برای بازداشت یک فرد، یا حمله بر مردم ملکی؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۷    ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ کد خبر: 166503 منبع: پرینت


جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت

جبرییل هرات-حمله حکومت



کد (10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جبرییل هرات
حمله حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   تنها کشور آسیایی که در قرن بیست و یک هنوز کاملا متمدن نشده است و در ردیف کشورهای آفریقایی قرار دارد همین کشور ما هست ما در عراق هم سفر رفتم هیچ گاه نیروهای امنیتی با مردم این طور رفتار نمی‌کرد.
جعفر علیزاده

>>>   تقصیر از خود هزاره است وقتی ما تاجیک ها ندای خراسان خواهی سر میدهیم سکوت و سازش می‌کردید و جاهلان ساده لوه شما گفتید افغان میشویم کدام اعتراض نکردید گفتید اوغان برای ما بهتر از تاجیک بود بفرما نتیجه خواب و خوشخیالی و خوش خدمتی رهبران خود را دریافتی؟ هرچه کاشتی همان برداشت کردی. وقتی ساده لوه شوی افغان تمامیت خواه دلش به حال من و تو نسوخته است و جان تو کدام ارزنی برایش ارزش ندارد.
عبدالله‌، سمنگان

>>>   شماهم وطنان قضاوت کنید محقق مشاورامنیتی این دستور راداده است اومردم هزاره شما چه وقت هوشیارمیشوید درمیدان وردک حمله میشود درهرات حمله میشود اما شما سکوت کردید شما در ده هفتاد چه کاری بود که نکردیدسوال اینجا است اکنون چراخاموش ماندید.
*****

>>>   مسئولین صحت عامه هرات می گویند که در حمله نیروهای امنیتی بر منطقه مسکونی در شهرک جبرئیل هرات و درگیری آنان با محافظان حبیب الله غوریانی 41 نفر به شمول افراد ملکی و نظامی مجروح شده‌اند. در این رویداد همچنین کشته‌شدن ۴ نفر تایید شده‌است.

>>>   روز سه شنبه (۱۲حوت) ارباب حبیب الله غوریانی همراه با محافظانش به درخواست مردم برای مسدود کردن یک کافی‌شاپ به نام "نان و پیاز" رفته بودند که گفته می شود چندی قبل در آن تعدادی از جوانان "دختر و پسر" شهرک جبرئیل با خوردن مشروبات الکلی جان‌شان را از دست داده‌بودند. این اقدام آقای غوریانی با مخالفت شخصی که پسر تورن امان الله بهیر؛ از افراد متنفذ روبرو شده و درگیری رخ می دهد که در نتیجه پسر بهیر با چند تن از همراهانش زخمی و به شفاخانه منتقل می شوند.
در پیوند به این رویداد، خانواده متضررین روز گذشته به منظور اعتراض به ارگان های دولتی مراجعه و از حبیب الله غوریانی و محافظانش شکایت می نمایند که در نتیجه نیروهای امنیتی با وجود خانه های مسکونی در اطراف منزل غوریانی بازهم به شلیک سلاح های سبک و سنگین از جمله راکت و دیگر سلاح ها پرداخته اند.

>>>   در جواب عبدالله‌، سمنگان!!!!!
تاریخ را فراموش نکن . مگر شما تاجکان بر علیه هزاره ها و اوزبکها اعلام جهاد نکردید؟ قدرت که دست شما امد میخواستید که هزاره ها و اوزبکها با شما بیعت کند. پس خیانت تاریخی را مسعود و ربانی کرد. حالا بیا حکومت کن!!!!!!!

>>>   با تاسف باید گفت که: هزاره ها سرسپردگی و برده منشی و ریخته شدن خونهای بی ارزش خویش را منحیث تقدیر ازلی پذیرفته٬ و یگانه راه تسلی دادن روانی خویش را هم برگزاری مراسم عزا داری میدانند و بس؛

هزاره ها با سپردن سرنوشت خویش به این تسکین روانی٬ نه تنها وسیله مظلومیت و بردگی خویش را فراهم ساخته اند٬ بل این تسکین روانی نوع خود شیفتگی و افتخار کاذب را نیز برایشان نصیب ساخته است٬ که گریز ازان نه تنها برای شان ناممکن است٬ بلکه برعکس سعی برای نجات یافتن ازان نوع بیماری جمعی برایشان محسوب میشود.

چنانچه٬ هر از گاهی هم اگر شخصیت آگاه ضمیری از میان ایشان برای شکستن این زنجیر روانی بپا میخیزد٬ کسانی دیگری از میان خودشان برای خنثی سازی آن به سرسختی مبارزه مینمایند٬ زیرا به زعم باطل ایشان شکستن زنجیر نوعی تخطی از نورم پذیرفته شده بوده و روان جمعی را آسیب میرساند. اکثریت به اصطلاح رهبران موجود هزاره از این قماش اند.

بگذریم از سرسپردگی تاریخی هزاره ها در به قدرت رسانیدن احمد ابدالی و یا هم نسل کشی هزاره ها توسط عبدالرحمان سفاک و دودمان نادری؛

اگر تنها تلفات هزاره هارا در همین بیست سال اخیر در سرسپردگی زن و مرد ایشان زیر شعار کاذب حمایت و دفاع از ناموس وطن که در حقیقت دفاع از سر و جان و مال دشمنان تاریخی ایشان(افغان وافغانیت) بوده٬ و یا هم قربانیان برنامه ای بدقت محاسبه شده کشتارهای جمعی هزاره ها که ادامه همان برنامه نابودی هزاره ها توسط عبدالرحمان بوده٬ منتها با شیوه قرن بیست و یکمی یعنی انتحار و انفجار توسط طالب و داعش و طالبان و داعشیان داخل نظام داده اند را محاسبه کنیم؛

بدون شک میتوان گفت که بادادن همین تعداد تلفات٬ البته با یک ستراتیژی معقول و برنامه ریزی شده٬ نه تنها هزاره ها خودرا از زبونی تاریخی نجات داده میتوانستند٬ بلکه سایر ملیت های زیر ستم باصطلاح (اقلیت ها) را نیز برای ابد از زیر یوغ وحشت و بربریت فاشسم افغانی نجات دهند و افتخار تاریخی را هم نصیب خود و نسل های آینده نمایند.

>>>   محمد مطهری·
مردم عزیز و داغدار جبریل و حومه ! السلام علیکم
ورحمت الله و برکاته
برارواح پاک شهداء حادثه ناگوار و تلخ 13حوت 1399جبریل درود می فرستم و برای زخمی ها ازخداوند متعال شفاء عاجل می طلبم ،
ضمن نادرست و غیر مسلکی خواندن لشکرکشی و راکت پراکنی بالای ساحه مسکونی ، توسط نیروهای امنیتی ؛
برای روشن شدن اذهان شما اخصا جوانان عزیز و جواب شایعه پراکنی اشخاص مغرض ، مجبور شدم چند سطری بنویسم ؛ گرچه خسته ام و حال نوشتن را ندارم .
از اول درگیری تلاش کردم تا جلو جنگ را بگیرم اما نتوانستم و بعدش همراه علماء و موسفیدان ، باحضور الحاج شیخ موسی رضایی و الحاج زارع حقجو و بقیه بزرگان به ولایت رفتیم و انجا هم باوالی تند صحبت کرد یم و خواهان توقف فوری اتش پرانی و تخلیه نیروهای دولتی و تانک های جنگی از ساحه جبریل شدیم .
و اما تنها روحانی که ساعت دو شب با والی تماس گرفت و خوهان ازادی فوری افراد بیگناه شد ، و با دو نفر از متنفذین،(وکیل صادق هدایت و حاجی احمدی از مسجد ولی عصر ) روانه قوماندانی شد من بودم ، در حالیکه ساحه جبریل کاملا نظامی بود و تاساعت ۷/۳۰ صبح در قوماندانی بودم و توانستم با همکاری وکلای گذر ۱۱نفر را ازاد کنم و صبح اسیران را به جبریل اوردم و بلا فاصله با علماء تشکیل جلسه دادم و با تعدادی از علماء در جلو خانه تورن امان الله کجرانی برای جلوگیری از اشوب و مظاهره جوانان حضور پیداکردیم و مردم را بسوی مسجد جامع جبریل سوق دادیم و من و استاد رضایی سخنرانی کردیم و بعدش من با چند نفر دوباره به قوماندانی رفتیم تا بقیه را از قید زندان ازاد کنیم اما قوماندان امنیه گفت باید باهم بریم با والی جلسه کنیم تا بر رهایی افراد باقی مانده در قید تصمیم بگیریم ساعت دو در ولایت رفتیم ، همراهان من که تقریبا ده دوازده نفر بودند شاهدهستند که چگونه قاطعانه و با استدلال برخورد کردم تا قناعت والی و قوماندان امنیه را حاصل و ۵ نفر دیگر را نیز ازاد کردیم و تا نزدیک غروب در قوماندانی بودیم ؛ بعد از نماز شام گزارش دادند که بازهم تانک های زرهی دولت در جبریل امدند و میخواهند سر خانه غوریانی حمله کنند چون غوریانی دوباره به خانه اش برگشته بود لذا ساعت ۹ شب جلسه تشکیل دادم چند نفر ازعلماء و متنفذین را جمع کردم و با والی تماس گرفتم که هرچی زود تر تانک هارا از ساحه جبریل برون کنید تا رعب و وحشت برای مردم ایجاد نشود و تلاش کردیم با غوریانی تماس بگیریم و خواهش کنیم که کدام اقدامی نکند اما تماس بر قرار نشد بالاخره از اغاز قضیه ناگوار و تلخی که اتفاق افتاد تا الان تلاش ها ی علماء و بزرگان مستمرا جریان دارد تا اوضاع را کنترل و قضیه را جمع کنند ، اما اشخاص مغرض و رقبای سیاسی من بدانند که مردم خوب متوجه شده اند که خائنین و اتش بیار معرکه جنگ کیها بودند و روزی افشاء خواهد شد ...
نمیخواستم و فرصت هم نداشتم این متن را بنویسم اما مجبور شدم برای روشن شدن اذهان مردم این چند سطر را در حالیکه حوصله نوشتن و دقت در رعایت اصول نویسندگی و جمله بندی را نداشتم ، بنویسم.
درپایان ، همه مردم عزیز را به حفظ اتحاد و همدلی و نیز خودم و رقبای سیاسی ام را به رعایت انصاف و دوری از اتهام و افتراء توصیه می نمایم !!!
همچنین از جناب والی صاحب جدا میخواهم که مشخصا نام افراد که تقاضای عملیات چهارشنبه مورخ ‌ 99/12/13 را در شهرک جبریل به بهانه گرفتاری حاجی حبیب الله غوریانی نموده اند به مردم معرفی و از کلی گویی و تعمیم گویی پرهیز کند!!! تا زمینه سوء استفاده از کلمات عام شما برای افراد مغرض فراهم نگردد.

>>>   بترسید از آن مظلوم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است