افشاگري بزرگ از كارمند مادام العمر سفارت در تهران
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۳    ۱۳۹۴/۵/۱۷ کد خبر: 100439 منبع: پرینت

من دختري ٢٣ ساله با اصليت افغانستانی و متولد كشور ايران هستم، سال گذشته جهت گرفتن كمك جهت مشكل تحصيلي دانشگاه آزاد به سفارت افغانستان در تهران مراجعه كردم در كشور غريب ايران تمام اميدم به كمك سفارت بود كه در دام فردي بنام عبدالهادي فرهنگ بعنوان معاون تجاري سفير افتادم، من همه چيزم، شرفم، عفتم، خانواده ام و تحصيلم را توسط اين فرد حيله گر از دست دادم با موتر پلاك سياسي سفارت مرا در خانه اي در برج تهران طبقه ١٧ به بهانه دفتر دانشگاه آزاد بردند و ....

به هر كجا شكايت كردم و تلاش كردم كه اين فرد را رسوا كنم ولي تهديد به مرگ شدم. خانواده ام از تهديد اين فرد و عوامل مافيايي آش مجبور به مهاجرت به شهر ديگري شدند، ولي من كه زندگي برايم نمانده است متعجب از اينهمه بيداد و بي عدالتي يكسال است كه تمام تلاش خود را در جمع آوري معلومات از اين انسان نما كه مافيايي بسيار بزرگ دارد نمودم و حالا اين اخبار را در اختيار این رسانه مي گذارم تا شايد به گوش جناب محترم ریيس جمهور برسد و بالاخره مرجعي به اين ظلم و مافياي بزرگ مادام العمر! سفارت رسيدگي كند.

عبدالهادي خوست و فرنگي كه با تغيير نام به عبدالهادي فرهنگ مشهور شده است، متولد ١٣٥٠ولسوالي خوست و فرنگ است، پدرش بعنوان جاسوس توسط مجاهدين اعدام شد و او كه كودك بود در خانه هاي مردم بزرگ شد، مدتي در كابل مشغول تحصيل شد سپس درس را نيمه كاره رها كرد و به شغل آزاد و واسطه گري پروژه هاي برق در زمان وزارت اسماعيل خان مشغول شد و از پيمانكاران كه كارهاي آنها را در وزارت خانه تسهيل مي كرد رشوه خواري مي كرد، در همان سال با همكاري دو فرد إيراني به نامهاي عباسي و امامي و استفاده از ارتباطات در وزارت تجارت به برگزاري نمايشگاه در كابل مشغول شد و در اين مسير هم از پرداخت رشوه و مافيايي كردن برگزاري نمايشگاه تجاري در خيمه لوي جرگه دريغ نداشت. بطوري كه هر كسي مي خواست در اين كار فعاليت كند بايد به وي حق حساب مي پرداخت البته پس از مدتي با دريافت يكد دستگاه خودرو پژو ٢٠٦ نقره اي و دزدي كليه أموال و پارتيشن هاي نمايشگاهي از آن دو فرد ايراني همه كارها را بدون شريك انجام مي داد و به كارهاي غير قانوني خود ادامه داد.

در همين حال با راه اندازي اتحاديه تجار افغاني مقيم ايران و گرفتن تاييديه از دوستان رشوه گير خود در وزارت تجارت خود را ریيس اين اتحاديه ناميد و شروع به خودنمايي و مصاحبه كرد البته بعد ها برد متشبثين تجار افغاني را هم راه اندازي كرد و خود را ریيس آنجا هم نمود و دفتري هم در وزارت تجارت جهت فعاليت هاي خود گرفت، در همان سال ها براي شركت هاي إيراني نيز در كابل انواع كارهاي غير قانوني انجام مي داد. از ثبت شركت بدون مدارك گرفته تا گرفتن پروژه، گرفتن وقت ملاقات از وزرا و معين هاي وزارت و نمايندگان مجلس و دريافت و پرداخت رشوه در اين رابطه بطوري كه هم اكنون او را مافياي ارتباطات در افغانستان مي نامند.

سپس از برد متشبثين سوء استفاده كرد و با همكاري وزير وقت تجارت كه دوست صميمي وي شده بود ریيس آتشه تجاري افغانستان در سفارت ايران شد كه علي رغم پايان مأموريت وي ساليان زيادي است كه با پرداخت رشوه حتي در دولت جديد افغانستان همچنان در همين سمت پر رانت و مهم مي باشد. فعاليت وي در اين سال ها با سوء استفاده از نام ديپلمات و استفاده از پلاك سياسي سفارت أوج گرفت به طوري كه در تمامي محافل دولتي ايران و ساير سفارت هاي مقيم ايران بجاي سفير حضور مي يابد، خود را نماينده رييس جمهور معرفي مي كند و كارت پليس اينترپل افغان را دارد! و با شركت هاي نفتي دولتي و خصوصي ايراني ارتباطات كاري و تجاري دارد.

در سفرهاي نمايندگان مجلس و مقام هاي دولتي انها را دعوت مي كند و حتي به مسافرت هاي داخلي و خصوصي مي برد و از اين راه علاوه بر دلالي دولتي با دريافت رشوه هاي كلان از شركت هاي دولتي وً خصوصي إيراني زمينه آشنايي انان را با مقام هاي افغان فراهم مي كند، در همين حال با تهيه مدرك جعلي با همكاري فردي بنام اقبالي كه معاون دانشگاه ازاد ايران بود به تحصيل در رشته فوق ليسانس مديريت بين الملل مشغول است.

جالب اينكه اين فرد دولتي از منصب خود بسيار سوء استفاده كرده و با بسياري از شركت هاي خصوصي و دولتي شريك وً مشاور شده است، جالب اينكه در سفر محترم محمد حنيف أتمر به ايران خود را به همه نهادهاي امنيتي ايران نماينده جناب أتمر معرفي نموده و سطح نفوذ خود را به حداكثر رسانيد، در حال حاضر تلاش هاي بسياري در وزارت خارجه و دولت افغانستان جهت عزل وي نتيجه نداد و وي به كمك مافياي خود از جمله جناب كرزي رييس جمهور قبلي، سفير قبلي ايران كه سفير فعلي كشور هالند است، جناب كرزي معاون وزير خارجه افغانستان، وزير قبلي تجارت و بسياري نمايندگان مجلس و مقام هاي دولتي در پست خود مانده و تمام كنترل سفير و سفارت افغانستان در ايران به باور همه بلاشرط در دست أوست.
اين در حالي است كه سفرهاي شخصي وي و غيبت در سفارت تقريبا به امري عادي بدل شده ولي كسي جرأت اعتراض به وي را ندارد. (سفرهاي وي را از شركت ماهان ايران استعلام كنيد كه همه را دارد.)

از فسادهاي خانه مجردي و بي حيثيت كردن دختران در برج تهران خيابان كردستان طبقه ١٧ گرفته تا خانه ولنجك تا شراكت در شركت هاي نفتي و ده ها آپارتمان در كابل، دبي، تركيه، جرمني كه بگذريم، پناهندگي خانواده اش به كشور جرمني در شهر Rees و داشتن تابعيت تركيه از شهر آلانيا از نكات مهم است.

داراييها ، شركتها و ساير اطلاعات :
يكدستگاه لكسوس٥٧٠ به قيمت٣٠٠ هزار دالر شخصي پلاك سفارت بنام خانم وي كه چند سال در اختيار حبيب صافي با پلاك سياسي سفارت بود و در نهايت از وي نيز دزدي كرد.
يكدستگاه لندكروزر به قيمت ١٥٠ هزار دالر پلاك شخصي سفارت
يك دستگاه آپارتمان در برج تهران طبقه ١٧ خ كردستان تهران
يك دستگاه آپارتمان در خ ٢٣ ولنجك تهران
يك دستگاه آپارتمان در تركيه شهر آلانيا واقع در مجموعه هتل گلد سيتي بنام خودش و أقامت تركيه
يكدستگاه آپارتمان در شهرك دانشگاهي واقع در دبي
يكدستگاه آپارتمان در شارجه إمارات
داراي شركت و أقامت در شهر شارجه بنام خود
٣ دستگاه آپارتمان در شهرك آريا كابل
٣ خانه ويلايي در كابل كه أجاره داده است
يك دستگاه آپارتمان در شهر Rees جرمني
أقامت خانواده خود بعنوان آواره از جرمني

قرارداد مشاوره با پتروشيمي اراك، البته با شركت اماراتي پتروشيمي قرارداد كرده كه رسوا نگردد با حقوق ماهيانه ١٠ هزار دلار
شريك شركت نفتي ستاره آسيايي مربوط به حبيب صافي
مالك شركت نفتي پخش نفت افغانستان كه خود در كابل به ثبت رسانده است، با حامد صافي و شخصي بنام طالباني
مالك شركت نفتي در شارجه امارات بنام خودش
شريك شركت نفتي تيموري ثبت كابل
شريك شركت نفتي سابكول با فردي بنام علي صدر و غدير
شريك شركت حمل و نقل ٣ زاد با شخصي بنام علي شريفي
شريك شركت نفتي برادران خافي و سرمايه گذار بهمراه رييس مجلس افغانستان
شريك ابراهيم قانوني برادر محترم یونس قانوني
و صدها تخلف ديگر ...

آقايان مقامات محترم:
آيا فرياد رسي هست؟ اين شخص ٢ پاسپورت دارد و بنام خودش است، تمامي اين معلومات قابل پيگيري و قابل استعلام است، بخدا تقاص اين بي توجهي را در قيامت خواهيد داد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جالب است یک دختر به این همه معلومات دسترسی دارد عجب ولا !!!
رامین

>>>   بیا واز این رسوایی پوره کو.داستان جالبیست. امید هرکس چنین چشم دیدی از تمام سفیران ودیپلوماتان دارند از طریق این سایت وزین با با علاقمندان شریک سازید
محمدامین فرهنگ

>>>   شماکه اینقدرمعلومات ازعبدالهادی داشتی چطور به دام اوافتادی .
دراسلام برخلاف دیگرامورکه دوشاهددارد اتهام زنا4شاهدضرورت دارد یاثبوت متقن .
اماموضوه دانشجویان افغان دردوره دولت قبل حتی افغانهایی کهدرکانکورقبول می شدندباید دردوره شبانه ودررشته های خاص می رفتندکه شهریه هایی هرسمستر1000دالر تا3500ئالر دررشتهاهی طب ازآنهامی گیرندالبته به شرط ابطال کارت پناهندگی وتبدیل به پاسپورت واخراج ازکشور پس ازفراغت !!!علم وودانش دستاویزی سیاسی شده است
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   این بانو توانسته واقعا اطلاعات زیادی در باره این فرد را جمع کند ، خودش می توان پرونده او را به دادستانی تحویل نماید . تمام اساد جرم را نشان داده است .

>>>   این مرد شارلتان بايیست تحت تعقیب قرارداده شود وامنیت ملی وزرات خارجه وسارنوالی وظیفه ایمانی وجدانی وملی دارد که درباره فعالیت های غیر مشروع این شخص تحقیق نماید.

>>>   آقایان دجال سیاسی در افغانستان! به شما میشود گفت با شرف؟
قدیر: از کابل

>>>   يكي ديگر از همين كارمندان مادام العمر عبدالله ثابت مشاهد پسر آقاي مشاهد در كانادا است. سه بار ختم وظيفه و سه بار تمديد گرديده است. خودتان دوستان فضاوت كنيد. جناب مشاهد ريس إصلاحات اداري بخاطر معاش دالري پسرش قانون را زير پا ميكند. در منافع كلان خو عاجل افغانستان را ميفروشد. از رئيس جمهور و رئيس إجرائيه كه در كمپياين انتخاباتي شعار ميدادند كه اين رياست را از بين ميبرند بايد به تعهد خو وفا كنند.
كارمند بي واسطه

>>>   تمام شان درست هست بیشتر مردم افغانستان نان خشک برای شب شان نداره ولی این آدمها حق دیگران را به راحتی میدزدند وصدها ویلا وماشینهای لوکس برای خودشان میخرند!
نادرشاه

>>>   خواهر محترم شما به ریس جمهور و عبدلله بزدل شکایت کرده اید که انها بد تر از هادی فرهنګ هستند. حیا و شرم در انها بکلی دیده نمیشود

>>>   واقعا متاسف هستم گذشته دردناکی بود خواهر عزیز. این جنایات هولناک از بی کفایتی و بی مسولیتی عین و غین است که چنین شخصی هنوز از چوکی خود عزل نشوده است. من واقعا متاسف هستم و فقط می گویم نمایندگان جعلی افغانستان فقط و فقط به فکر شکم و جیب خود هستند و هیچ زمان به رنج ها و بدبختی های این ملت فکر نمی کنند. افراد فاسد زیادی مانند این جنایت کار بیرون از کشور خود را نماینده ملت افغانستان میدانند . اینها فقط با پول و رشوه به اینجا رسیدند. سوال من از کسانی است که همیشه از دولت مرتد و غیر اسلامی کابل دفاع می کردند. یک لحظه به خود بیایید و بی اندیشید که این غلامان چه دارد بر سر مان میاورد . به خدا قسم خواهیم جنگید و تک تک غلامان و اجیران را به هلاکت خواهیم رساند و انتقام ملت مظلوم افغانستان را از این غلامان خواهیم گرفت .خواهر گرامی واقعا متاسف هستم و کاری از دست من بر نمی اید . حبیب الله یوسفزی

>>>   عین وغین گوش کنیدالهی که همان قران به کمرشمابزندعمراین حکومت کوتاه است مطمئن باشید.چون این دومارهفت سرخودشان به جان هم افتاده اند.

>>>   دخترجان چطورباروکنیم که دسیسه نباشد؟هویت تومعلوم نیست ولی ازاوهمه معلومات راگرفتی.فکرنمیکنم که اینقدرپول دارباشد.بنظرمن سرمایه وجایدادپوتین انقدرنیست که نام گرفته ای معلوم داراست که .... ودسیسه ای است
ع خ کندز

>>>   الله جل جلاله جزایش رامیدهد

>>>   چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی. حق توست دختر 23 ساله چرا سوار چنین ماشینی با مالکیت چنین فردی شدی؟ کار اداری که در اداره انجام می شود نه در خانه. اگر امثال تو نبود فرهنگ های بی فرهنگ نیز به وجود نمی آمد به قول معروف تا باد نباشد بوته تکان نمی خورد. حال که حال کردی و دوران.... گذشت و به .... افشاگری می کنی.
ناصح

>>>   این حکومت فاسد همچین آدمهای فاسد را دارد و از آنان به شدت حمایت می کند چون دوام آنان به اینهای فاسد بستگی دارد

>>>   این شخص واقعاً نابغه است نمیشود از ایشان خواهش کند رهبر دولت افغانستان را در دست بگیرند مگر چناب ایشان با این همه ابتکارتی که از خود به خرچ داده اند کشور را از این بحران نچات بدهد آنوقت هر قدر سرمایه که به خود چمع کرد حلاش باد

>>>   در زمانیکه درحال معامله .... باوی بودی خوب مزه ات داده بود ولی زمانیکه درخواستت ازسوی اوقبول نشدحالاافشاگری میکنی چرا در روزاول قبل ازمعامله این کار را نکردی.پ
ع

>>>   در کا بل در وزارت تجا رت و صنا یع به رذیل ترین نوع مخلوقا ت مثل میرویس احمدزی .... ریس منا بع بشری.... دیگری بنام شیر زاد و مفعولی بنام عبد الرحیم مومند که از باند ذلیل مزمل شینواری معین خدا شرما نده وزارت تجارت میبا شند از نزد اتشه ها با ج گرفته وظا یف شا ن را تمدید میکنند .
عثما نی
کا رمند ریا ست .... وزارت تجارت

>>>   اینجا افغانستان است خانم از... هر روز در کشور ما می شود. ایشان فقط از شما سو استفاده کرده ولی در افغانستان اول سو استفاده می کند بعد اتش می زند ولی هیچ اتفاق نمی افتد. در افغانستان نه غیرت مانده نه شرف مانده نه قانون بودن و نه قانون است. پس بی خیال این چیز ها شو. میخوای انتقام بیگیری برو همراش دوست شو و به کام مرگ ببرش.

>>>   راست یا دروغ پرونده این آدم باید به طور کامل بررسی شود و گزارش آن به مردم داده شود.

>>>   من ازخوب بودن ان نامرد دفاع نمی کنم ولی من از دوستانم میدانم کسی که 23 سال عمر دارد و درایران متولد گردیده باشد اسنادی دارند که به پوهنتو ن های ایران راه پیدا کنند دیگر هم انکه در مورد عالی جناب چندین بار یاد اوری گردیده است که شاید هم مورچه بی ازار نباشد واخر هم اینکه در رابط به موصوف بشتر از خودش معلومات دارید که این هم سوال براگیز وغیر ممکن است قصه تگ .تگمار شد

>>>   اگر این خانم اشتباه کرده و سوار ماشین اون آقا شده . شما نباید گناه بزرگ و پلیدی آن آقا را ندیده بگیرید. چرا همه تقصیر را به گردن زنان میاندازیم؟ همین است که در هیچ محکمه ای حرف این بنده خدا خریدار ندارد . چون که او دختر است و میگویند تقصیر توست که به خانه آقا رفتی. اگر سر ناموس خودمان هم این اتفاق بیافتد همینگونه قضاوت میکنیم ؟

>>>   هرکدام تان اگر به قدر این دختر بی آبرو می شدید حتما به دنبال اطلاعات و افشاگری از این فدر می افتادید
شیما کابل

>>>   دروغ.است.بلی

>>>   از این کار ها در نمایندگیهای افغانستان زیاد است مثلا در جنرال قونسلگری افغانستان در بن یک خانم.... به حیث کارمند محلی کار میکند که به اجازه تان غم تمام دیپلومات ها را میخورد ...خصوصا در این مقطع زمانی که فامیل های دیپلومات ها را ویزه نیمدهد.

>>>   خداوند لعنتش کند.

>>>   اگر چنین باشد ... بر ع و غین

>>>   او عین و غین ایا گوش شنوا و چشم بینا دارید ، یا اینکه بر چشمان شما پرده نا بینائی و برگوشان تان مهر نا شنوی زده شده است .به لحاظ خدا یک بار خد را تکان بدهید وهمه این جنایات نا بخشودنی را مورد غور و دقت وجدانی قرار دهید . اگر واقعا میدانید که توانمندی ان را ندارید پس شرافتمندانه کنار روید وبگذارید که ملت خود به سرنوشت اینده خود تصمیم گرفته و دیگر این کشور و مردم را که در گودال نابودی رو به سقوط است ، نجات بخشند وگرنه نفرین زده این ملت و نسل اینده خواهید شد
پوپل

>>>   خود کرده را نه درد است ونه دواء
زمانیکه با علاقه مندی درموتر سوار شدی خودرا به دام انداختی ازپول وصلاحیت آن استفاده نموده به عیش ونوش مشغول شدی آن وقت خوشت می آمد حالا که وجودت سرد شده دست به فغان وناله میزنی خودت مقصیر هستی خودت گناه کار هستی
مر بغلانی

>>>   معلومات که این دختر داده خیلی جالب است ، حتی بزرگترین سازمان های جاسوسی کشور ها دنیا به این معلومات به سادگی رسیده نمی تواند. تحقیق روی یک چنین معلومات چندین سال را در بر می گیرد. تازه یک نفر مثل فرهنگ این همه کارهای بزرگ را نمی تواند؟؟ مگر او غیر از یک جاسوس بی سواد کسی دیگه ای هم است؟

>>>   یک دسیسه است وهیچکدام از سخنان فوق صحت ندارد.
محمد

>>>   خواهر عزیر خیلی متاسفم هیج چاره نیست فقط توکل با خدا کن از خداوند بی نیاز کمک طلب کن انشاالله مشکلت حل میشود انشاالله بدون شک چون یار بی کس ها الله مهربان است نا امید مه باش
.... خدا به ان جنایت کار ....
.... خدا اول به اشرف غنی ای نشنلیست....
....خدا دوم به کسانیکه ای کثافت هارا به ای سمت ها مقرر میکند
بازهم الله مهربان به قریادت برسد انشاالله
سمیر از کابل

>>>   محترم ناصح شما بجا فرمودید این خواهر ....ما که سن قانونی خود را تکمیل نموده و 23 سال دارد باید خوب را از بد تفکیک میتوانست . اصلا فریفته سرمایه ان شخص بی حیثیت شده بود فکر کرده که خوشبخت میشود غافل ازاینکه سرنوشت به مجا ها میکشاندش . خوب است افشآ گری شد تا دیگر خواهران خوش باور ما فریب همچو وحشی ها را نخورند تشکر . کاکر از کابل

>>>   این است .... ملی این است بی عدالتی این است گوشهای کروچشمهای نابینا این است حاکمان ظالم این است حکومت خودسری وبی بندو باری این است رسوای حکومت واقعا داستان بسیار تکان دهنده است باید پیگیری صورت گیرد باید
مجاهد

>>>   ای وزیر خارجه افغانستان!
اگر ضمیر اسلامی و انسانی دارید تمام دارای ها و شرکت ها و همه اموال اورا با لیست از جنایاتش به وزارت عدلیه بفرستید و اورا از چوکات سفارت و وزارت خارجه بیرون اندازید و چون .... انرا به دروازه وزارت راه ندهید اگر فرزند استاد هستید و اگر نیستید و بان معامله کنید و خود را خاموش ب
بگرید و اگرنه بهتر است که او را بخواهید تا برای شما از نزدیک واقیعیت های دیگر را که ابرو و شرف افغانهارا مخدوش ساخته است افشا سازد امید است که عاجل اقدام نمایید و این دزد و دایم الخمر را که ابروی ناموس افغان ها را را ریخته است جزا دهید با احترام-- عضو نهاد مدنی بادغیس
نوت- اگر اجراات صورت نگیرد از بادغیس سربلند خواهیم کرد و جنایات این دزد را بیشتر افشا و دران صورت به وزیر هم چیز نمیماند

>>>   فرهنگ یک انسان لچک وعیاش بیش نیست. وسفارت خانه های افغانسان به محل عیاش چنین اشخاص مبدل شده است.

>>>   این معلومات حتما بعد از آشنایی و به دام افتادت او برایش حاصل شده است.

>>>   فرهنگ را عده کمی در ایران می شناسند زیاد اهل خودنمایی نیست و فقط در جلساتی که سود اقتصادی داشته باشد شرکت میکند. آنچه این خواهر ما گفته مقداری از آن را همه میدانند و صحت دارد و ما بقی ان هم دور از انتظار نیست و امکان پذیر است.
هیچ دیپلماتی حق ندارد بیش از سه سال در یک سفارت خانه باشد اما یکی نیست بپرسد که چرا فرهنگ بیش از شش یا هفت سال است که در سفارت هست و هیچ وقت ماموریتش به پایان نمیرسد. یکی از بزرگترین دزدان و مافیاهای افغانستان که در سفارت افغانستان در تهران جا خوش کرده است همین آقای فرهنگ است. او یک آدم عیاش فرصت طلب دزد بیشتر نیست. خدا به داد این ملت برسد.

>>>   امان از دست دخترای ای دوره و زمانه وای از دست این دخترا توره به ای کارا چی مه که به ای دخترا نگاه میکنم همه...ای مسایل از خود دخترا است

>>>   من پاك تَر و با ايمان تر وبا خدا تر از اقاي فرهنگ در عمرم نديده ام قسم به خدا وقرآن ورسولش كه اقاي فرهنگ در تمام زندگيش لُب به شراب و ديگر مخدرات نزده و هر گز به هيچ دختري به چشم بد نگاه نكرده از خدا و روز قيامت بترسيد به چنين فرد با إيمان و پاك به خاطر عقده هاي شخصي و به خاطر اين كه شما به أهداف تان نرسيديد تهمت نزنيد.جاي تان در جهنم است پيش خدا چه جواب مي دهيد؟ انشالله خدا شما را شرمنده ورسوا و رو سياه مي كند واو را عزت ومقام ومنزلت بيشتر نصيب مي كند.نوش جان وحلالش باشد از ابله كف دست وزحمات خود پول پيدا مي كند وانشاالله خدا بيشتر برايش مي دهد.گل خشك به ديوار نمي چسپد.
ذكيه از تهران

>>>   چون جلوي فساد وفساد پيشه گان را گرفته آدم هاي... دسيسه مي سازند هيج كدام صحت ندارند اقاي فرهنگ هر گز مجال فساد نخواهد داد خجالت بكشيد شما هر گز به خواسته هاي تان نخواهيد رسيد... اگر در افغانستان يك ادم لايق وكاردان وامانت دار مانده باشد ان اقاي فرهنگ خواهد بود.
صفائي از كرج بلوار امام رضا( ع)

>>>   همه چی درست است ازاین کارهادرسفارت زیاد شده ومیشود درخودافغانستان درکاخ ریاست جمهوری شماها نمیدانید چه خبر است ؟

>>>   خوانندگان گرامي
در توضيح انتقادات حرفي ندارم بزنم مگر اينكه بگويم من سوار يك ماشين پلاك سياسي شدم و گمان كردم كه دولتي است و به سمت دفتر خاص سفارت مي رود ، ديگر اينكه براي هيچ يك از شما حتي انان كه به من دشنام مي دهند آرزو نمي كنم كه خودتان و يا عزيزانتان به چنين گردابي دچار شويد تا دنبال چنين معلوماتي باشيد ، معلومات من بيشتر از همكاران سفارت اين فرد است ، كه كاملا مستند است ، هر مرجعي هم كه شك دارد راه استعلام كه باز است ، خدا نكند كه من قبل از تحقيق مطلبي گفته باشم . من نابود شدم ولي به سهم خودم اقدام كردم ، هر كس خودش و خداي خودش !
ضمنا اين شخص چندين سايت خبري دارد و بسياري از أفراد كه بدون تحقيق از ايشان دفاع مي كنند از دست نشاندگان مافيايي او هستند . من حرفي ندارم بجز تحقيق و حتما اين راه را ادامه خواهم داد .
براي همه شما آرزوي بهترين روزگار را دارم .
حسيبا

>>>   دختر تو بايد بيای توی استخبارات افغانستان نقش بازی کنی اطلاحات که تو از اين فرد داری اگه از پاکستان امريکا می داشتی به حيث يک جاسوز ميتوانستيم پاکستان امريکا را راحت شکست دهيم
غلام محودی آمل

>>>   من ميدونم اين دختر ٢٣ كيه، اين شخصي است بنام احمدرضا..... كه به دليل كلاهبرداري هاي كثير از افغاني ها و ايراني هاي بدبخت و ساده لوه و بيچاره به عنوان اينكه من در وزارت كشور و سپاه نفوذ دارم اقدام به كلاهبرداري از ايراني ها و افغاني ها كرده كه توسط شيرمرد آگاه و وطن دوست افغانستان جناب اقاي عبدالهادي فرهنگ افشا گرديده و دست اين ..... را باز و هويت اين.... را مشخص نمود و از آنجايي كه هويت اين ..... را افشا نمود، اقدام به شايعات... نموده است و از جمله افرادي كه اين اقا از انها كلاهبرداري كرده مداركشان موجود مي باشد قابل ارائه در اينجا مي باشد و همين شخص احمدرضا ..... توسط پليس اينترپل افغانستان، امارات و تركيه و ايران تحت تعقيب است.

>>>   اي مردك اين حرفهاي مفت فقت يك نفر ميتواند بزند و ان هم احمدرضا..... است
اين .... ٨٥٠٠٠٠ دلار من را خورده
و پول صدها افغاني و ايراني بد بخت را خورده كلاهبردار

>>>   اينهمه معلومات توانايي وكارداني ميخواهدشماهم آدم عاديي نيستيدچطورشدكه به دام اين حيله گرشيادبيفتيدوازشما سوء استفاده نمايد. به هروسيله هموطن عزيز اينگونه آدم هاي مافيايي واستفاده جو دراين كشور واين دولت بمثل امواج دريا درحركت هستنداينها تارپودشان از جايي گره خورده است كه بازكردن اين كور گره ها كارسادهء نيست كشوريكه سراپادر فسادومافياي فساد غرق غرق باشدممكن نخ واهدبودبه صداي شما رسيدگي نمايدبهترين راه اينست كه شكايت خودتانه با كشور ميزبان تان شريك سازيد اگر ثابت شودكه واقعً جنايت وظلمِ كه درحق شما صورت گرفته است به رسيدگي نمايند. درغيرآن ازين كشورٰ ازين دولت توقوع عدالت معجزه ميخواهد.
راسخ.

>>>   چرا ثبت نميشه

>>>   این دختر خانم نگفته که این معلومات را قبل از به دام افتادن می دانسته و یا بعد از اینکه روابط شان گرم و صمیمی می شود و آقای فرهنگ دروازه قلب و زوایای خاطرات خود را برایش می گشاید؟ در هر حال دختر خانم نمی تواند ادعای بی گناهی کند.

>>>   ای دختر به نظر من قصه هوایی را شروع کرده است. موتر لکس لپ و جپ خوش گذرانی خوشت می امد.... را دیده بودی کدو را نی.

>>>   دوستان گرام، اينجانب كشف نموده ام كه اين دختر ٢٣ ساله افغاني كيست...
اين شخصي است به نام احمدرضا .... كه يكي از.... روزگار است كه حتي به خواهر و مادر خود هم رحم نميكند و اين نادرست توانسته بود با تظاهر و ترفند به اين عنوان كه در دستگاه وزارت كشور ايران و سپاه نفوذ زيادي دارم سَرِ بسياري از تجار ايراني و افغاني كلاهبرداري كند و در ظرف يكسال پنج ميليون دلار از آنها كلاهبرداري كند، كه هويت اين شخصِ... توسط شيرمرد مجاهد و وطن پرست افغانستان جناب عبدالهادي فرهنگ فاش گردد، و اينگونه خود را به جاي دختر ٢٣ ساله براي تخريب شخصيت جناب فرهنگ نشان دهد كه با اين كار .... خود را ثابت نموده است، و همچنين احمدرضا .... توسط پليس اينترپل افغانستان، امارات، تركيه و ايران تحت تعقيب مي باشد و افراد و شركتهاي اعلام شده توسط ايشان از شاكيهايِ او مي باشند، از جمله اسناد كلاهبرداري اين فرد درصورت امكان در همين سايت ارائه ميگردد.

>>>   صرف نظر از اینکه این شخص مرتکب چی گناهی و در کجا شده است من به استعداد این شخص و توانائی او در مدیریت این همه شرکت ها و تجارت در کشور های مختلف حیرانم،
کابلی

>>>   من مي دانم اين دختر ٢٣ ساله كيست ؟ اين يك مرد ٤٩ساله .... به نام احمد رضا .... است كه نقشه هاي شوم وكلاه برداري هايش توسط مرد نترس وبا شهامت (اغاي فرهنگ) كشف ورسوا شد وبه زودي توسط پوليس انترپل دستگير و مجازات خواهد شد و رسوايي هايش از طريق تمام سايت ها نشر خواهد شد او مي خواست از ايران فرار كند ولي از طرف اغاي فرهنگ ممنوع الخروج شد وحالا دست به اتهامات دروغين مي زند.
ص تجار افغاني

>>>   اتشه هاي تجارتي سهم محقق و وزير ضعيف او همايون رسا است اين هادي فرنگ لچك و عياش را هر چه عاجل تحت پيگرد قرار بدهند در غير آنصورت اعتراضات بيشتر خواهد شد و دودش به چشم اين دو خواهد رفت.

>>>   من يكي از كارمندان سفارت در تهران هستم ، و بيشتر موارد گفته شده را تأييد مي كنم اين آقا موتر هاي فوق را با پلاك سياسي دارد ، خانه درست است خانه شهرك أريا درست است تمامي أفراد نامبرده شده از رفقايش هستند و در سفارت رفت و آدم دارند خانواده اش در جرمني است ، اما اين خانم را نديده و نمي شناسم اما خانمهاي زيادي با اين فرد در ارتباط هستند . در سفر همه مسئولين تخلفات اين فرد گفته شده ولي به كابل كه مي آيند فراموش مي شود .

>>>   نوشته هاي افرادي كه از اين همكار معلوم الحال ما دفاع مي كنند خيلي خواندني است ، انگار همه توسط يك نَفَر نگارش مي شود ، اي برادر يا خواهر گرامي حتي اگر جيره خوار و حقوق بگير فرهنگ هستي زودتر دست از اين كار بكش چرا كه اين فرد به.... تو همين الان نظر دارد ، تا خودت سرنوشت اين دختر را پيدا نكرده اي دست از دفاع دروغ بردار ، فرهنگ را كه همه مي شناسند ، حال تو مي گويي شير مرد ؟!!! وطن پرست ؟!!!
اتفاقا.... مثل شما هستند كه باعث توليد اين موجودات إنسان نما مي شوند ، ما ٢ سال است در يك طبقه با اين فرد همكار استم ، اغلب اين حرفها درست است ، من همه را نمي دانم ولي ٧٠ فيصد صحيح است .

>>>   یک چیزی را میخواهم به اطلاع شما برسانم که آقایی فرهنگ یک شخص دل سوز خدمت گزار وطن پرست است از ایشان به عنوان دو تابعت یادت کردند ایشان فقط یک تابعیت افغانی دارند
بعدش هم گفتند اینجا و آنجا شرکت دارند سرمایه دارند اگه واقعن چنین باشد پس چرا ؟ ایشان در سفارت تهران کار کند چرا مثلی بقيه باند های مافیایی با صد ها موتر ضد گلوله قصر نشین مباد ایشان چه در خارج ودر داخل کشور با یک موتر مثلی یک شهروند بیرون افراد مسلح به زنده گی عادی خود ادامه میدهند اگه به گفته این خانم آقای فرهنگ از جمله کلاوداران باشد این شرکت های ایران تا الان به آقای فرهنگ اجازه زنده گی را در ایران نميداند
کشکوریکه با ابر قدرت های جهان داره مبارزه میکند آقای فرهنگ هیچ نیست بعدش هم من به عنوان یک دانشجو افغان به سرایت ميگم که آقای فرهنگ جز کمک و هم کاری برای مهاجرین تجار های افغان در کشور ایران کار دیگری انجام نداده ونخواهند داد
به جایی اینکه از یک وطن پرست تقدیر و قدردانی کنید توهین و تهمت هم نزنید
به نظر بنده این خانم از جمله جاسوس های چرکستان است هرکس هرقدر مدرک علیحی جناب فرهنگ دارد با اسناد نشر کند اگر نه شخصیت کشی بسیار کار بد وحشت است

>>>   اي بي شرفهاي نامرد اين چه حرفي است كه براي فرهنگ مي زنيد ؟ اگر هر كاري كرده زرنگ است ، اي ....نامرد ها غلط مي كنيد در مورد اين فرد...0 كنيد ، همه شما اگر در مقام باشيد دزدي مي كنيد و پول در مي آوريد ، اگر خورده نوش جانش اگر با دختر هر كاري كرده حقش بوده خود شما دختر خوشگل را چه مي كنيد ؟ صد سال ديگر هم آنجا مقرر است ، چون عرزه دارد ، فرهنگ بايد توسط دوستانش.... همه شما را ادب كند ، پس لطفا ... شويد .
ح-مشهد

>>>   مردم افغانستان شما چقدرساده هستید
واقعانمی دانید که این یک توطئه است ، دخترکجااست
این یک توطئه است.
من فرهنگ را خوب میشناسم ایشان هم مانند همه انسان های دیگر عاری از خطانیست اما واقعا این تهمت هایکه به ایشان زده شده دروغ است.
باورکنید ایشان اهل شراب نیست درضمن وهرگز چنین سرمایه ای ندارد.
سلیم

>>>   به نظر من راهكار حل اين معضل فقط استعلام و پيگيري است ، موتر سياسي كه بنام سفارت گرفته شده و مشخص است ، خانه هاي شهرك آريا كه كاملا قابل استعلام است ، در ايران ، تركيه ، جرمني و شارجه هم كه بايك نامه قابل استعلام است پس تو (فرهنگ) چرا هر لحظه بنام يكي ديگر در اين صفحه پيام مي گذاري ؟ و از خودت تعريف مي كني ؟ اين كارها براي همه روشن است كه توسط خود توست!!!
در ثاني اين خانم نگفته كه تو شرابخوار بودي ولي ظاهرا تو صلاح دانستي كه زودتر بگويي !!!! چون مي داني كه چه كاره اي !!!
برادر مرد باش و خود را به قانون بسپار اگر ريگي به كفش نداري !!!!
نام بردن از اين و آن و دشنام مشكل دزدي از يك ملت را حل نمي كند فقط سارنوالي است كه بايد رسيدگي كند .
ضمنا يك نَفَر اطلاع داده كه كل اين مطالب به دفتر سارنوالي و دفتر جناب أتمر حضورا تحويل داده شده و به مراجع ذيصلاح اين دختر خانم معرفي و تشخيص هويت شده است .

>>>   سلام
لطفا اين مردك لچك را بزرگ نكنيد ، من در سفارت همكارش بودم ، او هيچ نبود در حكومت كرزاي به همه رسيد ولي نبايد ازش آدم بزرگ ساخت او دروغگوي بزرگ و شارلاتاني بيش نيست ، بايد محاكمه قانوني شود ولي در حد مافيا نيست ، كسي كه مردم دزدي مي كند ضعيفتر از اين أوصاف است .
به پاكي زيستن خود هنر مي خواهد .
نكته ديگر اينكه تمام پيامهاي تعريفي از خود اين شخص است حتي كدام رفيقي هم ندارد ، به همه زده و بد كرده است .
ا. تهران- كابل

>>>   حرفهای خواهر بیچاره ما درست است. همه کارمندان وزارت خارجه و وزارت تجارت که در سفارت افغانی در تهران کار کرده اند این فرد جاسوس و خائن به مال اتباع ، دولت و ناموس مردم را می شناسد. ارگ ریاست جمهوری . لطفاً چشم کورتان را باز کنید و به هرچیز سطحی نظر نیفگنید. بیائید ای دولت سالاران ، اگر به نامه خدا نه ، بنام شرف و وجدان تان با این.... ملی تصفیه حساب نموده وآنرا سرمشق آینده قرار دهید
بااحترام
مامور وزارت تجارت

>>>   در سفارت ما خود محترم سفير يك لندكروزر دولتي دارد ولي فرهنگ دو ماشين لكسوس و لندكروزر سياه از خود دارد و يك تويوتا از سفارت در اختيارش است ، إمكانات اين شخص در اين چند سال از دولت ما بيشتر شده است ، ما با حقوق كم خانه خود را كرايه نمي توانيم اما اين فرد با رشوه ستاني از تاجران نفتي و پولهاي كمك به مهاجرين ! بسيار پيسه دار شده است .

>>>   فرهنگ صاحب ، اگر امر كني من خودم همه مخالفانت را به سزاي كارشان مي رسانم ، اينها يك.... استند ، تو امر كو . مهماني خانه ات و شمال كه رفتين يادمان نمي رود ، اين بدبختها را هم ببر تا دست از اين كار بردارند .
سعيد. تهران

>>>   دوستان از بركت اغاي فرهنگ بچه هاي مهاجرين در ايران مدرسه مي روند كه قبلا همين افغان ها در خيابان ها وچهارراه ها فال وگل مي فروختند و به بيراهه كشيده مي شدند اغاي فرهنگ يك إنسان دلسوز ونترس است كه از ورود تيل هاي سرطان زا خراب به افغانستان جلوگيري كرد و در مقابل زورمندان با قاطعيت ايستاد حالا شما قضاوت كنيد اين شيرمرد چه قسم يك فرد است ؟دو تا از بچه هاي من را مدرسه ثبت نام نمي كرد باور كنيد وقتي اغاي فرهنگ يك نامه برايم داد مدرسه ثبت نام كرد از خدا بترسيد اغاي فرهنگ يك ادم با شرف و با وجدان است اين تهمت ها همه توطئه است اگر يك روزي رأي گيري شود ما تمام افغان هاي مهاجر رأي مي دهيم كه اغاي فرهنگ وزير شود

>>>   من اغاي فرهنگ را از چندين سال مي شناسم او ابروي افغان ها وسفارت است اگر او در سفارت تهران نباشد واي به حال تجار افغاني . هر روز ايراني هاي كلاه بردار مثل احد رضا مثل كنه در جان تاجر هاي ما مي چسپند تا دارايي ها وسرمايه شان را با كلاه برداري بگيرند افرين بر تو اغاي فرهنگ تو پدر شان را در بيار ما از تو حمايت مي كنيم هيچ كس اين داستان هاي دروغ شانرا باور نمي كند چشم ات صدقه.
صادقي از زنجان

>>>   خدا لعنت تان كند اين تهمت ها چيست بچه گير كردين هيچ كس باور نمي كند اغاي فرهنگ پاك و مبرا از اين حرف هاست انشالله كه سفير مادام العمر در ايران شود از نام كارمندان سفارت بد وبيراه مي نويسيد همه كارمندان سفارت اغاي فرهنگ را بهترين و ورزيده ترين فرد در طول تاريخ سفارت مي دانند وسخت ازش حمايت مي كنند

>>>   اغاي فرهنگ يگانه حامي وكمك كننده دلسوز افغان ها در ايران است مثل روز روشن است دختري در كار نيست ...است ازاين معلوم مي شود كه پست ايشان بسيار يك پست كليدي ومهم است وكسي كه ارزو داشت در اين پست به جاي او مقرر شود ونشده چقدر برايش تلخ تمام شده كه دست به تخريبش زده.بسوز واتش بگير نوش جان اين اغا. حلالش باشد واقعا شير مرد است...
صدف از شهر ري

>>>   سلیم = فرهنگ!
خیلی نامردی
اینکه هنوز جان در کالبد داری! معلوم می شود چقدر .....!
مردگ هنوز هم میگی سلیم هستی؟

>>>   اي هم وطن يك لحظه پيش خود فكر كن اگر اغاي فرهنگ اين همه كار و شركت وگرفتاري دارد پس سر خاريدن هم بيكار نمي شود چه رسد كه به دختر ها فكر كند شايد اصلا هيچ نخوابد تا به كار هايش رسيدگي كند بس كنيد يك ...كه با عقل جور دربيايد بنده خدا شايد وقت نداشته باشد جواب ا.... را بدهد.
فريد كارگر شهر داري در تهران

>>>   به هر رنگي كه خواهي جامه مي پوش. من از طرز خرامت مي شناسم.
خجالت هم خوب چيز است حالا خودت را در لباس يك دختر مظلوم جازدي براي بدنام كردن يك انسان .... يا شايد ان دختر بيچاره ... ات بوده خواسته نقشه هايت را پياده كند من فكر مي كنم از تو .... دزد وكلاهبردار بعيد نيست تو....را چه مي شناسي
لالااغا از مشهد

>>>   اي دختر تو يك انسان خارق العاده استي حتي به چيز هاي غير ممكن دست يافتي من كه اغاي فرهنگ را مي شناسم كاكا يا برادري به اسم امين فرهنگ ندارد شايد تو كشف كردي كه در يك نسل اينده پديد ايد تو را بايد در كتاب گينس ثبت كنند يا فلم پنج شگفت انگيز را بسازند و ترا درش نقش بدهند تو واقعا نابغه استي تو بزرگ ترين كمك را به اغاي فرهنگ كردي كاكاي گمشده اش را پيدا كردي برايت بايد جايزه بدهد.
صالح مشكين شهر

>>>   .... به شرف این بی فرهنگ

>>>   کامنت های پولی فرهنگ
مثل اینکه آقای فرهنگ به چندین نفر پول داده است که چند کامنت اتشین برای دفاعش بنویسند. مشخص است که کامنت های سفارشی فرهنگ کدام ها است.

>>>   آقای احمد نور اگر وجدان نداری حداقل مرد باش! و به این وضعیت نکبت بار سفارت برسید و به ماموریت این افراد هرزه و فاسد خاتمه بده. البته اگر مرد باشی؟؟!!
همکار شما در سفارت ش.ف

>>>   ....احمد رضاي بي ....

>>>   متوجه همه کسانی که از کارمندان سفارت خانه ها شکایت دارند!
این ادعا قابل قبول نیست که در هیچ مرجع همه چیز خوب و همه افراد پاک نفس باشند- اما واقع بینانه باید قضاوت کرد بدون شک میتوانم بگویم هر زمانی که مشکل اسناد جعلی افغان های مقیم خارج و یا مانند اتباع سایر کشور ها افغان ها از قوانین کشور خود با خبر شوند و قبل از مراجعه به سفارت ها اسناد خویش را تکمیل نمایند- در آن زمان اکثریت کارمندان سفارت خانه پاک نفس و افراد خوب خواهند بود- در غیر آن افغانان و دوستان عقده مند مان اینگونه عقده گشایی خواهند نمود- بیاید با وجدان باشیم اکثریت کارمندان وزارت خارجه از متن جامعه و از میان خود شما هستند-
ممکن است اقلیت بد اخلاق و مفسد در گروه اجتماعی وجود داشته باشد- چنانکه در اطراف و حتی اعضای فامیل این دوستان عقده مند وجود دارند- اما خداوند شاید حال است که اکثریت کارمندان وزارت خارجه افراد صالح و پاک نفس میباشند.

ا.خ.ا

>>>   سلام
خواهرم من از سوريه پيام تو را ديدم ، غم به دلم افتاد كه اينجا داعش و در وطن خودمان داعش و طالبان و اين آدمهاي بدتر از انها ، اين مفسد را برادران شناختند ، مطالب شما درست است ، اي آدم مفسد في الارض است ، خدا بخواهد با توان حزب ا... به مجازات خواهد رسيد . انشاا... منتظر باشيد .
برادر شما در جبهه مبارزه - سوريه

>>>   چند روز است كه اين فرهنگ بي فرهنگ بدبخت بي درمان از خواب و حال ايفتاده است و بدبخت فقط سر در اينترنت دارد و مدام به نام ادمهاي مختلف دارد براي خودش در اين صفحه پيام مي گذارد و از خودش تعريف مي كند ، اول و آخرش را در هم پيچيدي دختر ، او دارد دنبالت مي گردد ، به خانه ات رفته ، به محل كار پدرت رفته ، پيدايت نكرده ، اين بي فرهنگ از ترس خانه نمي رود.... ، خون چشمانش را گرفته از خودت محافظت كو دختر .

>>>   ؟ پسر مشاهد در کانادا قاچاق سنگ های قیمتی را میکند.
راستگو

>>>   چرا ثبت نميشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است