طالبان نگران ریزش سربازان طالب خود هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۴۰۰/۷/۲۵ کد خبر: 168679 منبع: پرینت

کمسیون‌هایی که طالبان می‌سازند کمسیون‌های خطرناک و به شدت جدی‌است. مثلا اگر روزی شنیدید که برای اصلاح فساد از جامعه کمسیون امر به معروف ساخته‌اند بفهمید که کارمان تمام است. کمسیون «تصفیه‌ی صفوف» یک فرصت خوب است که یک چالشِ خطرناکی را در ضمن خود درد.

طالبان قصد دارند که امارت اسلامی‌شان را کاملا یک‌دست کنند، عناصر نامطلوب عبارتند از داعشی‌ها، طالبان پاکستانی، ایغورها، سلفی‌ها، جهادی‌های عرب و هم‌چنان عناصر فاسد خودشان و تمام کسانی که با رابطه‌ی ظالب و آمریکا نشکل داشته باشند از صفوف طالبان بیرون رانده خواهند شد.

چالشی که طالبان را نگران می‌کند ریزش قسمت مهمی از سربازان طالب از بدنه‌ی امارت و افتادن آن‌ها به دامِ دیگر گروه‌های جهادی و سیاسیِ مخالف با طالب است. سربازهای عقیدتی که با رابطه‌ی طالبان و آمریکا مشکل اساسی دارند جذب طالبان پاکستانی و داعش می‌شوند و دوباره برای جهاد وارد کشور می‌گردند. قسمتی از گروهی که به‌ طمع منصب و پول از بدنه‌ی ظالب جدا شود با گروه‌های سیاسی مخالف طالب خواهند پیوست.

هرچند این نگرانی خیلی جدی است ولی چیزی که من در طالب می‌بینم قاطعیت و جدیت این گروه در عملی کردن تصمیم‌ها و فرمان‌های‌ست که گویا با تسلط کامل بر اوضاع و اطمینان قاطع به خودشان، گرفته می‌شود.

در میان دیده شود که چین هم تمایلی برای مبارزه با تروریزم (اویغورها) دارد یا هم‌چنان این میدان در دست آمریکا و هم‌پیمانان جدید و قدیم‌اش خواهد ماند.
رفتن نماینده طالبان به ترکیه (که متهم رشدِ داعش و به‌ویژه‌ اویغورهااست) هم بی‌تاثیر از این مسایل نیست.

رسول پارسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   دوستانی با من در تماس بودند و چند عدد عکس متعلق به چند فرد خطرناک و دزد و غارتگر که مرتکب جنایت های بیشماری شده بودند فرستادند ، و گفتند این اشخاص قبلا در پاکستان ساکن بودند و با قدرت گرفتن امارت اسلامی این اشخاص جانی به صفوف امارت اسلامی پیوسته بودند . من اطلاعات این اشخاص را با کمک چند دوست جم اوری کردم و در اختیار استخبارات امارت اسلامی گذاشتم ، دیروز متوجه شدم که این اشخاص دستگیر و در نوبت محاکمه قرار گرفته اند ، کسانی که تهدید جدی برای امنیت مردم است به سختی با انان بر خورد خواهد شد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   این 'معروف خان مشهور به عین الدین خان منکر' خو همان تفتیش عقاید است که چندین قرن پیش در اروپا رواج داشت و رنسانس دست همه خفاشان را پاک قطع کرد. خوب ضرورت به رنسانس (که بار ها گفته ام) روز بروز زیادتر احساس میشود تا گماتیسم عرب و عربیسم را در ین سرزمین از بیخ و بنیاد پاک کند، ورنه همیشه همین حال و همین منوال خواهد بود.
"عناصر نامطلوب...."!!!!؟؟؟ مگر درین ملیشه ها عناصر مطلوب هم وجود دارد؟؟؟ کشفی برای جایزه نوبل. دوم واضح است که با تصفیه این 'عناصر نامطلوب' که بجز آدم کشی (قاتلان حرفوی مافیا) استعداد دیگری ندارند آنها به مافیای دیگر میروند.
سوم: "ولی چیزی که من در طالب می‌بینم قاطعیت و جدیت...." جانم این طالبان ملیشه هایی اجیر اند و مجبور اند بدون چون و چرا امر بالا را اجرا کنند. مگر ندیدی که با کمی بی گفتی رییس 'آَی اس آی' چرکستان برای تنبیه شان رسید؟؟!!
آتش خاوری

>>>   طالب در نقطه انفجار از درون قرار گرفته.
۸۰ فیصد سربازان طالب جوانان هستند که حالا باید درآمد ثابت داشته باشند تشکیل خانواده بدهند و زندگی انسانی را آغاز کنند اما این درآمد از کجا باید تامین شود؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است