برداشت: برای یافتن گندم ریگ غربال می کند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۴۰۰/۸/۳ کد خبر: 168752 منبع: پرینت

زنی کهن‌سال در غور برای به ‌دست آوردن گندم، روی سرک، ریگ غربال می‌کند تا از لابه‌لای آن، گندم ریخته شده در آن‌جا را به ‌دست بیاورد تا برای اعضای خانواده‌اش لقمه نانی تهیه کند


زنی کهن‌سال در غور

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنی غوری
گندم
نظرات بینندگان:

>>>   عجیب مردمی استیم ازیک عکس عادی قصه میسازیم
خاک را الک میکنند تا با آن ملات بسازند برای پشت بام ها چون زمستان نزدیک است
کلنگ را در دست آن دختر خورد نمیبینی ؟ آمده است از خاک وگل مرغوب برای ساخت خانه اش ویا شاید گل کوزه گری تیارکند ملات میدانی چیست؟ گل کوزه گری را دیده ای؟۹ آیا هرگز در روستا بوده ای؟ آن گاری چرخک را میبینی میتواند با پولش چند پشته گندم بخرد.شما را به خدا بس کنید این دروغ های گنده را مملکت ما از همین دروع ها به اینجارسید
اگرزمان عنی بود این عکس را میفرستادند جامه جهانی تا دالر بیشتری در جیب بگذارند ۲۰۰۰میلیارد دالر را با همین دروغ چپنه ها برباد دادیم بس کنید این دروغها را دیگرقدیمی شده کدام انسان عاقلی میان ریگ بیابن به گشتن گندم است؟!!!

>>>   این بدبختی میراث همان مقاومتګران فسد است که خدا شرمانشان!

>>>   دردناک است ، مردم حق دارند و در فشار اقتصادی هستند ، در رژیم قبلی 90 درصد جامعه افغانستان زیره خط فقر بودند ، و میلیار ها دالر از سوی مادر فروشان غربی حیف میل و غارت شد و در اوضاع جاری مردم هیچ تاثیری نداشت ، با امدن حاکمیت امارت اسلامی خزانه در رژیم قبلی کاملا غارت شده بود و تمام ثروت حیف میل شده بود ، در خانه امرالله صالح نزدیک به شیش میلیون دالر و مقدار زیادی کشف شد از سوی مجاهدین امارت اسلامی ، ثروت ملی توسط رهبران مادر فروشی غربی به غارت رفته است و خزانه کاملا خالی است و از سوی دیگر مقدار ثروث مردم در نزد غرب از سوی امریکا مسدود است و ما نمیتوانیم دالری دریافت کنیم ، رهبران مادر فروش بجای اینکه به فکر مردم رنج دیده افغانستان باشد در کشور همسایه اعلام موجودیت حزب می کند ، هنوز درس عبرت نگرفتن و به دنبال قدرت هستند ، امنیت در افغانستان بر قرار است و تمام دزدان و غارتگران جم اوری شدند ، امنیت کافی نیست میدانم باید امنیت اقتصادی هم باید فراهم کنیم و انشاء الله به مرور زمان این مشکلات هم بر طرف خواهد شد ، ما به دلیل کوتایی در زمینه معیشت مردم از مردم عذر خواهی می کنیم ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   بلی هم وطن سلام
عجب مسلمانی آمد که دشمنی مظلوم شد
نوکر وچاکر ظالیم مانند خود شان بی رحم سنگ دل
ودشمنی خدا وبنده خدا اینها یکی از بد ترین در جهان
از هر رفتار وکشتار وفروختن خاگ وناموس خاگ ==

>>>   کاش اراکین حاکمیت ۲۰ ساله از مسلمان و غیر مسلمان و جهادی و غیر جهادی اش حد اقل وجدان میداشتند و انسان میبودند.
لعنت به همه شان از غنی و کرزی و خلیلزاد و قانونی و عبد الله و خلیلی و محقق و دوستم و چپ و راست و میانه و زن و مرد و بی ریش و با ریش اش.

>>>   محقق برای آن هشت طفل که در کابل از فرط گرسنگی جان باختند گفته شرم است بر طالبان به آن بی شرف باید گفت شرم برشما فراریها که میلیونها دالر را از پول همان طفلان دزدی کردید و شرم بر تو که خاطرت نیست که در زمان حکومت قبل در مقابل ارگ چه تعداد فامیل چادر میزد و چه تعداد از سرما روبه روی ارگ جان دادند؟
سالیانه میلیاردها دالر از جامعه جهانی پول می گرفتید در مقابل همان ارگ که تو استخدام آن بودی چه تعداد چادر میزدند و از سرما جان باختند؟
هم اینها و هم طالب گم شوید

>>>   آنها در ریگ طلا میپالند.در ریگ گندم از کجا شد.
طلا کمیاب ترین عنصر در روی زمین است.
زیرا طلا در ستاره های بسیار بزرگ د. فضای کیهان،در اثر فشار زیاد و داخل شدن الکترون های اتم ها در هسته اتم و تبدیل شدن آن به نیوترون بدست می آید که بعداً این ستاره ها انفجار میکنند و طلا داخل آنها در فضا پرتاب میشوند و با دیگر عناصر یکجا شده و احجار را تشکیل میدهند و این احجار در اثر قوه حاذبه به سیارات تبدیل میشوند که یکی ازین سیارات کره زمین است.
اکثریت ستاره های کهکشان ها ستاره های با جسم متوسط مثل خورشید ما است که در آنها طلا تشکیل نمیشوند و حد اکثر عناصر تشکیل شده در آن آهن است.
از همین خاطر در روی زمین آهن و سلیکات یا ریگ به اندازه فراوان یافت میشوند.

>>>   میثم صحرا
گرسنگی
با قطع نظر از صدق و کذبِ مرگ ۸ کودک به علتِ گرسنگی در شهرک اتفاق، در برخوردِ زشت حاجی جواد، فرزندِ آیت الله صالحی مدرس با متقاضیان کمک، هیچ تردیدی وجود ندارد. من بارها در مدرسه‌ی رسالت شاهد بودم که حاجی جواد با مردم بیچاره به زشتی برخورد می کرد. به زنان گدا فحش می داد و به بیچارگان اهانت می ورزید. بر اساسِ روایت حاجی محمدعلی رحیمی، این شیخ دفاترِ مراجع تقلید را در جریان گذاشته بوده است و اما هیچ توجهی صورت نگرفته است. این مورد واقعیت است که دفاتر مراجع تقلید، پدیده ای جدا از محرومان است. آنان فقط پول جمع می کنند و هیچ گاه پول توزیع نمی کنند. عصرِ آخر الزمان و هر گونه فساد در آدرس های دینی وجود دارد. روزی اگر پرده ها بالا رود، مدعیان تقدس بیشتر از هر کسی نا مقدس خواهند بود و قصه های پر غصه‌ی به بیرون درز خواهد کرد. افزون بر این گرسنگی امر تازه ای نیست، غرب کابل بیشتر از هر جایی، در معرض تهدید است و آمار گرسنگان بالاست.

>>>   این که اینجا نوشته ای افسانه ای بیش نیست. من دهقانی را در یزد دیده ام که گندم به غربال می بیخت.چون دست فرا می داشت باد کاه را به مسافتی می برد و از دانه جدا می شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است