کی از شعیه کشی سود می برد؟
طالبان که یک سر دم شان زیر پای پاکستان، چین، روسیه و تا حدی ایران قرار دارد و دم دیگر شان وابسته به پول و حمایت مالی و بین المللی امریکا دارد، نمی دانند بیشتر به ساز کی برقصند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۵    ۱۴۰۰/۷/۲۴ کد خبر: 168672 منبع: پرینت

این جنایات شغل همیشگی طالبان است که مسوولیت آنرا قبلا با افتخار بدوش می گرفتند، ولی بعد از حاکم شدن در کشور مسوولیت آنرا به گردن داعش می اندازند.

حملات خونین در مساجد شعیه های افغانستان به دو هدف صورت می گیرد:
یکی در مسیر پاکسازی قومی و مذهبی که فاشیستان قوم گرا آنرا نه تنها در میان هزاره ها و شعیه های کشور پیش می برند بلکه نسل کشی تاجیکان سنی در پنجشیر، اندراب و مناطق مختلف کشور ادامه دارد.
دوم به منظور جلب حمایت غرب و ایران گویا در جنگ علیه داعش دشمنان شان قرار دارند. همچنان روس ها نیز داعش را دشمن خود بحساب می آورند و تحت بهانه جنگ با داعش از طالبان گویا دشمنان مشترک حمایت می کنند.

پوتین از خطر انتقال جنگجویان داعش از عراق و سوریه به افغانستان خبر می دهد. چی کسی تروریستان داعش را به افغانستان انتقال می دهد؟
بشقاب های پرنده؟ و یا حامیان تروریزم بحیث ابزار بازی جیوپلیتیک؟
بدون امریکا، ترکیه، پاکستان و قطر و عربستان سعودی کی می تواند داعش را به افغانستان انتقال بدهد؟

این در حالی است در دوحه فصل دوم بازی با تروریزم میان طالبان و امریکا با وساطت قطر جریان دارد که هدف آن باز کردن جبهه جدید در افغانستان زیر نام جنگ با داعش است. هدف این جنگ تبدیل کردن افغانستان به مرکز تروریزم بین المللی در جنگ با ایران، روسیه و چین.

طالبان که یک سر دم شان زیر پای پاکستان، چین، روسیه و تا حدی ایران قرار دارد و دم دیگر شان وابسته به پول و حمایت مالی و بین المللی امریکا دارد، نمی دانند بیشتر به ساز کی برقصند.

از یک طرف از قدرت باد آورده خیلی لذت می برند و از طرف دیگر بدون حمایت خارجی نمی توانند چرخ ماشین وحشت خود را حتا برای یک ماه بچرخاند.
آنچه حوادث خونین در مساجد شعیه ها در دو جمعه گذشته صورت گرفته فصل جدیدی از بازی خونین تروریزم است که طالبان در محور این جنایات قرار دارد.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شیعه کشی
ایران
آمریکا
چین
روسیه
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   مع الاسف شیعیان کشور آنچنان در خلاء رهبری و شخصیت های بزرگ علمی و سیاسی روزگار می گذرانند که در دنیای معاصر افغانستان همانند لاشه مرده افتاده بر سر راهی می مانند که هر کسی از هر سوی که می آیند یک لگد محکم به آن لاشه افتاده در مسیر می کوبند.
عجیب اینجا است که اگر شخصیت های سیاسی این جماعت را کلا فاسید بدانیم که بدنبال سوء استفاده از این مردم بوده که واقعا همین طور هست ، علما و به اصطلاح مراجع دینی این مردم چون اسحق فیاض جاغوری که در شهر نجف جا خوش کرده و تنها به وجوهات این مردم کار دارد ، نماینده آیت الله محقق کابلی بنام فاضل بهسودی و موحدی نجفی ( لعلی ) که اینها در شهر قم جای خوش کرده و دیگر علما و فضلای این قوم که ده ها هزار نفرند ، در قبال این همه فجایع شیعه کشی آنچنان سکوت اختیار کرده اند که تو گوی همه اینها یکجا سکته کرده و مرده است و هیچ دم نمی زنند . در حالیکه تا همین چند ماهی قبل دست همه اینها در جیب همین مردم مظلوم شیعه بودند و از برکت خیرات همین مردم اینها زندگی می گذراندند
ای روزگار توف بر تو که حتی دیگر به همین آخوندهای خیرات خوری این مردم هم اعتمادی و وفای باقی نمانده و معلوم شد که همه بدنبال سوء استفاده کردن از این مردم مظلوم بوده است.

>>>   بار ها به طالبان در گذشته گفتم از کشور همسایه که در ان رژیم کمونیستی مذهبی در راس قدرت است فاصله بگیرید ، انان دنبال جنگ داخلی در افغانستان هستند ، انان حتی در عراق در بین جمعیت شیعه مواد انفجاری جا سازی کردند و انفجار کردند . بی شک انفجار های که در افغانستان صورت گرفت کار رژیم مذهبی کمونیستی همسایه است ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   یگان بی عقلی که بخاطر آمدن ملیشه های چرکستانی خوشی میکرد و از پایان جنگ میگفت، کجاست؟؟ حتمی در غار موش خزیده است!!!
حامدک و دبل 'ع' لعنتی کجا اند؟؟؟
آتش‌خاوری

>>>   کشور های همسایه افغانستان+طالبان وداعش=نا امنی

>>>   طالب میکشد تا وظیفه اش را انجام بدهد و به عربستان نشان دهد که ضد ایران است و طالب محکوم میکند چون از غنی بابای فراری آموخته که بی هزینه ترین چیز محکوم کردن است.
با طااب کشی مشکل پایان نمی یابد ، باید تفکر طالبانی را هدف گرفت.
دین طالب و تفکر طالب نه بر گرفته از قران است و نه از شریعت.
اگر طااب از قران و شریعت پیروی میکرد در این چند ماه سر گردان پیداکردن راه و چاره برای مکاتب دخترانه نمیبود چون موقف دین پیامبر واضح است اما طالب در پی یافتن احکام از شریعت طالبی است که ملا های طالب را تا سرحد جنون مصروف ساخته اما در تفکر و دین قبیله جایی برای انسانیت نیست و روش قبیله جهالت است و شرارت.

>>>   تنها راه آرامش یافتن افغانستان این است که باشندگان این کشور با یک رفراندوم به سرزمین مادری برگردند و در کنار دیگر هموطنانشان از تمام اقوام زندگی کنند تا چنین نشود با قوم گرایی و طائفه گری نمیتوان آرامش داشت مردم باید خود به این نتیجه برسند و برای آن تلاش کنند و اگر این خواست اکثریت جامعه باشد ایران نیز با آغوش گرم پذیرای فرزندان خود خواهد بود اما متاسفانه تا کنون چنین نبوده.

>>>   نویسنده که در لندن سکونت دارد چرا نامی از انگلیس در بین این کشورها نبرده است؟
نخست وزیر سابق پاکستان می گوید که پاکستان عربستان و آمریکا و انگلیس به وجود آورنده طالبان هستند ولی نویسنده که در لندن حضور دارد نامی از انگلیس نمیبرد و نمی گوید قسمتی از دم که هیچ بلکه هر دو پای طالبان در دستان انگلیس است
این حجم وفاداری به انگلیس و پرچم آن حیرت برانگیز است .آفرین بر تو که به سوگندی که پرچم بریتانیای کبیر خوردی این چنین وفادار هستی

>>>   دروقت جنگ های داخلی که جنگ بین مسعود و هزاره هابود مسعود کوه تلویزیون را گرفته بود و افراد محقق که هزاره ها بودند در کارته چهار و کارته سه بودند. وقتیکه جنگ بس میشد از قرارگاه های محقق هاوان فیر میشد و هزاره های خود را میزدند که فکر کند که افراد مسعود میزنند باز جنگ شعله ور میشد. حالا هم باید خوب دقیق شویم که این انتحاری ها را که میکنند البته کسی هستند که میخواهند بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازد و خودشان حکومت کنند مثل محقق ظالم.
احمدی

>>>   مقصر اصلی وکشاندن داعش درافغانستان عربستان وقطروامارات وترکیه است. سه کشورعربی دستش به بخون وکشتار شیعیان یمن وافغانستان این استراژیک امارات وسعودی دررابطه باحمایت مالی ووتسلیحاتی بامخالفت بودن با ایران است. شیعه سیتیزی داعش وباشکست درسوریه وعراق که باعث شددوکشور عربی بهای سنگینی پرداخت کردند. حالا این پروژه را میخاهد به افغانستان کشانده وباهمکاری بعضی از فرمانده هان بلندپایه طالبان هم که سخت قومگراوشیعه ستیزی دارند پیش می برند. که متأسفانه صدهامردم ونمازگزاران بی گناه رادرحال عبادت به شهادت رساندن.
Aliziya sholgare

>>>   عجبه هزار عجبه که شما شیعیان را هم داخل آدم حساب کردید و خبری راجع به قتل عام آنها منتشر کردید همین تعصب قومی و مذهبی امثال شماست که افغانستان را به این روز کشانیده است .

>>>   حبیب الله یوسف زی جان تا جاییکه در نوشته های تو اوائل پیروزی طالبان میدیدم مینوشتی هزاره ها و تاجیکها و بلوچها و ...باید افغانستان و ترک کنند افغانستان متعلق به پشتونهاست حالا که ترکیه و قطر پای داعش و به افغانستان باز کرد و طالبان با شادمانی توحش داعش و تماشا میکنه میندازی گردن ایران ؟ ایران هرگز شیعیان و نمیکشه از برادران قطری و ترکیه ایت سوال کن اویغورهای چین چطور در افغانستان زیرمجموعه داعش شدند و بمب گذاری میکنند در مساجد شیعیان

>>>   درجواب نظر دهندن10 فقط توآدم هستی برای تمام آدمهای کره زمین کافی است
بدبخت بیچاره!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است