هفته رحمت و میلاد مهربانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۴۰۰/۷/۲۸ کد خبر: 168710 منبع: پرینت

بيش از هزار و چهار صد سال پيش نبی اکرم (ص) دیده به جهان گشود.
آن حضرت (ص) در سال 570 میلادی در شهر مکه معظمه متولد شد، عبدالله پدر حضرت پیامبر اسلام که یک بازرگان بود در بازگشت از شام در شهر يثرب چشم از جهان پوشید و پیامبر (ص) تا چهار سالگی در پیش مادر رضاعی اش حلیمه سعدیه ماند و پس از آن دو سال را نزد مادرش آمنه سپری کرد.

پیامبر اسلام هنگامی که تنها 6 سال داشت مادرش را نیز از دست داد و سرپرستی اش را عبدالمطلب پدر کلانش بر عهده گرفت اما دو سال بعد از سایه پدر كلانش نیز محروم شد و ابو طالب کاکایش سرپرستی وی را به عهده گرفت. حضرت محمد (ص) که 25 سال سن داشت با خدیجه زن ثروتمندی از اهل مکه ازدواج کرد.

هنگامی که حضرت محمد (ص) 40 سال از عمرش را سپری کرده بود، به پیامبری مبعوث گردید و در غار کوه حرا سوره اقرا نخستین آیت قرآن عظیم الشان به وی نازل شد.
در سن چهل سالگی هنگامی که محمد (ص) در غار حرا بود جبرییل (ع) نزد وی آمد و گفت: "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿۱﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿۲﴾ اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿۳﴾ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾ عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿۵﴾"
"بخوان بنام پروردگارت که آفرید ، انسان را از خون بسته آفرید، بخوان و پروردگار تو کریمترین است، همان کسی که به وسیله‌ی قلم آموخت،آنچه را که انسان نمی دانست به او آموخت.
پس از اين، دعوت آن حضرت برای ترويج دين مبين اسلام آشكارا و علنی شد.

حضرت محمد (ص) 23 سال عمرش را در راه اشاعه‌ دين مبين اسلام صرف كرد و قرآن شريف نيز در همين مدت بگونه‌ تدريجی به وی نازل شد. سرانجام آن حضرت (ص) در سن 63 سالگی به روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول سال یازدهم هجری چشم از جهان فروبست و در خانه‌ عایشه‌ صدیقه (رض) که در همانجا وفات یافته بود در شهر مدينه‌ منوره به خاک سپرده شد.

در روایات اهل سنت میلاد حضرت رسول مکرم اسلام 12 ربیع الاول قمری ذکر شده است اما در روایات اهل تشیع 17 ربیع الاول قمری آمده است. به همین مناسبت مسلمانان فاصله یکهفته ای تاریخ میلاد پیامبر اعظم را هفته میلاد و یا هفته وحدت مسلمانان اعلام کرده اند.
این هفته مسلمانان اعم از سنی و شیعه از سالروز تولد حضرت پیامبر با شیرینی و شربت از مردم پذیرایی می کنند و پخش نذورات و خیرات برای نیازمندان مشغول هستند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پیامبر مهربانی
پیامبر رحمت
نظرات بینندگان:

>>>   میلاد پیامبر رحمت بر همه مسلمانان مبارک باد
شیما کابل

>>>   باآنکه بیش از 1400 سال از رحلت آن حضرت ازین جهان میگذرد، ولی ایشان هنوز بر دل ها حکومت دارند.
درود بی پایان و صلوات بر روح پرفتوح حضرت سیدنا و مولینا محمد (ص) . جان و مال و زن و فرزندان مان فدای نام مقدسش باد.

>>>   الهم صلی علی محمد وال محمد کما صلیت علی ابراهیم وال ابراهیم الهم صلی علی رحمت اللعالمین وعلی آله آل الله وعلی صحبه عبادالله
علی

>>>   میلاد باسعادت سرورکائنات حضرت مجمد ص را به کافه ملت مسلمان جهان و افغانستان اسلامی تبریک گفته و امیدوارم که که سرزمین ما هزگر مورد اشغال دایمی امریکا و بقیه استعمار گران تاریخ قرار نگیرد .
شهلا کریمی ازکابل

>>>   بسیار عالی میلات مبارک بی تمامآ مسلمانان جهان تبریک
بدخشانی

>>>   سلام میلاد پیامبربزرگوار اسلام رو به همه جهان خصوصا مردم مظلوم افغانستان تبریک میگم و برای همه ی افغان های عزیز آرزوی بهترین هارو دارم
حمید

>>>   ميلاد پيامبراسلام برهمه مومن و مسلمان مبارك باد

>>>   منم به نوبه ای خودم میلاد باسعادت سرورکائنات گل سر سبد هستی حضرت محمد بن عبدالله(ص)وششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام را به مسلمانان جهان بالخصوص ملت مسلمان افغانستان تبریک و شاد باش عرض میکنم <خداوند به آبروی ختم مرتبت امنیت و آرامش و آسایش را به کشور عزیزمان عنایت بفرماید
(سیدمحمد تقی نقوی)ایران شهر مقدس قم

>>>   ولادت حضرت محمد مصطفی ص و ولادت امام جعفر صادق را به عموم مسلمین جهان و خصوصا هموطنان عزیزم در افغانستان تبریک عرض میکنم

>>>   الهی بار خدایا !
به برکت روی حبیبت ، به برکت سالار پیمبران ات ، به برکت میلاد مسعود حضرت بهترین عالم ، از تقصیرات و گناهانم بگذر و از گناه در امانم ساز . آمین

>>>   میلادباسعادت ناجی بشریت به همه گان مبارک باد.
نقوی

>>>   درود و صلوات بر روان پاک ناجی بشریت و بنیانگدار دین بر حق اسلام جناب حضرت محمد ص.
میلاد با سعادت منجی بشریت برای همه مسلمانان دنیا مبارک.
رسا"

>>>   اللهم صل علی محمد و علی ال محمد کما صلیت علی ابراهیم و علی ال ابراهیم انک حمید مجید
اللهم بارک علی محمد و علی ال محمد کما بارکت علی ابراهیم و علی ال ابراهیم انک حمید مجید
احمد عمر از ننگرهار

>>>   درود بر روان پاک محمد (ص) وآل محمد( ص).
میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) را به مسلمانان کشورم وهمه مسلمانان جهان تبریک می‌گویم .
و از دربارخداوند (ج )استدعا می نمایم که ازبرکت این روز خجسته مولود حبیبش بردل همه کسانیکه بدستور کافران بنام جهاد برای اسلام، مردم مظلوم و مسلمان سرزمین ما را می کشند روشنی انداخته و ازجنگ و ویرانی دست بردارند.
بردل همه فاشیستان عظمت طلب برتری جوی قومی قبیله حاکم در قدرت سیاسی روشنی بیندازد که از مزدوری دست بردارند ، برادری برابری و عدالت را سر مشق اعمال خود ساخته وکشور را بیشتر از این همه نفاق وبدبختی وبیچارگی نجات دهند .
همه کسانی را که خود را مسلمان می دانند شب و روز عبادت می کنند ولی خلاف اسلام و مسلمانی قصدن فساد می کنند، رشوت می گیرند، خیانت می کنند و دارایی عامه را دزدی وچپاول می کنند هدایت فرما که از این اعمال شان دست بردار شده و متوجه وضعیت کشور بد نام و مردم مظلوم و بیچاره خود شوند.

>>>   مولود شریف همزمان با روز حقوق بشر نشان داد که جامعه ما بیشتر از اینکه برای مدنیت باز باشد، برای افکار مذهبی باز است و از همینرو است که بستر پرورش داعش و طالب مساعد تر از بستر پرورش دموکراسی است. از روز جهانی حقوق بشتر تنها کسانی محدودی یاد کردند که در این راستا کار میکنند و اما از هیچ فسبوکی نبود که صدای مولود شریف بلند نشده باشد. این یک معیار بود برای اینکه مقایسه کنیم دو تفکر مدنیت و مذهبیت را با همدیگر. به امید روزی که حد اقل این دو تفکر با هم مساوی باشند.

>>>   در روز مولود شریف هم قاضی امین وقاد که برای پاکستانی ها خیلی امین تر نسبت به افغان هاست ازین حکایت میکند که یکی از اقاربش در هلمن مدت هشت سال چرا یه مرکز تبدیل نشد ، این ملا همیشه مانند قبایلی های پلاکستان دو مادره هست وهمیشه بنام سفیر صلح گاهی ازین طرف پول میکیرد گاهی ازانطرف وتجارتش در طی بیست سال همین بود ازینطرف جیب هایش با دالر یا افغانی پر میشد ازانطرف با کلدار پر میشد نیم فامیلش درانجا نیم دیگرش اینجا
ر

>>>   آن رسولا الله که خیرالناس بود
عم پاکش حمزه وعباس بود
شد وجودش رحمت الللعالمین
مسجد اوشد همه روی زمین
صد هزاران رحمت حق جمله باد
بروی و برآل پاک طاهرین
درود بی پایان به روح پرفتوح قاعدالمجاهدین امام المتقین رسوثقلین امام القبلتین پیشوای عالم انسانیت ،شرافت وعدالت.
حق شناس

>>>   ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
بغمزه مسیله آموز صد مدرس شد
میلاد نور بهمگان تبریک باد.
ع

>>>   میلاد پیامبر رحمت مبارک باد.
به آن هموطنی که خواسته مارا از دانش شان مستفید کنند ضمن تشکر از لطف شان یاد آور میشوم که فهم ما از خلقت عالم شاید در فیصدی نیاید . پس فهم ما از شناخت خالق هستی چه مقدار خواهد بود؟

>>>   ایکه درسم میدهی از شمس و نور
شمس و نور خود ذره است چون چشم مور
چشم مور است کاینات در کاینات
گر تو بشکافی ورا با عقل و نور
دانش و فهم من و تو چون بود
چونکه محصوریم در قید حصور
ما هنوز خود را ز خود نشناخته
کی توان بشگافت آن خورشید دور

>>>   اللهم صلی علی محمد وعلی آل محمد کماصلیت علی ابراهیم وعلی آل ابراهیم انک حمید مجید

>>>   درودوهزاران درود بر جمال پاک رسول الله صل الله وسلم ،این انسان که مظهر تمام خوبی در روی کره زمین بود .
عبدالله ریحان

>>>   میلاد نبی اکرم صلی الله علیه و اله وسلم را به تمام مسلمان جهان تبریک میگویم

>>>   درود بی پایان نثار اشرف الانبیا نوردوعالم شفیع روزجزا رحمت للعالیمن حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه وآله وسلم
الهم صلی علی محمد وعلی آل محمد کماصلیت علی ابراهیم وعلی آل ابراهیم انک حمید مجید
الهم بارک علی محمدوعلی آل محمدکمابارکت علی ابراهیم وعلی آل ابراهیم انک حمیدمجید
معراج الدین محمدی

>>>   روز تولد ناجی بشریت ورحمت برای همه مسلمانان مبارک باد به امید اتفاق همه مسلمانان .

>>>   روز تولدسرورکاینات برهمه مسلمین مبارک

>>>   ماه را از نزدیک ندیده یی.
سطح آن کاملاً خاکی بدون زنده جان و پر از حفره ها است.
مانند روی یک آدمی است که سوختگی و پر از چیچک باشد.

>>>   Anwar Rawi
پوچ مغز, قاق روده , چرچره
شادی دم بریده , ناکاره , از خدا رانده شده , متقلب بد کاره , فاشیست نمونه اشرف مکاره میخواهه باز برگرده مردم ما سوار بشه !
داود بچه سلطانه , تیاره دزد بنامه , درغگوی بدنامه , جاسوس پاکستانه , سازد وزیر خارجه !
حوا پردمبه و چشم دریده را, و ننگ شکم گنده وختنه ناشده و دیگرهال وهیال کمسیون پرفتنه را سفیرسازد در کشورهای خارجه !
از عبدالله کج کلا چه گویم ؟! باز روان شده سوی خیمه لویه جرگه به امید آنکه مرغ پریده را باز گیره !
ای مردم نان ندیده شکم گرسنه , پا برهنه ؛ ای جوانای سبق خوانده بیکاره , برای شما نه از صندوق های رای خیری میرسه و نه از قیل وقال خیمه , خربزه باید رنگ گیرد از خربزه ؛ ببینید قیام مردم و جوانان عراق و لبنانه ؛ بجنبید بگیرید یخن این دولت بی نام و نشانه ؛ نه غنی گذارید نه عبدالله , سر هردویشان شوید بالا ؛ سرتان بالا سرتان بالا !

>>>   میلاد النبی مبارک به تمام مسلمانان جهان
>>>   اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علیهم صلاه کثیره تکون لهم رضا و لحق محمد وآل محمد اداء و قضاء بحول منک و قوه یا رب العالمین

میلاد حضرت نبی اکرم خاتم المرسلین و اشرف انبیا محمد مصطفی و امام صادق علیه السلام آل و عترت پاکش را به حضرت مهدی عج و جمیع مسلمانان و محبان آن حضرت تبریک و تهنیت عرض مینمایم و از تداوند برکت و رحمت و مغفرت و هدایت و سعادت و شفاعت و نجات مسلمین از شر کفار و آل یهود و آل سعود را خواستارم.
اللهم صل علی محمد وآل محمد کما صلیت علی ابراهیم و ال ابراهیم انک حمید مجید

سیدحسن علوی>>>   Sayed Eshaq Shojai
پیامبر اسلام تا این حد مهربان بود!
امام صادق (ع) فرمود: «روزی رسول خدا (ص) نماز ظهر را با جماعت می‌خواند، مردم بسیاری به او اقتدا کرده بودند؛ در میانه‌ای نماز ناگاه دیدند که آن حضرت بر خلاف معمول دو رکعت آخر نماز را با شتاب تمام کرد. مردم از خود می‌پرسیدند که به راستی چه حادثه مهمی رخ داده است که پیامبر (ص) نمازش را این‌گونه با شتاب تمام می‌کند؟! پس از نماز از پیامبر (ص) پرسیدند: «یا رسوالله چه حادثه‌ای رخ داد که شما نماز را این گونه با شتاب به پایان بردید؟» پیامبر (ص) پاسخ داد: «اما سمعتم صراخ الصّبی؟» (آیا شما صدای گریه کودک رانشنیدید؟)
معلوم شد که کودکی در نزدیکی محل نماز گریه می‌کرده و کسی نبوده که او را آرام کند. صدای گریه کودک، دل مهربان پیامبر (ص) را به درد آورد؛ از این‌رو نماز را با شتاب تمام کرد، تا کودک را نوازش و آرام کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است