صلح افغانستان محور گفتگوهای نظامیان قطر و پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۵    ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ کد خبر: 166500 منبع: پرینت

در حالی که نماینده ویژه آمریکا پس از رایزنی با دولت کابل و شخصیت‌های افغانستان به دوحه رفته است، پیش از آن فرمانده نیروی زمینی قطر در سفری به پاکستان درباره روند صلح افغانستان نیز با مقامات نظامی این کشور گفتگو کرده است.
به گزارش تسنیم، «سعید بن حصین الخیارین» فرمانده نیروی زمینی قطر در سفرش به پاکستان با ژنرال «قمرجاوید باجوا» رییس ستاد و مقامات نظامی این کشور درباره روند صلح افغانستان تبادل نظر کرد.

در این دیدارها، دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی امنیتی و نقش پاکستان و قطر در روند صلح افغانستان گفتگو کردند.
به گزارش دیدپرس، سفر فرمانده نیروی زمینی قطر در حالی انجام شده است که چندی قبل نیز پس از توقف مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه برخی دیپلمات‌های قطری و آمریکایی به پاکستان سفر کرده بودند.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان چندی قبل اعلام کرد که پیشرفت تیم‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در مذاکرات بین‌الافغانی زمینه آتش‌بس در این کشور را فراهم می‌کند.
وی گفته بود که هیچکدام از احزاب افغانستان مورد حمایت اسلام‌آباد نیست و سیاست پاکستان در مقابل تمامی گروه‌ها و احزاب افغانستان یکسان و برابر است.
قریشی همچنین تاکید کرده بود که سیاست خارجی پاکستان سبب تغییر رویکرد واشنگتن در برابر اسلام‌آباد شده است.

وزیر خارجه پاکستان اظهارداشت: همان آمریکایی که همواره از ما می‌خواست کار بیشتری انجام دهیم و انگشت انتقاد را بسوی ما نشانه می‌رفت، امروز تغییر کرده و پاکستان را همکار صلح می‌خواند و آمریکا می‌گوید که برای صلح و ثبات در افغانستان به پاکستان نیاز دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطر و پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستانی ها طور پیگیر مسئله افغانستان را درسطح جهان تعقیب میکنند تا ختم هر راه حلی که یافت مکیشود منافع پاکستان تامین باشد اما ارگ جمهوری اسلامی مصروف خوردن 18 نوع گوشت است ،
ر

>>>   معلوم است که پشت طالبان همین ها قرار دارند و جلو این مزدوران بدست این هاست

>>>   ببین کارمان به کجا کشیده که یک مشت دال خور
چرکستانی ویک مشت بیابان نشین درباری ما
صحبت میکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است