هماهنگ‌کننده جدید انتقال افغان‌ها منصوب شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۱    ۱۴۰۰/۷/۲۲ کد خبر: 168659 منبع: پرینت

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد روز سه‌شنبه الیزابت جونز، دیپلمات کهنه‌کار را به‌عنوان هماهنگ‌کننده جدید برای جابجایی مهاجران افغان که از کشور خود فرار کرده‌اند یا می‌خواهند خارج شوند، منصوب کرده است.

به گزارش یورونیوز، خانم جونز جایگزین، «جان بس» سفیر پیشین آمریکا در افغانستان می‌شود که در ماه اوت گذشته برای عملیات خروج نیروهای آمریکایی به افغانستان رفت تا بر امور نظارت کند.
ند پرایس گفت که جونز که سابقه معاونت در وزارت خارجه ایالات متحده را دارد، بر روند جابجایی افغان‌ها تا اسکان مجدد در ایالات متحده نظارت خواهد کرد.

خانم جونز قرار است روی چهار موضوع اصلی متمرکز شود که شامل جابجایی افراد به خارج از افغانستان، حضور آن‌ها در کشورهای ثالث، اسکان مجدد در ایالات متحده آمریکا و ارتباط و تعامل با داوطلبان است.

الیزابت جونز بازنشسته وزارت خارجه آمریکا بود که با ماموریت جدید از بازنشستگی خارج می‌شود. وی پیش از این سفیر آمریکا در قزاقستان و معاون نماینده ویژه در امور افغانستان و پاکستان بوده است.

در جریان عملیات خروج نظامیان و غیرنظامیان در خطر از افغانستان، در دو هفته آخر ماه اوت نزدیک به ۱۲۵ هزار نفر از این کشور خارج شدند و اکنون بیش از ۵۰ هزار نفر آنان به پایگاه‌های نظامی آمریکا منتقل شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
انتقال افغانها
نظرات بینندگان:

>>>   خانم جونز ، این‌قدر که علاقمند افغانستانی ها در خارج از افغانستان هستید و آنها رو داخل کشور خودشون جای و مکان بدهید تا در کشور خودشون زندگی و کار کنن این طالبان کرام که بی‌سواد و آخوند هستند آخوند که حکومت داری بلد نیستند و از طالبان که به دستور شما ها وارد افغانستان شدند و از همه‌ی دستورالعمل های شما اطلاعت می کنند بهشون دستور بدهید تا با مردم کاری نداشته باشید و اجازه بدهند تا مردم کار و خانم ها نیز وارد اجتماع بشن و کشور بیشرفت کند جوان و پیر، پسر و دختر باید با طالبان کار کنند ، قرن بیستم یکم هست نه قرون وسطایی و الان دارید یه کشور 35 میلیونی رو به قرن حجر می ببرین خوشحال اید ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است