از روز میلاد پیامبر اسلام در کابل و ولایات بزرگداشت شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۴۰۰/۷/۲۸ کد خبر: 168709 منبع: پرینت

شماری از عالمان دین روز سه‌شنبه همزمان با بزرگداشت از روز میلاد پیامبر اسلام در کابل و برخی از ولایت‌های دیگر کشور، مردم را به هم‌پذیری و صلح دعوت کردند.
در ولایت هرات از روز میلاد نبی با مراسم ختم قرآن و خیرات بزرگداشت شد. باشندگان هرات و عالمان دین این ولایت از مردم و افراد خییر خواستند که نیازمندان را یاری برسانند.

محمد داوود، باشنده هرات گفت: «در زمستانی که در راه است، باید به مسلمانان کمک کنند. بسیاری‌ها به شمول کارمندان دولت همه بیکار اند، معاش ندارند، باید همکاری شود.»
به گزارش طلوع، حامد شایان، باشنده هرات گفت: «همه باید دست یاری دراز کنیم و یک‌دیگر را بپذیریم. یگانه راه نجات افغانستان، کمک و وحدت است.»
باشندگان هرات از مردم و بازرگانان خواستند که با افزایش بیکاری و رسیدن فصل سرما در کشور، نيازمندان را یاری برسانند.

در همین حال، کارگران هراتی هم که روزها می‌شود کار پیدا نکرده اند، از ناداری و گرسنه‌گی خانواده‌های شان سخن زدند. ولی محمد به طلوع‎نیوز گفت: « زمستان می‌رسد، این مردم هیچ چیز ندارد، نه مواد خوراکی و نه مواد سوخت.»

عالمان دین می‌گویند که کمک به نیازمندان سنت پیامبر بزرگ اسلام است. به گفته آنان، در اوضاع دشوار کشور که بیشتر شهروندان شب‌ها گرسنه می‌خوابند، نیاز است تا مردم با پیروی از سنت رسول الله، با نیازمندان همکاری کنند.

از سویی دیگر، عالمان دین و شهروندان کشور در کابل با برگزاری مراسم ختم قرآن کریم از دوازده‌هم ربیع الاول، روز میلاد پیامبر اسلام بزرگداشت کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم، شهروندان کشور را به صلح و همبستگی فراخواندند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میلاد پیامبر
کابل ولایات
نظرات بینندگان:

>>>   مردم افغانستان خوش شدن که طالبان آمدند خبر ندارند که همو خرک و همو درک است مردم از بی عدالتی به تنگ آمده بودند و می گفتند که دولت کثیف باید سقوط کند و طلبان عدالت را در افعانستان بیاورند بی خبر از اینکه هچ تغیر نیامده است طور مسال در قسمت معاشات کارمندان ریاست های مستقل مانند عطرها افغان تیلی کام شرکت آریا نا که این رقم بی عدالتی بود و است که یک کارمند ۵ لک معاش دارد و دیگرش ۸ هزار ما از طالبان بی خی بی زار هستم زیرا هچ تغیری در عدالت نیاورد فقط چوکی را اشغال کرد و بس مسلمانی آنها در شک است هر دولت که عدالت آورده نتوانست آن دولت مسلمان نیست فقط فریب مردم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است