پاکستان بر سر افغانستان بازهم از آمریکا باج می گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۴۰۰/۸/۲ کد خبر: 168744 منبع: پرینت

پاکستانی ها بار دیگر امریکایی ها را حتی پس از جنگ ناکام بیست ساله و خروج فضیحت بار شان از افغانستان که نقش مهمی در این ناکامی و فضیحت و تحقیر امریکایی ها داشتند، در دام باج گیری شان بر سر افغانستان اسیر می سازند.

امریکا در آستانه ی امضای موافقت نامه ای با پاکستان قرار دارد که مطابق آن اجازه می یابد تا از خاک پاکستان به عنوان پایگاه پرواز استخباراتی و عملیات نظامی بر افغانستان استفاده کند.

در واقع بر مبنای این موافقت نامه امریکایی ها در پاکستان پایگاه استخباراتی و نظامی می سازند تا گویا علیه تروریزم در افغانستان به عملیات شان به خصوص توسط هواپیماهای بی سرنشین ادامه دهند. پاکستان در برابر این توافق نامه امتیازاتی را از امریکا بدست می آورد که هنوز علنی نشده است.

امریکایی ها پس از خروج شان از افغانستان در صدد آن بودند تا توافق نامه ای در این مورد با کشورهای آسیای میانه به خصوص تاجیکستان و ازبیکستان به امضا برسانند.
اما امضای موافقت نامه با پاکستان بر سر تشکیل پایگاه استخباراتی و عملیاتی در این کشور برای مقابله با تروریزم مورد نظر امریکا در افغانستان موفقیت بزرگی برای پاکستانی ها شمرده می شود.

پاکستان با این بازی موفقانه و ماهرانه بار دیگر از امریکایی ها بر سر افغانستان باج می گیرد و امریکایی ها را در پشت سر خود می کشاند تا از عینک آنها به سوی افغانستان نگاه کنند. در این صورت این پاکستانی ها هستند که مسیر و محل فعالیت استخباراتی و عملیات نظامی امریکایی ها در افغانستان را سمت و سو می‌دهند و مشخص می کنند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   بودن امریکا برای افغانستان زیانبار است و باید در مقابل اش جهاد صورت بگیرد اما برای پاکستان گهر بار است و باید پایگاه های نظامی و استخباراتی اش گسترش پیدا کند تا مرد و زن پاکستانی از آن بهره بگیرند.
طالب بیچاره در کابل ره خود گم کند
گر ز آی اس آی کسی در زیر لب غم غم کند

>>>   این سنگ شوم را اشرار پایه گذاری کردند و تا ما عاشقان کور عربیسم از خواب بهشت خیالی بیدار نشویم ادامه خواهد یافت.
آتش‌خاوری

>>>   پاکستان باج نمی گیرد وضیفه اش را انجام می دهد ، پاکستان از با وفا ترین نوکران انگلیس است و خود را ژاندارم منطقه حساب می کند و با هر متجاوز همکار است.خارکش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است