روسیه: بازدارندگی ناتو در افغانستان فاجعه بار بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۲    ۱۴۰۰/۸/۲ کد خبر: 168745 منبع: پرینت

وزیر دفاع روسیه در کنایه به آلمان با اشاره به حضور ناتو در افغانستان گفت که بازدارندگی آنها در افغانستان به یک فاجعه ختم شد.
«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در واکنش به اظهارات همتای آلمانی خود، درباره عواقب اقدام به‌اصطلاح بازدارنده ناتو در برابر مسکو هشدار داد و یادآور شد بازدارندگی آن‌ها در افغانستان به یک فاجعه ختم شد.

به گزارش اسپوتنیک، شایگو در پاسخ به اتهام‌ات «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» همتای آلمانی خود گفت: امنیت اروپا تنها در صورتی قابل دستیابی است که به‌طور مشترک با روسیه بوده و با منافع مسکو در تضاد نباشد.
این مقام ارشد دولت روسیه خاطرنشان کرد: «درک ناتو از اقدام برای "بازدارندگی" در برابر افغانستان به فاجعه‌ای منجر شد که اکنون همه جهان با آن مواجه است».
کارن‌باوئر روز گذشته (جمعه) در مصاحبه‌ای گفته بود ناتو باید «برای روسیه روشن کند» که «دکترین بازدارندگی» این سازمان به‌معنای استفاده از تمام روش‌های لازم برای متوقف کردن حمله مسکو به متحدان و شرکای خود خواهد بود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیش از این گفته بود که برخورد کشورهای غربی با روند اوضاع در افغانستان، یا به عبارتی موضع گیری آنها در قبال اتفاقات رخ داده که باید یک نتیجه گیری کلی از رویدادهای 10 الی 20 سال گذشته در آنجا باشد، کاملاً غیرمعمول و غیرواقع بینانه است.
این دیپلمات یادآور شده بود که طرف روسی بارها به شرکای اروپایی خود نسبت به تحمیل "ارزش‌های غربی" بر ملت‌های شرقی که دارای آداب و روسم و فرهنگ متفاوتی هستند، هشدار داده بود.
به گفته زاخارووا، «موضع گیری شرکای غربی ما از روند اوضاع کنونی در افغانستان هم بسیار عجیب است، گویا آنها هیچ درس عبرتی از اتفاقات گذشته نگرفته‌اند و دقیقاً در حال تکرار اشتباهی هستند که پیش از این، بعنوان مثال در لیبی و سوریه نیز مرتکب شدند و به بحران مهاجرت به اروپا منجر شد».

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اروپا از خودش هیچ اختیار و استقلالی ندارد و اربابشون آمریکا هست و اما در مورد آلمان ، این کشور تمام امور سیاسی ، نظامی و اقتصاری و فرهنگیش در آمریکا برنامه ریزی میشود و از خودشون اختیاری ندارند در حقیقت وزیر دفاع آلمان حرفهایی که از کاخ سفید در آمریکا بهشون دیکته شده را بیان‌ میکند ، همانطور که خیلی از افراد اهل مطالعه میدانند ، آلمان بعد از جنگ جهانی دوم کاملا خرابه و ویران شده بود و با سرمایه و پول آمریکاییها و نیروی کار ترکیه ای ساخته و بازسازی و نوسازی شد و در حقیقت آلمان توسط طرح توسعه مارشال آمریکاییها دوباره مدرن شد با نیروی کار و جوان ترکیه برای همین به آلمان ترکیه دوم هم‌ میگن چون جمعیت تورک‌ تبار آلمان زیادن و در حقیقت آلمان رو تورکها ساختند با پول و سرمایه آمریکا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است