیچاره نمی شدند؛ زیرا هرکدام شان بغیر از بچه های عمه وخاله دیگران را از دست داده اند. پس رتبه دوستم از نوعی دیگر است به مهر وامضای هیچ مقامی نیاز ندارد.
والسلام حمید سامانی

>>>   با این بزرگ جلوه دادن ها و مشهور شدن ها، احتمالاْ زمینهء کاندیداتوری آقای جنرال برای اتنخابات ریاست جمهوری آینده چیده میشود. جنرال صاحب واقعاْ یگانه بزن بهادری است که از دوران گذشته باقی مانده است. ایشان سوابق جنگی و حامیان داخلی و خارجی زیادی دارند که علاقه مندند ایشان را در کرسی ریاست جمهوری افغانستان ببینند. دیده شود، سرنوشت برای جنرال صاحب چه در آستین دارد. ولی رئیس جمهور شدن آقای جنرال از امکان بعید به نظر نمیرسد.
جهاندیده کابل

>>>   موفق باشی اقای دوستم مردم باغیرت افغانستان ازتو حمایت میکند
جاسم

>>>   خداوند ج ژنرال صاحب دوستم را در پناه خود داشته باشد چون ژنرالدوستم یگانه شخصیتی است که دلسوزانه از ملت رنجدیده افغانستان از وجب وجب خاک این وطن دفاع بی دریغ مینماید من منحیث یک افغان به ریس جمهور پیشنهات مینمایم رتبه مارشالی به معاون صاحب اول ژنرالدوستم داده شود دولی مارشالی را هم دارد
خدایداد امیری از قندهار

>>>   با سلام جنرال صاحب دوستم بیشتر ازاین ک نمیتواند در کشورش بزرگ تر شود می بینید ک مردم بیشتر از هر سیاست مداری دوسش دارن واقعنم این مهربونی های مردم حق جنرال صاحب دوستم هست جنرال دوستم یک فرزند واقعی افغانستان است از مردم افغانستان میخام ک جنرال صاحب را حمایت کنن تا بتواند در مقابل دشمنان خونی مردم افغانستان بیستد و پاسخ دندان شکن بدهد براتون ارزوی سلامتی دارم رهبر عزیز افغانستان
داوود تهران

>>>   تا دوستم صاحب مبارزه راشروع نکرده بود ...همه از جنرال صاحب میخواست مبارزه را شروع کند حالا که مبارزه را شروع کرده یکعده میکوید بدون اجازه ریس جمهور است یکعده میکوید خودش را بزرک میکند من نمیدانم اینها چی می خواهد .بهترازکسانی است که قوم ومحل خودش را به ادم فروش ها نفروخته زنده باشد خداوند نکهدار شان باشد .یاران ابوذر ازتو حمایت میکند.

>>>   جنرال دوستم را یک رهبر ملی میتوان گفت وهیچ ضرورت هم به کلان جلوه دادن ندارد وتاحال در دنیا شاید اولین رهبری باشد که بیش از 500 پلان ترور برعلیه ایشان طرح شده والحمد لله تمامی آن خنثی گردیده.
بابر بیک کابل

>>>   جنرال 4 ستاره کشور عبدالرشید دوستم ضرورت به خودنمای ندارد به قدر کافی طرفدار دارد البته در این سیزده سال بر مردم افغانستان ثابت شده باشد که ایشان پادشاه ساز است از هر کاندید که حمایت کند ریس جهمور میشود فلهذا دیگر به شهرت ضرورت ندارد بنا لیاقت و ظرفیت مارشال شدن را دارد.
مظفر

>>>   رتبه مارشالی ژنرال عبدالرشید دوستم صادق بودن درمقابل مردمش وغیرت مندبودش درمقابل دشمنان افغانستان ونوکران بیرون ها میباشد

>>>   دوستم قهرمان ملی است بیشترین چه باشد.
سیدثمرالدین"سنگر"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است