روایتی از فرار اشرف غنی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۶    ۱۴۰۰/۵/۳۰ کد خبر: 168102 منبع: پرینت

در روز فرار اشرف غنی میان او و زلمی خلیلزاد در ارگ کابل چه گذشت؟
در روزی که اشرف غنی قرار بود از کشور فرار کند بی بی سی از قول اشرف غنی خبری را نشر کرد، که اشرف غنی خواستار ملاقات عاجل با زلمی خلیلزاد و قوماندان ناتو در افغانستان شده است. اینکه آنها چه گفتند تا حال افشا نشده است.

یک روایت این است که اشرف غنی با خلیلزاد که ماموریت انتقال بگونه مسالمت آمیز قدرت از اشرف غنی به ملا برادر را بدوش داشت در مورد نحوه انتقال قدرت حرف زدند. اشرف غنی با افتخار به خلیلزاد گفته است که او ماموریت تسلیمی ولایات و متلاشی ساختن اردوی افغانستان را مطابق به سناریوی خلیلزاد و پاکستان در کوتاه ترین مدت حتی پیش از خروج کامل نیروهای امریکا و ناتو از افغانستان خیلی موفقانه به انجام رسانده است.

او استعفایش را به خلیلزاد سپرده و از او تقاضا کرده است، که او و گروه همراهان وی را با هواپیماهای آمریکایی همراه با دیپلومات های کشور های غربی به امریکا و یا امارت متحده عربی انتقال بدهد. اما به نظر می رسد که خلیلزاد این خواست غنی را رد کرده است.
روایت میشود که خلیلزاد به اشرف غنی گفته است:" ماموریت تو هنوز تمام نشده، منتظر ملا برادر بمان تا از دوحه به کابل برسد و با دستان خودت کلید ارگ را بوی تسلیم کن که خلای قدرت مثل فرار نا فرجام نجیب اتفاق نه افتد که کشور از کنترول طالبان هم خارج خواهد شد".

اشرف غنی با این برخورد خلیلزاد خیلی مایوس شده و تصور کرده است که خلیلزاد او را مثل نجیب الله به چوبه دار طالبان خواهد برد. در نتیجه اشرف غنی با عجله که مدت ها قبل مقدمات فرارش را آماده ساخته بود، فرار می کند. اما آنچه تا هنوز روشن نیست اینست که چطور اشرف غنی توانست از پیش چشم خلیلزاد و امریکا که فرودگاه کابل را با 3000 نظامی کنترول می کرد فرار کرد و برای چند روز محل فرار او نامعلوم باقی ماند.

باید گفت با وصف اینکه اشرف غنی نسبت به هر طالب پرست دیگر در 2 دهه گذشته زیاد ترین خدمت به طالبان کرد، هزاران تروریستان خطرناک طالبی را از زندان ها آزاد کرد، مخالفین طالبان را بی رحمانه سرکوب کرد و در ظرف چند هفته با تسلیمی ولایات مختلف یکی بعد از دیگری و با سلاخی کردن یک ارتش بزرگ بدست چند هزار موترسایکل سوار انتحاری و انفجاری آنها را شکوهمندانه تا دروازه های کابل رساند، ولی بازهم از برادران وحشی خود ترسیده است.

واقعیت این است که بدار کشیدن نحیب الله 25 سال قبل یک زنگ خطر برای هر خادم طالب بوده است. حوادث دو نیم دهه اخیر نشان می دهد که طالبان بگونه ای تربیت شده اند که حتی به مادر خود هم رحم نمی کنند. نزد آنها تر و خشک یکسان می سوزد. اینکه چوقت نوبت کرزی، عبدالله و گلبدین که مشغول تحکیم پایه های لرزان طالبان در کابل هستند، فرا خواهد رسید، زمان نشان خواهد داد.

اگر اشرف غنی در مقابل برادران طالبی خود مردانه و مسوولانه می ایستاد و دست از تسلیمی بزدلانه مطابق به سناریوی خلیلزاد و پاکستان بر می داشت، هرگز چند هزار موترسایکل سوار انتحاری و انفجاری طالبان توان شکست دادن یک ارتش بزرگ و مجهز افغانستان را نداشت.
اگر غنی فرار نکرده بود، خلای قدرت رخ نمی داد و فاجعه ای انسانی و بی عزتی و سرافگندگی مردم این کشور در سطح جهانی تا این حد اتفاق نمی افتاد.

هارون امیرزاده
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روایت فرار
فرار غنی
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   به اساس معلوماتی که یکی از بستگان شورای نظار به یکی از دوستان خود ارایه کرده است، داستان اصلی ی فرار اشرف غنی از این قرار است: امرالله صالح معاون او در همکاری با وزیر دفاع بسم الله خان محمدی برنامه ریخته بودند تا اشرف غنی و خانمش را در ارگ به قتل رسانده و ادعا نمایند که گویا عمال طالبان او و بی بی گل را کشته اند. بر اساس این برنامه، با از بین بردن اشرف غنی، صالح به حیث معاون ریاست جمهوری باید امور ریاست جمهوری را به دست گرفته و حالت اضطرار را اعلان می کرد. بنا بود با اعلان حالت اضطرار، حامد کرزی، عبدالله، و عده ای از همکاران نزدیک آن ها نیز به قتل رسانده شده و مسؤولیت این قتل ها به حساب طالبان گذاشته شود. صالح و محمدی در نظر داشتند تا برای آرام ساختن اذهان عامه در داخل و خارج احمد مسعود را در صدر حالت اضطرار قرار داده و وعده ی حفظ جمهوریت، دوام دیموکراسی، و انتخابات تازه را به مردم بدهند. این دو امیدوار بودند که با جلب احمد مسعود و استفاده از نام او در این طرح، فرانسه و سایر ممالک اروپایی به نظام اضطراری ی آن ها مهر مشروعیت بگذارند. قرار معلوم، یکی از کسانی که از این طرح اطلاع حاصل کرده بود، اشرف غنی را از موضوع مطلع ساخته و به او گفته است که حیات او و خانمش در خطر فوری قرار دارد. منبع این معلومات علاوه می کند که به احتمال قوی این شخص آقای معنوی وزیر عدلیه ی اشرف غنی بوده است. به گفته ی این منبع، آقای معنوی این معلومات را بنا بر هدایت عبدالله به گوش اشرف غنی رسانیده است تا او از طریق خلیل زاد موضوع را به اطلاع قوای امریکایی رسانیده و توسط آن ها مانع حرکت صالح-محمدی شوند. ولی مقامات امریکایی از شرکت در این بازی ابا ورزیده اند. ترس عبدالله از کودتای صالح-محمدی به این خاطر بوده است که این دو تصمیم داشتند که عبدالله را نیز از صحنه خارج سازند.

اشرف غنی با شنیدن خبر کودتا با عبدالله به تماس می شود و اخیرالذکر از صحت معلومات به او اطمینان می دهد. این جاست که اشرف غنی تصمیم می گیرد هرچه زودتر، بدون اطلاع دادن به کسی، ارگ را ترک گوید. خبر خروج غنی از ارگ از طریق جواسیس داخلی در ارگ به عمال آی اس آی انتقال می یابد و به تعقیب دریافت این خبر، فرمان پیشروی ی طالبان به طرف ارگ کابل در اسلام آباد صادر می شود.
باید علاوه کرد که بازی هنوز به پایان نرسیده و دوام دارد تا دیده شود نتیجه جه خواهد بود.

نثار احمد ستیغ

>>>   این حقیت دارد که افغانستان طبق پروژه امریکا و پاکستان به چند هزار ملیشه پاکستانی باسم طالب تسلیم داده شد تا چین و روسیه را دوباره در افغانستان غرق کنند و مطنقه را به آتش بکشند هنوز شروع کار است چین و روسیه ذوق زده نشوند

>>>   اشرف غنی فرزند پدرش نبود
مثلث شوم کرزی و غنی و خلیلزاد شیطان های خبیث بی شرف تنبان های ....شان را به پاکستان فروختند.

>>>   یک منبع موثق گفت :
ریاست عمومی امنیت ناملی سابق که به کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک مشهور بود لغو میشود همه دسیسه سازان دزدان اختطاف چیان ازین اداره ناکام ترخیص میشوند

>>>   چون این پروژه امریکایی-پاکستان به رهبری کرزی و غنی احمدزی طی بیست سال اشغال افغانستان توسط امریکا بود که توسط کرزی شروع و غنی احمدزی فاشیست و خلیزاد جاسوس امریکا آن را با تسلیم کابل به اردوی پاکستان ختم کردند طالبان ملیشه های پاکستان استند در این هیچ شکی نیست آنها در مدارس پاکستان زیر نظر آی اس آی تربیه شدند. غنی احمدزی با پلان امریکا با دزیدن ملیونها دالر با تیم 50 نفری خود از کابل فرار کرد در زیر کنترول سی آی ای امریکا در امارت مستقر شده است.
طالبان این ملیشه های پاکستانی شروع به ارسال تجهیزات نظامی اردوی افغانستان به پاکستان کرده اند شما از این ملیشه های پاکستانی میخواهید که پول مردم را تسلیم مردم کنند. طالبان شروع به جمع آوری عشر و مالیه از مردم کرده اند تا مصارف جنگ علیه اقوام تاجیک ازبک و هزاره را بدست آورند و مصارف ملیشه های پاکستان را به آی اس آی بپردازند. افغانستان چور و غارت شده است

>>>   جمهوری خواهان: پول دزدی را از غنی بگیرید!
جمهوری‌خواهان امریکا از اختلاس ۱۶۹ میلیون دالر توسط اشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور، ابراز نگرانی کرده و از دولت جو بایدن خواسته‌اند که پول‌های برده شده توسط غنی را برگرداند.
فاکس نیوز، شبکه خبری امریکا، با نشر گزارشی گفته است که جمهوری‌خواهان این کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه امریکا خواستار وضاحت در مورد چگونه‌گی اختلاس ۱۶۹ میلیون الر توسط اشرف غنی شده‌اند.
روزنامه ۸ صبح

>>>   غنی و عوامل پاکستان در داخل نظام قدم به قدم قوای مسلح را غیر فعال ساختند و طالب را تا دروازه های کابل رساندند و پلان فرار غنی از قبل طرح شده بود و دلیل اش هم تقرر مسول امنیت غنی به فرماندهی میدان هوایی بود.

>>>   غنی و محب و فضلی بشمول زن غنی اینها خاینان ملی در سطح ملی و بین المللی با فرار شان و دزدی ۱۶۹ ملیون دالر بردگی شان از پول خزانه ملت شناخته شده اند و قابل محکمه و مجازات اند .

>>>   نظر دهنده ای بنام نثار ستیغ یا یک ‌خیالباف فوقلعاده است یا اینکه یک دسیسه ساز و فریبکار حرفوی .
هر چه باشد تمام خصوصیات شیطانی را از اسلاف خود بدون کمی و کاستی به ارث برده است.

>>>   مردم؛ قربانی فرار این فراری لجوج هستند
اشرف‌غنی، این فراری لجوج وقتی یقین حاصل کرد که باید جایش را به حکومت موقت بدهد و دیگر نمی‌تواند حکومت کند، در تبانی با گروه حقانی، کشور و قدرت را بدون حتی یک فیر مرمی به شبکه حقانی و ط.البان تسلیم کرد تا رقبای سیاسی او در حکومت موقت سهیم نشوند.
با فرار ایشان، ط.البان قدرت و کشور را در اختیار گرفتند و تشکیل حکومت موقت با مشارکت همه جریان‌ها که مورد قبول جامعه جهانی هم می‌بود، منتفی شد. تاوان فرار این فراری لجوج را مردم افغانستان می پردازند.
حالا ط.البان را دنیا به رسمیت نمی‌شناسند، فقر بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، فقدان نقدینگی، بالارفتن قیمت اجناس و...، مردم را در بدترین شرایط قرار داده است. ط.البان هم به فکر مردم نیستند تا خود و حکومت شان را با نُرم جهانی عیار سازند و به ارزش‌های حقوق بشری احترام بگذارند تا دنیا آن‌ها را به رسمیت بشناسند. لذا این مردم افغانستان است که با بدترین وضعیت باید دسته و پنجه نرم کنند و تاوان فرار این فراری لجوج را بپردازند.
جعفری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است