در تیراندازی اسراییلی ها ۵۳ فلسطینی زخمی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۴۰۰/۲/۱۸ کد خبر: 167037 منبع: پرینت

درگیری نمازگزاران فلسطینی روز جمعه (۱۷ ثور) در مسجد الاقصی با پولیس اسراییل دست‌کم ۵۳ زخمی برجای گذاشت؛ بنا بر اعلام هلال احمر فلسطین ۲۳ نفر از مجروحان این حادثه در بیمارستان بستری شده‌اند.
به گزارش شفقنا، هلال احمر می‌گوید که زخمی‌ها عمدتا به دلیل شلیک گلوله‌های لاستیکی و نارنجکهای بی‌حس کننده، از ناحیه سر و صورت زخمی شده‌اند.

در این روز پولیس اسراییل در زمانی که مسلمانان روزه‌دار در مسجدالاقصی در حال نماز بودند، شمار قابل توجهی از نیروهایش را در اطراف محل عبادت آنها مستقر کرد. پولیس همچنین دروازه‌های منتهی به مسجدالاقصی از داخل شهر قدیم را بست.
این اقدامات، واکنش فلسطینی‌ها را در پی داشت. نمازگزاران به سمت نیروهای پلیس کفش و سنگ و صندلی پرتاب کردند و نیروهای پولیس نیز به سمت آنها آتش گشودند.

تنش میان اسراییل و فلسطینی‌ها بار دیگر در چند هفته اخیر افزایش یافته است. دهها فلسطینی که ساکن مناطق شرقی بیت‌المقدس هستند، با گسترش شهرک سازی‌های اسراییل در معرض خطر اخراج قرار دارند و از آغاز ماه رمضان تا کنون نیز بارها مسلمانان بیت‌المقدس در طول شب با نیروهای پولیس درگیر شده‌اند.

پیش از این در اوایل روز جمعه، سه فلسطینی به سمت یک ایست بازرسی متعلق به اسراییلی‌ها در شهر جنین آتش گشودند که با واکنش نیروهای اسراییلی روبرو شدند و با تیراندازی متقابل اسراییلی‌ها، دو تن از آنها کشته شدند و نفر سوم نیز زخمی شد.
با تشدید ناآرامی‌ها، اردن به اسراییل نسبت به انجام اقدامات تحریک آمیز هشدار داد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
اسراییل
نظرات بینندگان:

>>>   در شرایط جهان یک قطبی ، افراط گرایی مذهبی مود روز شده است. ما از داعش که قصد احیای خلافت اسلامی را داشت .القاعده و داعش در قالب های جدید تحت عناوین مختلف در صدد ساختن امارت اسلامی در سراسر کشور های اسلامی میباشد.این نیرو های ضد بشری اکثرا از طریق قاچاق مواد مخدره و دولت های ثروتمند عربی وکمپنی های سلاح سازی امریکا و غرب حمایت میگردند.
در اسراییل حکومت نیتن یاهو که رهبر حزب افراط گرای «لیکود»اسراییل است سالها در سیاست اسراییل نقش به نفع صهیونیسم داشته است. بر علاوه حزب لیکود یاهو سازمانها و احزاب افراطی که اصلا حضور فلسطینی ها را در کنار رود اردن در نوار غزه و در یوروشلیم و حتی در داخل جغرافیای فعلی اسراییل تحمل کرده نمیتواند. من بار ها صحبتهای سخنگویان این گروه‌های افراطی را شنیده و افکار شانرا مطالعه کرده ام. آنها میگویند که فلسطینی ها اشغالگر اند و حق زندگی در این سرزمین را ندارند و مدعی اند که این سرزمین تحفه خداوند برای شان است .به همین خاطر حکومات فاشیستی و صهیونیستی در اسراییل طی سالیان دراز هر روز قانونی مبنی بر غصب و تخریب خانه های فلسطینی ها و آواره کردن آنها به کمپ ها نافذ میکنند.
بدبختی های فلسطینی ها که پایان آن تاریک به نظر می‌رسد ناشی از عدم اتحاد میان خود شان و عدم اتحاد نظر میان کشور های آسیای غربی وبه شمول ترکیه میباشد و حمایت کشور های امپریالیست از حکومات فاشیستی و تبعیض گرای اسراییل بوده است . راپور های ملل متحد برای مسوول شناختن اسراییل بخاطر ارتکاب جرایم جنگی علیه فلسطینی ها بار ها از جانب امریکا در سازمان ملل متحد رد گردیده است ولی در افغانستان احزاب اسلامی همه شیعه و سنی در زیر پرچم امریکا تحت رهبری مساورین امریکا و به پول امریکا جمهوری اسلامی افغانستان را ساختند. کشور های عربی هم بعضی شان با اسراییل روابط دیپلوماتیک بر قرار کردند ....
سی سال قبل زمانیکه هنوز اتحاد شوروی منحیث یک قدرت سیاسی و نظامی در جهان کله میزد ، کشور های بلاک سوسیالیستی از داعیه فلسطین عملا دفاع میکردند . کمک های مالی میفرستادند و جوانان فلسطینی را برای تحصیلات عالی رایگان میپذیرفتند.بلاک سوسیالیستی همیشه در سازمان ملل متحد از منافع فلسطینیان دفاع میکردند ولی حالا همه چیز به ترحم خداوند گذاشته شده است....
فخر اهنگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است