دیدار هیات رهبری المپیک با معاون رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۴/۶/۳ کد خبر: 101386 منبع: پرینت

هیات رهبری المپیک و روسای فدراسیون های ورزشی کشور با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و در مورد مشکلات پیش آمده توضیحاتی ارایه کردند.

معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از ملاقات با اهالی ورزش گفت: نظم و قانون از لازمه زندگی انسانی است و نمادی از نظم پذیری و قانونمندی است. وی تاکید کرد: قانون اولین و آخرین راه حل همه مشکلات است و ملتی پیروز است که قانونمند حرکت می کند.

دانش همچنین به نقش ورزش در زندگی فردی و جمعی تاکید کرد و اظهار داشت: ورزش افغانستان علی رغم گذشته تلخ در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و امیدوار هستیم که بتواند برای نسل جوان کشور راهگشا و ثمر بخش باشد. وی افزود: ورزش کشور باید بدور از هرگونه تفکر قومی، زبانی، مذهبی، سمتی و جناحی و در اختیار همه مردم افغانستان باشد.

معاون رییس جمهور در مورد مشکلات پیش آمده در کمیته ملی المپیک نیز گفت: هیاتی از سوی حکومت موظف شده تا تمام مشکلات را بررسی کرده و گزارش دهد. وی اضافه کرد: تصمیم ما بر این است که به هیچوجه به بی عدالتی ها و بی نظمی مجال ندهیم و قوانین و مقررات را بگونه اصولی اجرا کنیم.

در این دیدار همچنین تعدادی از اعضای هیات رهبری کمیته ملی المپیک در مورد مشکلات پیش آمده توضیحاتی ارایه کرده و خواهان حل مشکلات از سوی حکومت شدند. آنان هم چنین از مداخلات مقام های عالی حکومت در امور مربوط به ورزش شدیدا گلایه کردند و خواهان عدم مداخله در امور ورزش شدند.

در این دیدار نمایندگان زنان فدراسیون کوهنوردی که به تازگی از فتح قله هندوکش به کابل آمده بود و این نمایندگان فدارسیون بایسکل رانی در مورد فعالیت ها و کارکردهای بخش زنان این دو فدارسیون ورزشی کشور گزارش دادند. به گفته صدیقه نورستانی مسوول اکیپ زنان فدارسیون کوهنوردی به تازگی 13 نفر از خانم های عضو این فدراسیون یکی از قله های فتح نشده هندوکش را فتح کرده و نام آن را به شیردختران افغان مسمی کرده اند.

همچنین به گفته نماینده فدراسیون بایسکل رانی، خانم های عضو این فدراسیون در زمان برگزاری جشنواره فرهنگی بامیان، پایتخت فرهنگی کشورهای عضو سارک کابل را تا به مقصد بامیان رکاب زده اند.

گفتنی است در این دیدار کاپ و مدال صالح محمد محمدی و زمری حساس که به تازگی از مسابقات جهانی کسب کرده اند توسط معاون رییس جمهور و مسوولان کمیته ملی المپیک به آنان اهدا شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است