گفتگوی پشت پرده شاید چنین بوده
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۷    ۱۴۰۰/۶/۲۰ کد خبر: 168319 منبع: پرینت

گفتگوی پشت پرده میان آمریکا، پاکستان و طالبان بر اساس واقعیت های جاری، ممکن چنین بوده باشد:

آمریکا به طالبان: حال که تو را آوردم اما حالا با این همه نفرت آدم و عالم و کشتار که کردی، چه قسم جهان تو را به رسمیت بشناسند؟
پاکستان: نفرت جهان مهم نیست، حقوق بشر که ما و شما می دانیم گپ های مفت است. هرکشور بر اساس منافع اش روابط بین‌المللی را تعریف می کند. اگر نشد مشکل داعش را تبلیغ و مهم می کنیم. اما پیش از او کمی، جدال لفظی وحتی تهدید آمریکا توسط طالبان که کسی نفهمد ساختگی است.

آمریکا: مردم افغانستان را چه کار کنیم؟ آنها که می فهمند، داعش واقعیت ندارد گاهی طالبان لباس سیاه می پوشد و کارهای داعشی می کند؟
پاکستان خطاب به آمریکا: لالاجان، شما کلان هستی مثل دیو، باز متاسفانه عقل دیو را هم داری، در رابطه با افغانستان. این مردم افغانستان مشکل فهم سیاسی کم ندارد. یادتان است که سال ها پیش نجیب و کارمل ووو را کشتیم، دیوانه هایی را آوردیم که با چهار پای، راه می رفتند. بیرق اسلام را بدست شأن دادیم، اینها؛ هرچه از ممکلت شان داشتند خراب کردند. دیدیم که راستی مشکل عقلی و فهمی دارند، از شوخی شوخی، طالبان را جور کردیم. یادتان است که همه بدون کدام مقاومت تسلیم شدند. هم در آن زمان و هم در این زمان.

آمریکا خطاب به هردو: اما افغانها چطور روس ها را شکست دادند. ما که فقط چند عدد استنگر دادیم؟ پاکستان در حال که به ریش آمریکا می خندید و با تبختر گفت: روس‌ها را افغان ها شکست ندادند.
آمریکا: پس کی شکست دادند؟
پاکستان به آمریکا: برو کتاب خاموش مجاهد یا تلک خرس را بخوان.

رجا رفیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گفتگوی پشت پرده
نظرات بینندگان:

>>>   طالب زیر دل پاکستان و پاکستان زیر دل امریکا خوابیده ، لیچاره شور خورده نمیتواند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است