طالبان: دیپلومات ها نباید دنبال پناهندگی باشند
جای شرم است که دیپلومات های افغانستان در موقعیتی که باید در کنار مردم مهاجر خود باشند، پول خون این مردم بیچاره را جمع کرده و با آن به دنبال پناهندگی در در غرب هستند. ننگ برشما! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۴۰۰/۶/۱۶ کد خبر: 168277 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) شنیده می شود که دیپلمات های افغانستان مقیم ایران (سفارت تهران، کنسولگری مشهد) از سفارت های خارجی از جمله ترکیه تقاضای پناهندگی کرده اند.
دیپلمات هایی که از پول خون این ملت با معاش های چند هزار دالری و خانه های آنچنانی و موترهای لوکس سال ها بر گرده مردم مهاجر سوار بودند، اینک که فرصت امتحان فرا رسیده است، بجای اینکه در کنار مهاجرین خود باشند و از مهاجرین هموطن خود در ایران حمایت کرده و در صدد رفع مشکلات ناشی از نبود پا سپورت و.... برآیند، بفکر فرار شده و هرکدام بدنبال پناهندگی در کشور ترکیه و یا اروپا و آمریکا هستند.

در همین حال، یک گزارش دیگر از سفارت افغانستان در اسلام آباد پاکستان و دو کنسولگری افغانستان در شهرهای پیشاور و کویته حکایت دارد که سازمان استخبارات پاکستان تمامی کارکنان این نمایندگی ها را ممنوع الخروج کرده و تمامی مراودات و رفت و آمدهای دیپلمات های افغانی مقیم پاکستان را تحت نظر گرفته است.

این درحالی است که دیپلمات های افغانستان در تمامی نمایندگی های سیاسی در سراسر جهان بی برنامه و سردرگم هستند و هنوز نمیدانند که باید چه سیاستی را اتخاذ کرده و از چه دستوراتی در آینده اطاعت کنند.

طی تماسی که خبرنگار ما با یکی از سخنگویان طالبان داشت اعلام کرد که طالبان اعلام کرده اند تمامی نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج از کشور، وظیفه دارند مانند گذشته بر سر کارها حاضر شده و در پی رفع مشکلات هموطنان باشند و سکوت رسانه ای را علیه امارت اسلامی رعایت کنند.

وی افزود: از آنجا که همه دیپلومات های افغانستان نیز شامل عفو عمومی طالبان می شوند تا اطلاع بعدی لازم است از هرگونه اقدام خودسرانه پرهیز نمایند.
با اعلام کابینه طالبان و تعیین وزیر خارجه افغانستان، تکلیف تمامی دیپلومات ها در خارج از کشور مشخص خواهد شد.

بطور یقین طالبان، آنگونه که با کارکنان و کارمندان دولتی در داخل افغانستان برخورد نموده اند با دیپلومات های افغانستان در خارج از کشور برخورد نخواهند کرد و احترام آنان را بخاطر حفظ وجهه و موقعیت خود، تاجایی که ممکن باشد نگه خواهند داشت اما با دیپلومات های خاطی و فراری برخوردی متفاوت را پیش خواهند گرفت.

یک فرد نزدیک به سراج الدین حقانی در کابل می گوید که گروه حقانی همانگونه که در پی تسخیر کامل کابل می باشد و تا کنون به دیگران اجازه تحرکات بیشتر تصمیم گیری و یا قاطعیت عملی را نداده است، به همان میزان دنبال بدست آوردن وزارتخارجه در کابینه آینده است که اگر این اتفاق بیفتد بطور یقین تمامی کارمندان و کارکنان خاطی نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج از کشور، مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

منبع به خبرنگار ما اضافه کرد که سراج الدین حقانی عقیده دارد که تمامی کارمندان و کارکنان و دیپلومات های خارج از کشور تا اطلاع بعدی منتظر بمانند و از هر گونه اقدامی که سیاست امارت اسلامی را خدشه دار بسازد خودداری نمایند.

وی افزود: از داخل تمامی نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج از کشور، تماس هایی با آنان گرفته شده و لیست تمامی افرادی که از دیگر کشورها درخواست پناهندگی کرده اند به آنان رسیده است و از همین اکنون به آنان اعلام می شود که درخواست خود را پس بگیرند و امارت اسلامی آنان را عفو خواهد کرد در غیر اینصورت آینده همه آنان تاریک خواهد بود.

یادآوری: ما اینجا نه بلندگو و رسانه امارت طالبان هستیم و نه از سیاست های پیش گرفته آنان طرفداری کرده ایم، بل عقیده داریم که تعدادی اجیر پاکستانی با پشتیبانی غربی ها و عرب ها وارد افغانستان شده اند و هیچ سنخیتی با مردم شریف کشور ما ندارند، اما وضعیت دیپلومات ها و سران سیاسی مملکت متفاوت است.

جای شرم است که دیپلومات های افغانستان در موقعیتی که باید در کنار مردم مهاجر خود باشند، پول خون این مردم بیچاره را جمع کرده و با آن به دنبال پناهندگی در در غرب هستند.
ننگ برشما!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیپلومات ها
نمایندگیهای سیاسی
پناهندگی
نظرات بینندگان:

>>>   در پاکستان هفتاد هزار مدرسه دینی است.
اگر در هر مدرسه طور متوسط صد شاگرد دینی یا ملا باشد،میشود هفت میلیون شاگرد و ملا.
در صورتی که فعلاً در افغانستان تمام والی ها و قوماندان های امنیه و شاید هم تمام وزرا و معینان ملا باشند،پس چرا این ملا ها منحیث دیپلومات ها و سفرا در خارج کار کرده نتوانند؟
وظیفه دیپلومات ها،خصوصاً دیپلومات های افغانستان در خارج عبارت از توزیع پاسپورت و ویزه به متقاضیان و همچنان توزیع اسناد تحصیلی و نکاه نامه ها و سایر اسناد مورد نیاز افغانها و خارجیان است.
در پهلوی آن در خواست از کشور هایی که در آن سفیر هستند،برای کمک و امداد رسانی به افغانستان است.
باقی میماند مهمانی های سفرا در کشور های خارجی.
در صورتی در مهمانی ها از سفرای کشور های عربی با لباس عربی و چلتار شان دعوت میشود،از سفرای افغانستان نیز میشود با چپلی و پیراهن تنبان و واسکت و لنگی وعوت شود.
هر مملکت میداند و کلتور و عنعنات و رسم و رواج شان.
در بیست سال گذشته دموکراسی نتوانست در افغانستان تحقق یابد.حالا کشور های خارجی محبور هستند با دولت امارت اسلامی افغانستان بسازند.

>>>   هیچ انسان آزاده یی زیر دست طالب کار نمیکند.
طالب مزدور است.

>>>   در کنار مردم مهاجر خود بودن یعنی چه؟؟؟؟
طالب در یکی دوروز آینده چند تا ملای خلقی دو آتشه را میفرستد تهران و مشهد و به حیث سفیر و قونسل کار را شروع میکنند و زبان مفاهمه و مکالمه شان هم فقط پشتو است و بس.

>>>   چه امارت اسلامی و چه امارت غیر اسلامی و هر نظام که در کشور استقرار یابد باید شالوده قوم گرای دوران جاهلی را در دنیای معاصر برچینند؛ قوم گرایی که در سفارت خانه ما در خارج از کشور مصداق تام یافته بود از جمله سفارت افغانستان در ایران و تمام کنسولگری های در این کشور خان و کاشانه برادران تاجیک شده بود زن و مرد و پیر و جوان با سواد و بی سواد همه و همه در تمام بخش ها و ادارات از قبیله تاجیک بودند و کارهای اداری تاجیکان به صورت ویژه و خصوصی و فوری و بدون پر داخت هزینه انجام می شد در حالیکه سایر مردم هفته ها در صف و منتظر نوبت می ماندند
پول های واریزی تمام بکام تاجیکان ریخته شده و صرف زندگی های آنچنانی می شدند.
آنان حق دارند که فرار کرده و بدنبال پناهندگی باشند چرا که آنها از این جهت مجرم هستند باید حساب پس بدهند و ما از حکومت همه شمول طالبان این درخواست را داریم که پرونده کارمندان سفارت خانه و کنسولگریهای افغانستان را به صورت ویژه‌ای به محاکم قضایی فرستاده و آنان محاکمه گردد
( آگاه سیاسی )

>>>   افغانستان زیر سلطه پاکستان و استبداد طالب برای هیچ کس امن و مصئون نیست. چگونه و با چی امیدی دیپلوماتها و تحصیلکرده ها در زندان طالب بمانند ماهیت طالب چنین است:
طالب یک نیروی افراطی جاهل، مزدور پاکستان، ظالم، قاتل، تروریست، تاریک و فاشیست، نژادپرست و ضدبشر است که مردم افغانستان از طالب شدیداً نفرت دارند. در بین مردم جهان طالب منزوی است و تمام مردم جهان از طالب متنفر اند این موجود پلید هیچ زمینه برای دولت سازی و حکومت کردن ندارد طالب را برای جنگ، کشتار، ترور، غارت و چپاول ساخته اند. وظیفه طالب تمام شده است لیکن آی اس آی پاکستان پلان دارد که تمام نسل جوان، روشنفکران و نخبگان را توسط طالب تروریست قتل عام کند بعد طالب را مثل .... میکند و نعش متعفن او را در زباله دان تاریخ میاندازند. این سرنوشت طالب.

>>>   با سقوط دولت قبلی، وظیفه تمام دیپلمات‌ها در خارج اختتام یافته و بعد از آن کدام معاش و امتیازی ندارند. بآنهم جهت حل مشکلات افغانها به دفاتر خود حاضر می شوند. از سوی دیگر کار شخصی هر دیپلمات است که با طالب کار میکند یا نه. نه طالب و نه هم کسی دیگری نمیتواند کسی را مجبور به پذیرش مقررات خود نماید و فکر نکنم هیچ دیپلماتی حاضر باشد با این تروریستها یکجا کار کند.

>>>   از همه جاي شرم به ما افغانها و تمام بشريت آزاد وجود شما طالبان مليشه نجس امريكا در منطقه در رأس اداره مملكت است.

>>>   طالب به آن دزدی می‌ماند که داخل خانه‌ی شده و اهالی خانه را اسیر گرفته است. هر قدر هم این اسیر‌گیری دوام کند، از نفرت اهالی خانه در برابر دزد کاسته نخواهد شد.
طالب هرگز در افغانستان پیروز نمی‌شود. هرگز!
درست است که گوسفندانی با ذهنیت طالبانی در کشور ما وجود دارند اما افغانستان حدود سی‌میلیون نفوس دارد که اکثریت مطلق مردم طالب را هرگز از خود نمی‌پندارند، قبول ندارند و نخواهند داشت. طالب پشتیبانی پاکستان و تروریسم را دارد اما هرگز پشتیبانی مردمی در افغانستان نمی‌داشته باشد، زیرا بیست‌سال آخر با همه بدبختی هایش نشان داد که اکثریت مردم از سیاست‌های دینی و دین‌زده بیزارند. یاد مان نرود که در بیست‌سال اخیر در هر انتخابات، اکثریت مردم به هیچ يک از رهبران دینی و جهادی رای ندادند و حتی با وجود اخطار ها و حملات و قتل و قتال طالب، از انتخابات پشتیبانی کردند و به پای صندوق‌های رای رفتند که متاسفانه کرزی، غنی، عبدالله و شرکای‌شان به اعتبار و باور مردم بزرگ‌ترین خیانت تاریخی را انجام دادند که به همین سبب دیگر مورد پشتیبانی مردم قرار نگرفتند و حکومت غنی در ظرف دو‌هفته سقوط کرد.
به احتمال قوی که طالبان در روز‌های آینده تشکیل دولت خواهند داد اما تشکیل دولت به معنی پیروزی نیست.
حزب دموکراتیک خلق تشکیل دولت داد اما دست‌نشانده بودند و با زور حکومت کردند. پیروز شدند؟
مجاهدین تشکیل حکومت دادند اما دست‌نشانده بودند و با زور حکومت کردند. پیروز شدند؟
کرزی و غنی تشکیل حکومت دادند اما دست‌نشانده بودند و بر ضد منافع مردم و مملکت حکومت کردند. پیروز شدند؟
طالبان در سطح بین‌المللی فرزندان شناخته‌شده‌ی پاکستان و ملا‌های دیوبندی اند که هرگز پشتیبانی و همکاری مردم افغانستان را نخواهند داشت. یقینن که با زور و قوانین قرون وسطایی حکومت خواهند کرد، زیرا طالب فقط و فقط برای زور‌گویی، جنایت و جهالت ساخته شده است و بیش‌تر از این چیزی عقیده‌ی کور و افکار متحجرشان نیست.. این کفتارهای پاکستان هرگز پیروز نمی‌شوند، برخلاف، طالب و پروژه‌ی طالب در افغانستان دفن خواهد شد.
"شهابِ زود‌گذر شد اگر ستاره‌ی تو
ستاره‌ی دگری آفتاب خواهد شد!"
کاوه شفق

>>>   قیام ملی یا حفظ منافع شخصی؟
چرا روز که ۷۰۰ تا هزار راکت از طرف پاکستان بر کنر پرتاب شد اعلان نشد
چرا روزی که محصل و متعلم ما به خاک خون یک سان شد اعلان نشد
چرا روز که هزاران مادر افغان برای فرزندان شان فریاد کردن اعلان نشد
چرا روزی که کابل مرکز دزدان گذشت اعلان نشد
و هزاران روز های بدی که ملت مظلوم افغانستان کشیدن چون در آن وقت منافع شخصی این چند خون خوار ملت حفظ بود امروز هم خود شان در ایران پاکستان و کشور ها دیگر نشته اند و زنان شان روی جاده ها فریاد از قیام ملی میزنند
فروزان

>>>   طبق گزارشات ستلایتهای بین المللی حمله طیاره ها و کوماندوهای پاکستانی بالای مردم پنجشیر تأئید شد. ملیشه های طالبان در مقابل نیروهای مقاومت شکست خوردند، اما پاکستان با ده ها طیاره بدون سرنشین و جیتهای جنگی و دها هلیکوپتر نظامی و صدها نیروی ویژه کوماندی پاکستانی به پنجشیر حمله کرد و تمام قوانین بین المللی را زیر پاکرد. به این خبر توجه کنید:

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دست داشتن ارتش پاکستان، در حمله به پنجشیر برای کمک به طالبان را تائید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پاکستان بارها از سوی رهبران دولت‌های پیشین و چهره‌ های سیاسی افغانستان، متهم به حمایت مستقیم از طالبان و شعله‌ ور نگه داشتن جنگ در افغانستان شده است.
فاکس نیوز به نقل از یک منبع آگاه در سنتکام مدعی شد: ارتش پاکستان، با ۲۷ هلیکوپتر پر از نیروهای ویژه و پهپادهای پاکستانی، در حمله به پنجشیر به طالبان کمک کرده است.
اشرف غنی تا آخرین روزهای پیش از فرارش، طالبان را آلت دست پاکستان و پاکستان را حامی طالبان می‌دانست و تاکید داشت که پاکستان باید دست از حمایت طالبان بردارد و اجازه دهد که طالبان خواسته‌های خود را به طور مستقیم با دولت افغانستان مطرح کند، خواسته‌هایی که هیچگاه پذیرفته نشد تا سرانجام غنی رفت و حاکمیت به طالبان واگذار شد.
نیروهای مقاومت ملی افغانستان مستقر در ولایت پنجشیر، نیز پیشتر گفتند که پهپادهای پاکستان و نیروهای کماندوی این کشور مستقیما وارد جنگ علیه مقاومت ملی در پنجشیر شده‌اند.
منابعی در جبهه مقاومت ملی به ایندیپندنت گفته بودند که از بعد از ظهر یکشنبه پنج سپتامبر، حملات هواپیماهای بدون سرنشین بر سنگرهای مقاومت ملی آغاز شده و یکشنبه شب این حملات به اوج خود رسید.
در این حملات و در جریان بمباران هواپیماهای بدون سرنشین، ژنرال عبدالودود یکی از فرماندهان و فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت جان باختند.

>>>   تشکــــــــــر از مقامات امارت که جلوی امریکای متکبر ومغرور را گرفت چهار فروند طیاره را بدون اجازه قبلی به مزار فرستاده بود تا خود سرانه مردم را انتقال دهند فکر کرده بودند حکومت غنی یا کرزی است که بدون جواز و مشوره میتوانند هرکاری کنند واین مملکت دراختیار شان است
حالا متوجه شدند که این ملک از خود صاحب دارد

>>>   اری این مملکت صاحب دار شده صاحبش ای اس ای پاکستانه که نیمه شب بمب بر سر خواهران و برادران ما در پنجشیر میریزند و طالب مزدور همکاری میکنه مثلا الان احساس استقلال میکنی تو

>>>   اینها کجا دیپلمات بودند همه اعضای فامیبل جنگ سالاران دزد وراهزن ویا زنان فاحشه بودند که در زیر اتمر وفضلی ( ملا لندی)خوابیده بعد سفیر و دیپلمات شده بودند
غ

>>>   محمد مرادی
کجایند آنانی که تا دیروز علیه پاکستان شعار "لر او بر یو افغان" سر می‌دادند؟
چرا آنان امروز در برابر اشغالگری پاکستان سکوت کرده‌اند؟
با رئیس سازمان جاسوسی پاکستان، بیش از ۲۰ افسر عالی‌رتبه به کابل آمدند اما موقع برگشت، فقط پنج نفر با وی به پاکستان برگشتند. بقیه چه شدند؟ اکنون در کجای افغانستان مستقر هستند؟
این نمونه‌ای از صدها مورد حضور ماموران سازمان آی.اس.آی در افغانستان است. شبه‌نظامیان حافظ منافع پاکستان باید از گفتن "مرگ بر پاکستان" عصبانی باشند. ویدئو را ببینید

>>>   سرشتِ آزادی‌خواهی و مبارزه‌های راستی‌خواهانه با دروغ، شایعه و فریب به هیچ عنوان سازگاری ندارد. سرلوحه‌ی تمام سنگرهای آزادی‌خواهی و مبارزه‌های حق‌طلبانه با راست‌کاری و یک‌رنگی خامه خورده است نه با دروغ‌گویی و سیاست‌بازی‌های دغل‌کارانه.

آن‌که از یک جایی به بعد می‌بیند که راهِ آزادی مسیر درست‌اش را نمی‌پیماید و هم‌چنان ادامه می‌دهد، وی هنوز با خویش‌تنِ خویش در راستی و نیکویی نیست و آن‌را که با خویشتنِ خویش در راستی و یک‌رنگی نباشد، در راهِ آزاده‌گی و آزادی‌خواهی نیز راست‌کار و درست‌کار نخواهد بود.
حسابِ انسان‌های مبارز و آزادی‌خواه از روند‌ها و حرکت‌های نانجیبانه و ناشریفانه جداست. با اخبار جعل، حساب‌های فیک و دروغ‌پراکن، سخن‌های نسجنیده و بی‌بنیاد نمی‌شود مبارزه کرد، نمی‌شود ادامه داد برادر، نمی‌شود.

امروز نه فردا، فردا نه پس فردا، شک نکنید که پرده از روی هر دروغ و شایعه‌‌ای که با هیجان تمام پخش و نشر می‌شود برداشته خواهد شد؛ آن‌وقت، چه آن‌هایی که حتی با الفبای آزادگی و جوان‌مردی بیگانه‌اند و عاملِ نخستِ دروغ و شایعه‌اند( انفجار آرام‌گاه احمدشاه مسعود، کشتار نژادی و نسلی، بمباردمان‌های جت‌های جنگی و...) و چه آن‌هایی که راهِ دشوارِ مبارزه و ایستادگی را در گسترش اطلاعاتِ نادرست و غوغاسلاری‌های بی‌بنیاد اشتباه گرفته‌اند، خواهند دانست که چه ستم‌هایی بر مبارزان روا داشته‌اند و چگونه تیشه بر ریشه‌ی هیبت و عظمت روند‌های آزادی‌خواهانه کوبیده‌اند.
ما آن‌چه شرط بلاغ بود گفتیم...

رسول پارسی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است