فوت دردناک یک هموطن در اردوگاه ایران (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۰    ۱۳۹۴/۵/۲۹ کد خبر: 101148 منبع: پرینت

سید حیدر حسینی در آخرین طرح جمع آوری اتباع افغانستانی فاقد مدارک شناسایی، با 55 سال سن در اردوگاه سفید سنگ به علت لت و کوب شدید جان باخت.

 

این فرد روز چهارشنبه 21 اسد 94 به همراه دو پسر خود به دلیل به همراه نداشتن مدارک شناسایی در جمع افغانستانی های بی مدرک به اردوگاه سفید سنگ فریمان مشهد انتقال داده شد و در آنجا به دلیل جر و بحث کلامی، ماموران انتظامی ایران دو پسر وی را به شدت مورد ضرب و شتم  قرار می دهند و از آنجایی که پدر طاقت دیدن این صحنه ها را نداشته است از ماموران انتظامی ایرانی می خواهد تا بجای فرزندانش، خود وی را کتک بزنند.

 

به گفته فرزندان مرحوم حسینی، به علت خونریزی داخلی و بالا آوردن خون وی را به شفاخانه تربت جام انتقال می دهند که با تاسف آقای حسینی در بین راه جان به جان آفرین تسلیم می کند.

 

ماموران اداره اتباع خارجی وزارت داخله ایران از پسران و خانواده متوفی تعهد گرفته اند که شکایت نکرده و با هیچ رسانه ای گفتگو نکنند.

آثار ضرب و شتم و لت کوب در سر و صورت یکی از پسران متوفی به چشم می خورد.

 

خبرنگار افتخاری ما که به خانه متوفی مراجعه و تحقیقات لازم را انجام داده است اذعان می دارد که خانواده متوفی بشدت ترسیده و از اقامه هرگونه شکایت و ادعا خودداری می کنند.

 

کد (4)

 

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201508/201508200933442485.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201508/201508200933442588.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201508/201508200933443273.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جمهوری اسلامی ایران باید جوابگو باشد . من این کار غیره انسانی و غیره بشری و جنایت هولناک را به شدت محکوم می کنم . مقامات ایران باید درباره این جنایت هولناک و غیره انسانی جوابگو باشند.
ما دیگر نمی توانیم این ظلم ها را در حق هم وطنان خود تحمل کنیم. این جنایت است یعنی ادمکشی.
حبیب الله یوسفزی

>>>   مسوولان اجرایی ایرانی همیشه زحمات دوستان ایرانی دلسوز به امور افغانستان را به هدر داده اند
متاسفانه کارهای نیک و پسندیده ایران نسبت به مهاجرین افغانستانی با عملکرد بد نیروهای اتباع خارجی ایران و نیروی انتظامی این کشور برباد می رود و تمامی دوستداران این نظام به دشمنان شان مبدل می شوند.
اگر سران دولتی ایران فکر به حال این وضعیت نکنند مشکلات عدیده ای پیش روز نسل جدید ما در آینده بوجود خواهد آمد.
میترا از تهران

>>>   امروز تمامی کسانی که از مهاجرین در ایران به اروپا رفته اند با ذهنیتی بد نسبت به جمهوری اسلامی این کشور را ترک کرده اند.
آنان تمامی لطف ایران را فراموش کرده و برخوردهای بد نیروهای انتظامی ایران باعث شده است تا آنان بدترین برداشت را نسبت به ایران داشته باشند.
متاسفانه سران دلسوز نظام ایران تا هنوز نتوانستند کاری درخور شرافت و قدامت و ایمانداری خود و صداقت نظام جمهوری اسلامی ایران انجام هند که بتواند جلوی وحشی گری عده ای خودسر و عقده ای را بگیرند.
همین موضوع باعث شده است تا تعداد زیادی از کسانی که می توانستند سربازان اصیل این نظام در جهان باشند امروز به دشمنان ایران تبدیل می شوند.
فریدون از الماتی

>>>   هرچند نمی شود لطف سران نظام ایران را در باره مهاجرین افغانستان از یاد برد اما رفتار عقده ای تعدادی از ماموران دفتر اتباع خارجی ایران و ماموران انتظامی این کشور باعث شده است تا اکثر هموطنان ما در جهان و داخل کشور از ایران بخوبی یاد نکنند.
رویکرد رسانه ای ایران به مهاجرین قابل تقدیر است اما روسا و کارمندان عقده ای ایرانی هنوز بر سر قدرت علیه هموطنان در ایران جولان می دهند و ظاهرا کسی را هم یارای مقابله با آنان نیست.
دانشجوی طرد مرزه شده از ایران فعلا در کابل

>>>   خداوند ج به وی درجه شهادت نسیب کند و به فامیل عذادار صبرجمیل اعطا فرمایند و حکومت کابل را که مقصر اصلی بدبختیهای گوناگون هموطنان ماست سرنگون کند
امین
وهابزاده

>>>   وقتی هرمادر افغان تاسن هفتاد سالگی ده دوازده پانزده طفل تولد میکند برایش کاروزندگی هم آماده کند این تقصیر دیگران نیست آنها مارا گرانتی نکرده اند چرا این فرد به ایران میرفت ؟ در وطن خود چرا زندگی نکرد؟اگر مشکلات است ما خود مقصرهستیم
( ر )

>>>   آیا کسی از ایران برایش دعوت نامه فرستاده بود؟؟؟

>>>   اخر نامردی در حق ما مردم میکنند اینها فقط خود را انسان مداند ودم از حقوق بشر میزنن خدا رحمت کند ان مرحوم را

>>>   در جهان رسم است در چنین مواقعی مسولین خاطی از کار برکنار و مجازات می شوند.
اگر مسولین جمهوری اسلامی ایران این کار سربازان و افراد دفتر اتباع خارجی وزارت کشور در شهر مشهد را غیر قانونی میدانند باید مسولین این دفتر و مسولان انتظامی این شهر را برکنار کنند و بگذارند تا مردم مهاجر و دوستان ایران به این کشور اعتماد بیشتری پیدا کنند.
اناهیتا دانشجوی الهیات از مشهد

>>>   چرا نوشتین فوت ؟؟؟
این یک قتل میباشد !!!

>>>   چرا سکوت کردند، محقق پس چه غلطي ميکنه اومده اينجا گدائي کنه ؟

>>>   نمیدانم این نژاد پرستی است یا افراد تازه به دوران رسیده که دست به چنین اعمالی میزنند.
ایران همیشه از نحوه برخورد سربازان اسراییلی با فلسطینیان انتقاد می کند اینبار با مجازات کردن عاملان این وحشی گری ثابت کند که در باره مهاجرین اسلامی می اندیشد و این رفتار وحشی گرانه را محکوم میکند.
یک فعال مدنی از مشهد

>>>   با درنظر داشت رویکرد مثبت ایران نسبت به مهاجرین در روزهای اخیر هرگز انتظار چنین عملکردی نداشتیم.
رهبر ایران دستور ثبت نام تمامی محصلان مهاجر را در ایران دادند و این لطف شان همه را خوشحال کرد و همه برای رهبری ایران دعا کردند اما رفتار خشن و برخورد نابجای چند مامور اجرایی در ایران دوباره باعث شد تا ذهنیت گذشته تحقیر و تنبیه مهاجرین زنده شود.
متاسفم
ولی مسولین ایرانی باید سکوت نکنند و در مقابل این وحشیگری از خود عکس العمل نشان دهند.
صادق از هرات

>>>   خداوند رحمتش کند و به خانواده وی صبر عنایت فرماید
اما نباید فراموش کرد که این کارها در ذهن مردم باقی می ماند و سالهای سال جبران نمی شود و افراد عقده ای میان دو ملت تفرقه می اندازند.
چرا کسی رسیدگی نمی کند؟
ایدا صالحی از کرمان

>>>   من به عنوان یک دختر ایرانی که دوستان خوبی از بین مهاجرین دارم متاسفم و برای مسولین مملکتم تاسف می خورم که افراد هم دین و همکیش و هم فرهنگ و هم زبان مرا اذیت میکنند و با آنان رفتار ناخوشایندی دارند تا جایی که باید کسانی مانند همین سید حیدر به قتل برسند.
بازهم متاسفم و از تمامی دوستان افغانستانی ام پوزش می خواهم.
خدا کند اعمال بیجای برخی از هموطنان عقده ای مرا به حساب تمام ملت ایران نگذارند.
آناهیتا از تهران

>>>   باید سران افغانی در ایران به مسولین افغانی در سفارت و قونسلگری افغانستان فشار وارد کنند تا موضوع پیگیری شود.

>>>   می گویند کشاورزی افریقایی در مزرعه اش زندگی خوب و خوشی را با همسر و فرزندانش داشت. یک روز شنید که در بخشی از افریقا معادن الماسی کشف شده اند و مردمی که به آنجا رفته اند ، با کشف الماس به ثروتی افسانه ای دست یافته اند .
او که از شنیدن این خبر هیجان زده شده بود ، تصمیم گرفت برای کشف معدنی الماس به آنجا برود. بنابر این زن و فرزندانش را به دوستی سپرد و مزرعه اش را فروخت و عازم سفر شد .
او به مدت ده سال افریقا را زیر پا می گذارد و عاقبت ...
به دنبال بی پولی ، تنهایی و یاس و نومیدی خود را در اقیانوس غرق می کند .
اما زارع جدیدی که مزرعه را خریده بود ، روزی در کنار رودخانه ای که از وسط مزرعه میگذشت ، چشمش به تکه سنگی افتاد که درخشش عجیبی داشت . او سنگ را برداشت و به نزد جواهر سازی برد . مرد جواهر ساز با دیدن سنگ گفت که آن سنگ الماسی است که نمی توان قیمتی بر آن نهاد.
مرد زارع به محلی که سنگ را پیدا کرده بود رفت و متوجه شد سرتاسر مزرعه پر از سنگهای الماسی است که برای درخشیدن نیاز به تراش و صیقل داشتند.
مرد زارع پیشین بدون آنکه زیر پای خود را نگاه کند ، برای کشف الماس تمام افریقا را زیر پا گذاشته بود ، حال آنکه در معدنی از الماس زندگی می کرد !

>>>   خطاب به کسانی که سالها از ایران دفاع کردند
جا دارد شما هم صدای اعتراض خود را بلند کرده و از مسولان ایران بخواهید افراد خاطی را مجازات کنند.
دریا از یونان

>>>   شریک خوبم، همدین و همزبان من من خالقی عزیز از تو معذرت می خواهم که هموطنان من با هموطنان تو اینگونه رفتار زشت و ناپسندی داشند.
امیدوارم از ما و مردم ما چیزی بدل نگیری.
باور کن همه ما اینطوری نیستیم.
خداوند همه جانیان و خاطیان را به سزای اعمال شان برساند.
آرش کبیری

>>>   وزیر مهاجرین چرا در خواب است و این موضوع را پیگیری نمیکند؟
وزارتخارجه چرا سفیر ایران را احضار نمیکند؟
مسولین افغانی کجایید؟
فعال مدنی در کابل

>>>   دوستان افغانستان ، هر کس قدرو منرلت شان در خود کشور شان است چرا افغان ها به ایران سفر می کند؟
بعضی از این عقده ای ها به مردم خود رحم نمی کنند چه برسد به افغان ها ، این هم ذلت و خواری را و لو که در وطن تان نانی هم نداشته باشید کسی به شما ارار نمی رسانند

>>>   هموطنان عزیزم چرا در ایران ماندید بیایید برگردید به کشور خودتان درست است سخت است اما کشور خودتان است و شاید برای شما بهتر از ایران باشد

>>>   ما همسایه نزدیک این سید حیدر حسینی هستیم
این فرد در ایران مدرک هم داشته است کارت شناسایی اما این روزها دنبال پول برای تمدید کارت هایش بود که نتوانسته بود همه اش را فراهم کند به همین دلیل وقتی با دو پسرش سرکار می رفتند ماموران انتظامی ایران از منطقه پنجتن مشهد انان را زا اتوبوس پایین کردند و بعد از کتک زدن شان آنان را به اردوگاه منتقل کردند.
در اردوگاه سفید سنگ که مردم ما خاطرات بدی از آنجا دارند دو پسرش را زیر کتک گرفتند و پدر ناراحت از این وضعیت از ماموران می خواهد که اور ا بجای فرزندانش بزنند و انان را رها کنند انان هم چند مشتو لگد به سید حیدر میزنند و او بر اثر این ضربه ها خون از حلقش میاید و ماموران پس از سرو صدای دیگر مهاجرین در اردوگاه اور ا به بیمارستان تربت جام منتقل میکنند که در بین راه جان به جا افرین تسلیم میکند.
فعلا خانوادش هم هیچ حرفی نمیزنند و ترسیدند.
بهاره همسایه خانه سید حیدر مرحوم

>>>   اگر مسولین ایران سکوت کنند و بازهم مانند گذشت حرفی نزنند باید به رویگرد مثبت شان نسبت به مهاجرین شک کرد

>>>   تقصیر دولت بی عرضه افغانستان است . هرچی سر افغانی ها بیاد حق شون هست چون صاحب ندارند

>>>   حیف است که یک تعداد افغانها حالا هم به نفع ایران کار میکنند
فضل

>>>   لطفا هموطنان عزیز و دوستان ایران
با اینچنین موضوعاتی عقده ای و احساساتی برخورد نکنید بلکه دنبال پیگیری موضوع باشید
داکتر محمدی تهران

>>>   بلی این از مهمان نوازی های ایرانی هایند.

>>>   چه می شود گفت جز تسلیت.

>>>   وا اسفا واعجبا

>>>   ظلم پایدار نمی ماند

>>>   درحقیقت قاتل این افغان ریس جمهور وریس اجراییه است چونکه اگرمرد باشند ملت شان به این شکل فاجعه کشته نمی شوند مرگ به این دو بی غیرت بهتر است به جای این متوفی باید این دو قاتل ملت کشته می شد که ملت فخر میکرد
سیدعبدالله ازتخار

>>>   دروغ است صد درصد دروغ است کسی که تابعیت و اقامت ندارد از کجا خانه دارد از کجا به کربلا رفته از کجا شماره های دولتی بر سر در خانه اش زدند لطفا گور سوزی نکنید

>>>   خدا رحمت کند

>>>   متاسفانه راست است...
همسایه سید غلام حیدر

>>>   بازم ترس
یعنی این ترس ازش مرگ پدر گرامی شون رو داره

>>>   بنده شخصاً بارها این رفتارها را به چشم دیده‌ام، دیدم که ماموران راهنمایی و رانندگی افغانی‌ها را که سوار موتور بودند، به جای اینکه آنها را نگه دارند و متوقف کنند تا مدارک از آنها سؤال کنند، به دستور مافوقشان و افسران بالاتر از خودشان، موتورشان را از بغل در حال حرکت هل دادند تا شاید بیفتند و آنها را متوقف کنند، آنها اگر خلاف کردند و بدون مدرک و گواهینامه سوار موتور سیکلت شدند، آنها را نگه دارید و موتور را ضبط کنید، نه اینکه موتور سیکلت شان را که در حال حرکت بود، بیفتد و آسیب‌های جسمی به آنها وارد آید یا حتی خدای ناکرده مجروح و زخمی شوند. این اتفاق در شهر مذهبی قم در ام القرای شیعه اتفاق افتاد آن هم در مرکز شهر در سه راه بازار!!!!

>>>   بــــه پـا کــســتانــزی !
همین چند روز پیش هشت سرباز سرحدی افغانستان توسط باداران شما درسرحد شهید شدند هزاران افغان در اثر بم های پاکستانی حیات خودرا از دست دادند معیوب یا معلول شدند حالا تو پاکستانی به هدف تفرقه اندازی این حرف هارا تکرارمیکنی؟؟

>>>   متاسفانه فقط باید افسوس خورد و کاری دیگری از ما ساخته نیست.
داوود

>>>   دو تن از نوجوانان ایران مورد تجاوز قرار گرفته بود, دولت و ملت ایران برای دفاع از حیثیت و ابروی اون دو شخص چه ها که نکردن از اعتراضات و تظاهرات گرفته تا بازخواست سفیر عربستان,
اما این سمت خون یک بیگناه ریخته شده اونم ب ناحق, ولی دریغ از حرکتی از سمت دولت مردان افسوس افسوس..

>>>   کجای این دنیا ماافغانستانی ها را خوش میکند خدا میداند.. یکی از دوستانم ک در سوئد اقامت دارد میگوید اینجاب ما مهاجرین ب عنوان فهش و متلک سَرسیاه میگویند, ماخودمان هم ک در ایران اقامت داریم میدانیم ک ایرانی ها ب عنوان نوعی فهش ب ماافغانی میگویند, در کشور خودمان هم ک طالبان و داعشیان هرروز کُشت و کشتار و تجاوز میکنند.. کجابرویم؟؟؟
این طرز برخورد مأموران و یک سری آدم های عقده ای کاری با ماکرده ک خانه و زندگی خودمون رو میفروشیم و جونمون رو توی دستامون میگیریم و بطرف کشورهای اروپایی میریم ک معلوم نیس توی اون راه چ خطرهایی جون همشهریامونو تهدید میکنه....
باعرض تسلیت و همدردی ب خانواده ی محترم حسینی.
زلیخا جعفری از پاکدشت

>>>   شما ک میگی تمام این ها دروغ است اگر فقط همین یک مورد است میگفتم دروغه ولی تابحال ازاین بی عدالتی ها و بیحرمتی ها علیه مردم افغان زیاد دیدم و شنیدم. دولت ایران باید درمقابل این فاجعه پاسخ گو باشد.
بهاره از مشهد

>>>   اسلام ناب محمدی در کلام امیر مؤمنان:
از وظايف حاكم اسلامي:
.....و مقدارى از وقت خود را به نيازمندان خود اختصاص ده و با آنان در يك مجلس عمومى بنشين و شخصا به مشكلاتشان رسيدگى كن و در آن مجلس براى خداوندى كه تو را آفريده است فروتنى نما و سربازان و يارانت را كه جزو محافظان و نگهبانان تو هستند از آنان دور بدار ، تا هر كه مى‏خواهد سخن بگويد بدون لكنت زبان و بى‏ترس و واهمه مطالبش را اظهار كند . چرا كه من از رسول خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم بارها شنيدم كه مى‏فرمود : امّتى كه در آن حقّ ناتوان ، بدون ترس و واهمه از قدرتمندان گرفته نشود ، هرگز روى رستگارى را نمى‏ بيند. همچنين درشتى و درماندگى و ناتوانى آنان در سخن گفتن را تحمّل كن و كم حوصلگى و تكبّر را از خود دور گردان ...»
نهج البلاغه:نامه 53

>>>   دلت ایران چرا باید این رفتار و بامهاجرین داشته باشند به نظر شما این افراد چه برتری دارن که باید این رفتار زشت را انجام بدهند باید پاسخگو باشند

>>>   من واقعا متاسفم برای هم وطنانم که میبینند ومیشنوند اما همچنان سکوت میکنند کشور ایران که دم از انسانیت میزنه خودشو مسلمان میدونه وبر این عقیده تاکید میکنه که همه ما برادریم
اما کدوم انسانیت کدوم برادری...از تحقیر وخشونت گرفته تا به لجن کشیدن ...ملت ایران باید جواب گوی این برخورد غیر انسانی باشه
نازی از تهران

>>>   از مسولین دلسوز ایرانی که ایران را دوست دارند می خواهم برای حفظ آبروی ما هم که شده بانیان این جنایت را مجازات کنند و رسما از ملت مهاجر افغانستانی معذرت بخواهند.
یک ایرانی از قم

>>>   سلام خدمت افغان پيپر:
باتشكر از اطلاع رساني شما

>>>   سلام خدمت افغان پيپر:باتشكر از اطلاع رساني شما عزيزان بله ايران دعوت نامه فرستاده بود به گفته امام خميني اسلام مرز ندارد ومرزهاي ما برروى مظلومين باز است. اين يعني دعوت نامه
احمد ازلندن

>>>   الآن مرز هاي اروپا فري است ولى ايرانيها از حسوديشان مرز تركيه را بر مهاجرين بسته است.

>>>   عزیزان موطن خوبی های ملت ایران و برخی مسولین دلسوز این نظام را بخاطر اشتباه چند مامور اجرایی نادیده نگیرید.
درست این خاطیان باید مجازات شوند اما نباید به همه ملت و دولت ایران بد گفت.
سلیمانی از مشهد

>>>   بنام خدا
سلام بر امام زمان
من هم ایرانی ام متاسفانه کلا این تفکر نیست که پناهنده وطن اختیار کرده برادر دینیه دیگه نباید برگرداند
رضا شیرخواره هم در همین جابجا شدن ها چون غیر مجاز بودندولادت امام. رضا دنیا آمد
بعد خون بالا اورد اسهال خونی شهرداری بیرون کرد چون همسایه خبر داد
بهرحال من خیلی خیر دیدم از مهاجران قبلا

>>>   با ید بپذیریم که نژاد پرستی در همه جهان متئاسفانه معمول و رایج است و ایران بر خلاف گفته خود مر دم ایران از این قاعده مستثنا نیست ... در همین افغانستان ما مگر چندین قرن نیست که یکی برتری نزادی دیگری را بر فرق یکدیگر میکوبیم ... در پایان امید وارم روزی برسد که هیچ افغان در ایران ساکن نباشد

>>>   چه میگوید کمتر چرت وپرت بگوید چی چی رو دورغ هست بابا مدرک امایش را داشته اینجا مشهد افغانی بگیر نمی شود بشود با کارت میگیرد تا اردوگاه می برند
واقعا متاشفم برای چندتا چوپان که روی تخت نشستند در افغاستان و همین کنسلوگری ما در مشهد چرا هیچ کاری نمیکنه یعنی فردای روز چند میلیون مهاجر را اینجا سر ببرند هیچ کسی به دادشون نمیرسه واقعا که!!!

>>>   چرا نوشتید فوت؟این سید واقعا مصداق کلمه شهادت است.
دولت ایران خون که از دماغ اتباعش بیاید با عنوان شهید ازشان یاد میکند آنوقت شما شهادت مظلومانه این پدر پیر را "فوت" خطاب میکنید؟
آیا شهید کسانی هستند که به طمع اقامت و پول و ...به سوریه فرستاده شده و چند وقت بعد جنازه شان پس می آید؟

>>>   هرگونه نژادپرستی محکوم است وبایدپیگیری شود
شیوا

>>>   سیدحیدرحسینی درآخرین طرح جمع آوری اتباع افغانستانی دارای مدرک شناسایی با55سال سن به علت لت وکوب شدیدبه قتل رسید....

>>>   این روزگار نامردی تمام میشه

>>>   خدا رحمت کند باید آنهایی که به رسانه های خبری دسترسی دارند این خبر را منتشر کنند تا شاید به گوش مسئولین جمهوری اسلامی برسد و این جنایتکارانی را که باعث بدنامی اسلام تشیع و ایران است مجازات کنند همانگونه انتشار تصاویر دو سرباز ایرانی در هنگام آزار هموطنان رسانه ای شد و نتیجه داد.

>>>   از خبري قتل يك هم وطن درعالم غربت محزون و دلم شكسته شدم اميدوارم مسئولين افغانستان موضوع را پيگيري كند
شايان از تهران

>>>   تو اصفهان به دو نوجوان افغانستانى تجاوز شد اينها تو جده جواب گرفتن
حالا تو اردوگاه ايران يک نفر به شهادت رسيده چند وقت ديگه تو رسانه ها پخش ميشه فلان کشور يک ايرانى رو تو کمپها کشتن
آره داداش چوب خدا صدا نداره

>>>   واقعا تعجب میکنم این بنده خدا که سید اولاد پیغمبر هم بوده تو یه کشور شیعه اینطوری باهاش بی احترامی بشه

>>>   خاک بر سره ما که ساحب نداریم

>>>   ملت ایران و افغانستان باهم دوست هستند و این تعداد عقده ای که در مناصب اچرایی رده پایین تکیه زدند هرگز موفق به اخالف میان این دو ملت نمی شوند.
خداوند رحمت کند این بنده خدا را این قربانی این دوستی شده است

>>>   بایدخاطی ها مجازات شوند

>>>   خدایش رحمت کند دوستان خوب بزورگوار ان تنور تفر قه را دغ نکنید. دروست است عده‌ای جا هیل نادان در هر کشوری وجود دارد نمیشود همه را کنترل کرد وا قعا عده ای درمدت30 سال درحق مردم مظلوم افغانستان ظلم کردن اما دوستان خوبم بزورگوار ان به گفته مسئولین کشور خودمان مگه مارو دعوت کردن که حالا بما ظلم می کنند یک کمتر تو وقوع زیادی نداریم

>>>   دروست ما مهمانی نا خوانده هستیم اما انسان که هستیم دوست نداریم به کشور جمهوری اسلامی ایران که تنها ملجا و پناه گاهی مستضعفان جهان هست حرمتش شکسته شود مسئولین این نظام هم باید به نوعی از خونوادهای داغ دیده دل جوئ بعمل آورد و چناچه هم شخص که چنین جور میرو مرتکیب شده با شد مو جازاد کند

>>>   بیایید با حرکت های مدنی از مسولین بخواهیم تفرقه میان این دوملت را محکوم کنند و نگذارند یک مشکل دیگر بر دردسرهای این اضافه شود.
یک ایرانی

>>>   عکس دلیل بر فوت در اردوگاه نیست شاید در خانه اش فوت شده باشدشما هرکه هستید دنبال فتنه و فساد بین دوکشور برادر هستید امید وارم خداوند شما را به راه نیک هدایت کند

>>>   همانگونه که رویگرد رسانه ای نسبت به مهاجرین در ایران به جانب مثبت اندیشی سوق پیدا کرد است بیایید مسولین اجرایی نیز به تاسی از رهبری در باره مهاجرین مثبت بیندیشید و موضوع را دلسوزانه پیگیری کنید تا از این ببعد شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم

>>>   در ایران بشتر این مسایل پیگیری میشود شاید رسانه نشده باشد اما پیگیری شده است
یک مسول ایرانی در امور اتباع خارجی در تهران

>>>   به عنوان یک ایرانی از مسئولین ذیربط تقاضا می شود این مسئله را با جدیت دنبال کرده و در صورت اثبات جرم از جانب هر کس که باشد ، مطابق قانون با نامبرده برخورد شود و دیه مقتول تا ریال آخر پرداخت گردد . برادران هرگونه عمل که منجر به واگرائی شود میراث شومی است که ما برای آیندگان می گذاریم و فرزندان ما بایستی که تاوان آن را پس بدهند .
من هم از جانب خود به بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و برایشان صبر آرزو می کنم و به عنوان یک ایرانی از همه افغانستانی های مهاجر مقیم ایران عذر خواهی کرده و روزهای بهتری را برایشان در کشور زیبای افغانستان آرزو می کنم .
شهروند - ایران

>>>   بعدازکشتن نشدارو بچه کاراید بعدازاین خاتمه دادن بخیات یکفرد باید ببشگاهی او که ارام بخش قلولب ها مرهم کذارراساند به ای ذنب قدقتیلت/

>>>   انا لله وانا الیه راجعون
روح مرحومی شاد و بهشت برین برایش ارزومیکنم .

>>>   این مصیبت دردناک و جانگداز را به خانواده آن مرحوم تسلیت میگویم .و به خانواده آن مرحوم اطمینان خواهم داد که خون پاک این مهاجر در راه اسلام ودیگر مهاجرین که بی گناه کشته شدند هرگز پایمال نخواهد شد منتقم اصلی یعنی امام زمان (عج) خود به خونخواهی جدش امام حسین (ع) و همچنین این سید اولاد پیغمبر و دیگر مظلومان عالم به پا خواهد خاست که« بأی ذنبٍ قتلت »

>>>   من بیست قدم با خونه این بنده خدا فاصله دارم .قضیه حقیقته. اوج بی وجداتی مامور قانونه

>>>   مامور محترم اتباع
همیشه پیگیری می شود ولی ظاهرامخفیانه . ازآن کلیپ توهین امیز که جهانی شد و مجبور شدی وت کرارش امافاجعه آمیز آزار و اذیت وشهادت .
.حتی وزیر آموزش وپرورش هم دررسانه ها میگه که شهریه مدارس اجباری نیست وبعددانش آموزان بی پول اخراج می شوند این ازصداقت شما!!
شیوا

>>>   سلام من نمیدانم افغانی به کدامین گناه این همه رنج وزجر بدبختی میکشد چرا باید این همه سختی ببینندملت افغان بخصوص مهاجرین اخر تا به کی اینهمه فلاکت ،به امید صلح در افغانستان ،تسلیت به خانواده یاقای حسینی انشالله غم اخرتان باشد...
رضا از قم

>>>   قضيه جديه در رسانه هاي ايراني مثل خبر گزاري فارس وتسنيم وفرارو نيز مفصل به اين واقعه پرداخته شده است ببينيم تا چه حد پيگيرى خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
رضا از وين اتريش

>>>   سلام واقعا ظلم درحق ما افانستانیا ها می شود چند وقت پیش من تهران بود سرباز ناگهان به پشت سر هم وطن خودزد وبه حالت وحشیانه گفت پیاده شو بلا نسبت باحیوان این رفتارودارند اونا حتی به مردم خودشون رحم ندارند اون وقت به ما رحم ومروت داشته باشند غیرت ومردانگی ومهربانی ومهمان نوازی یک عمره خاک شده چند ماه پیش درمحله خودمان نیز پسر جوانی به دست سربازان کشته شد اونم سر چی این نو جوان با دوستش به پارک بام شهر می رفته که ماموران موتورش را می خواهند ازش بگیرن اما این پسر چون موتورش را تازه خریده بود ونمی خواسته بدهد از دست ماور می گریزد که این مامور یک لگد به موتورش میزند درحالی که پسر با سرعت تمام فرار می کرده می افتد وسرش به ماشین می خورد تاعمل جراحی دربیمارستان زنده بوده اما فوت می کند واین مامور به گردن نمی گیرد این موضوع هم رساته ای شد اما نتیجه ای نداشتو...خلاصه بگم جنایات زیادی مرتکب میشن وکاری از دست ما برنمیاد جز ساکت شدن چون پشتیبان ندارم فقط دعا کنیم کشورمان اباد شود به دامن مادر خود بازگردیم

>>>   به میمنت قدوم پهلوان محقق سید اولاد پیغمبر را قربانی کرده اند تا سازمانی ها جشن بگیرند که اول و آخر ماییم
یا حق

>>>   اول جواب بعضیها را بدم که میکن دعوت نامه نفرستا دیم که بیاند متا سفانه. از ایرانیها انتظار بیشتری نداریم چون مسلمون هستند .. باید کمی از کا فرها یاد بگیرند چطوری با مها جر ها بر خود می کنند که اکثر هم ایرانی هستند

>>>   من بیست ساله ایرانم اما هیچ گونه مراعات نسبت ب مهاجران افغانستانی ندیدم..و فشارهاروز ب روز سر ما مهاجرا بیشتر میشود و رسیدگی ب شگایاتما خیلی بد صورت میکیرد..کارای ایرانیا دور از جمهوری اسلامی است کارشان زا ما عین کارای مردم وهابیته.خودشونو عبر ادم ها میدونن و نژاد پرستن متاسفانه...
ممد سراسیابی

>>>   این محقق بجای اینکه از ایران بخاد مهاجرین در اینجا بمونن، ازشون بخاد مرز غربیش رو باز بگذاره و مانع عبور مهاجرین نشه. اینطوری هم کار تو ایران زیاد میشه هم ارزونی اصلا درکل ایران بهشت میشه...

>>>   من یک ایرانی هستم واین عمل وحشتناک روقتل حساب میکنم نباید مردم مظلوم افغانستان اروم بنشینند. پس مسولین چرا ارامند و هیچ کاری انجام نمیدهند

>>>   برادارن گرامین این اتفافات کم در ایران رخ نداده است من هم این جنایت محکوم میکنم اما محکوم کردن این جنایت وضع را تغییری نمیدهد باید این مطالب را به گوش دولت افغانستان رساند تا با قاتعیت تمام برخورد شود

>>>   سلام منم نوبه خودم به خانواده مرحوم تسلیت میگویم .
محمد خاوری اسلامشهر

>>>   برا شادی روح شهید حسینی صلوات

>>>   سلام الله علیکم
هم وطنان و برادران ایرانی عزیز این را بدانید که این اولین بار نیست که همچین اتفاق تاسف باری رو شاهد هستیم بلکه این اولین بار است که رسانه ای شده است.
بنده در روز تشیع جنازه وی با یکی از اقوام خانواده وی ملاقات کردم و خاستم جویای جریان باشم که دیدم بمن گفتند؛ این خبر رو انتشار ندین چون خانواده فوت شده از سوی ماموران تهدید شده اند.
اللهم عجل لولیک الفرج

>>>   چرا انها میترسندشکایت کنند
مردم پشت اانهاهستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است