آیا غنی می تواند در برابر امریکایی ها نه بگوید؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۹    ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ کد خبر: 166496 منبع: پرینت

این ادعا و استدلال که امریکای ها برای بردن جنگ و بی ثباتی توسط طالب و داعش و گروه های افراطی دیگر به آسیای میانه در جهت بی ثبات سازی روسیه در افغانستان باقی می مانند، درست نیست. روسیه کشور ضعیف و درمانده نیست که امریکا بخواهد او را این چنین زمین گیر کند.
از این گذشته، استراتژی امریکا و حکومت بایدن در مورد افغانستان، استراتژی خروج است، نه ماندن.

دیروز حکومت بایدن استراتژی ملی امریکا را منتشر کرد که موضع این حکومت در مورد افغانستان صراحت داشت:
پایان دادن به طولانی ترین جنگی که امریکا در گیر آن است که البته واژه ی مسولانه با این جمله همراه بود.
حالا پس از سه روز اقامت زلمی خلیلزاد در کابل که بسوی قطر رفت، روشن شده است که مسولانه بودن ترک افغانستان توسط امریکایی ها به این معنی است:
تشکیل دولت مشارکتی.

خلیلزاد نسخه ی این طرح را به تمام چهره های مطرح داخلی به شمول ارگ داده است تا برای شکل دهی چنین دولتی آمادگی داشته باشند.
به نظر می رسد که به استثنای ارگ و اشرف غنی همه استقبال کرده اند. عدم استقبال غنی نه برای رد کامل این طرح و عدم پذیرش آن، بلکه برای ماندن او در ریاست این دولت مشارکتی است. اما طالبان و پشت سرشان پاکستان که جانب اصلی این دولت مشارکتی استند، ریاست وی را نمی پذیرند. در حالی که برای خلیلزاد نظر و موضع طالبان اهمیت دارد و برای حکومت بایدن پایان دادن به جنگ طولانی امریکا در افغانستان که از طریق توافق به دولت مشارکتی می توانند ادعای پایان مسولانه را داشته باشند.
آیا رییس جمهور غنی می تواند در برابر امریکایی ها ایستاد شود و به آنها نه بگوید؟
نه؛
او نمی تواند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   درینمورد ککککککود 91 هم کگار نمیدهد

>>>   ملت آماده دفاع از وطن تان در مقابل تهاجم پاکستان باشید.

>>>   مگر میخواهید که بوبوگل پشت گردن شاه شجاع را سرخ بگرداند.
آتش خاوری

>>>   ايا مزدور در مقابل بادار نى گفته مى تواند ؟ اگر مزدور در مقابل بادار نى بگويد عاجل از پس كله ان گرفته و از ارگ بيرنش مى كند . قسميكه روس ها امين و ببرك را از ارگ كشيدند .

>>>   غنی میگوید من بید داخل حویلی ارگ هستم و به این باد ها نمی لرزم۰
واقعن این کوچی متعصب آنقدر خودخواه و غول است که هر جمله او به من شروع میشود و بغیر از من من گفتن یعنی به خودش فکر کردن به چیزی دیگری اصلا فکر نمیکند۰
اینکه این موجود متعصب تقلبکار از کدام بید است و از کدام باد به همه مردم مثل روز روشن است۰ ما بید ات را هم دیدیم و بادت را هم، و دیدیم که چگونه خط های قرمز ات همه یکی پی دیگر زرد و زار شدند و بادت چگونه شد۰ برو این لاف هایت در میدان هوایی بگرام در عقب بادارت بزن، لوده۰ پول را سرت قطع کند مثل موش فرار میکنی۰
به این باد ها نمی لرزد۰۰۰ هههه۰۰۰

>>>   غنی در گذشته هم از این لچری ها زیاد کرده که نمیدهم والله اگر سر ام تق اش کنی، بعد دیده شده که بازهم خط سرخش به لکه زرد در عقب دامنش تبدیل شده و همانجا یادگار مانده. خوب، یک لکه تاریخی زرد دیگر هم در عقب غنی اضافه میشود، گپ مهمی نیست.

>>>   غنی چه که اگر تر نیکه اش را هم بیاری در مقابل بادار خارجی خود نه گفته نمیتواند.
بلی، تا زنده یک اوغان است زنده دا اوغانستان است.

>>>   اگر غنی به خواست امریکا کار نکند تمام معاشات نیروهای دولتی متوقف خواهد شد بهتر این است که از قدرت دور شود

>>>   او مردم بیایید علیه این دیکتاتور فاسد قیام کنید اشرفغنی سرنوشتش یا همچون محمدرضا پهلوی فرار خواهد کرد یا سرنوشت همچون صدام و قذافی خواهد داشت تاریخ معاصر نشان داده است هروقت مردم بر علیه حکومت دیکتاتور های فاسد قیام کردند موفق شدند.
🇮🇷ایران_محمدرضا پهلوی:
سقوط بعد از ۲۷ سال 1357ش_فرار👣
🇮🇶عراق_صدام تکریتی:
سقوط بعد از ۲۵ سال 1385ش_ اعدام🕇
🇹🇳تونس_زین العابدین بن علی:
سقوط بعد از ۲۴ سال 1390 ش_فرار👣
🇪🇬مصر_حسنی مبارک:
سقوط بعد از ۳۲ سال 1390ش_فرار👣
🇱🇾لیبی_معمر قذافی:
سقوط بعد از ۳۳ سال 1390ش_اعدام🕇
🇾🇪یمن_عبدالله صالح:
سقوط بعد از ۳۴ سال 1396ش_اعدام🕇
🇵🇸سودان_عمر البشیر:
سقوط بعد از ۲۶ سال 1398ش_زندان♜
🇩🇿الجزایر_عبدالعزیز بوتلفقیه:
سقوط بعد از ۲۱ سال 1398ش_استفعا_منتظرمحاکمه⏺
🇦🇫 اشرفغنی متقلب هم اگر بخواهد حکومت غیرقانونی و فاسد خود را که همراه با اقسام جنایات بوده است ادامه دهد بدون هیچ شک سرنوشت این دیکتاتور ها را خواهد داشت.

>>>   حفظ جمهوریت یا حفظ نظام نباید به معنی حفظ اشخاص و حفظ چند تا مهره ها باشد۰

>>>   این آقا که مردم را به قیام دعوت نموده بهتر است خود را به حیث مدافع طالبان ـ گلبدین و پاکستان معرفی کند . جناب محترم ! اگر شما کمی فکر نمائید که قیام شما به نفع که تمام میشود . یگانه نیروئی که در برابر طالبان خونخوار و جاهل و نوکران پاکستان ایستاگی می کند همین حکومت است ، این را شما سرنگون کنید و بعد میتوانید عوض آن در برابر طالبان مقاومت کنید . کمی از خرد و کار بگیرید و به منافع ملی درین شرایط حساس توجه نمائید .

>>>   غنی کوچی ریس جمهور منتخب نیست و هیچگونه مشروعیت از آن نگاه ندارد، او قدرت را با خیانت تقلب و معامله با امریکایی ها غضب کرده و هیچگونه حق ادعای مشروعیت یک ریس جمهور منتخب و قانونی را ندارد. این را همه دنیا میدانند، چشم سفیدی اوغان هم حد و اندازه ندارد.

>>>   خلیلزاد اوغان کارش را کرد۰ خلیلزی با نوکری و فریب امریکایی ها بلاخره قدرت را از هردو سمت بدست پشتون ها داد و بدست اوغان های خودش منحصر کرد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است