درباره حمله به جبرییل منصفانه قضاوت کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۵    ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ کد خبر: 166495 منبع: پرینت

بعضی از قانون‌مداران خودی نوشته‌اند که از افراد مجرم و قانون‌شکن به‌خاطر هزاره‌بودن نباید حمایت کرد. من هم با این‌ها موافقم، مجرم و قانون‌شکن از هر قوم و قبیله‌ای که باشد، باید مورد بازخواست قرار گیرد.
اما مشکل در کجا است؟

۱. اولین مشکل برخورد دوگانه‌ی حکومت با افراد مجرم و زورمندان است، در برابر زورمندان اقوام دیگر، با داشتن بیش از هزار نفر مسلح و شاخ‌و شانه کشیدن برای حکومت و حتی دعوت به قیام علیه حکومت، هیچ اقدامی نمی‌شود. در همین شهر هرات، علی‌زایی با افراد مسلح خود، همیشه در شهر مانور نظامی برگزار و مقامات محلی را جابجا می‌کند، از مولوی انصاری که علیه نظام فتوای قیام عمومی داده است، آشکارا حمایت می‌کند، اما حکومت هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. اما در برابر غوریانی با داشتن چند نفر مسلح، اینگونه برخورد می‌شود.

۲. اگر غوریانی متهم و قانون‌شکن و دارای شاکی‌های خصوصی است، باید دستگیر و بازخواست شود، اما شما در کجای دنیا دیده‌اید که حکومت و نیروهای امنیتی برای دستگیری یک متهم یا مجرم، جرم و جنایتی هزاران بار بیشتر و بدتر از جرم مجرم انجام داده باشد؟ در کجای دنیا دیده‌اید که برای دستگیری یک مجرم، بیش از پنجاه نفر مردم بیگناه، زنان و اطفال را کشته و زخمی کرده باشند و خانه‌های مردم محل را با تانک و توپ کوبیده باشند؟ نیروهای امنیتی در جبرئیل برای عقده‌گشایی و کشتار مردم بیگناه لشکرکشی کرده بود، نه برای دستگیری مجرم و این امر از رفتار آنان کاملا هویدا است.

۳. در دنیا بسیار شاهد بوده‌ایم که وقتی یک مجرم خطرناک، یک یا چند نفر مردم بیگناه را گروگان می‌گیرند، پلیس برای حفظ جان گروگان‌ها، با تانک و توپ به مجرم حمله نمی‌کند، بلکه برای نجات جان مردم بیگناه، به‌خواسته‌های مجرم تن می‌دهد تا مردم را نجات داده و مجرم را در فرصت دیگر، بدون اینکه مردم آسیب ببینند، دستگیر کنند. اما در هرات، نیروهای امنیتی، برای دستگیری مجرم نرفته بودند، بلکه برای قتل‌عام مردم رفته بودند و به‌بهانه دستگیری یک مجرم، بیش از پنجاه نفر را کشته و زخمی و خانه‌های مردم را تخریب کردند.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله
جبرییل
نظرات بینندگان:

>>>   غورياني هزاره است يا هراتي ؟ شكلش به هزاره ميماند.
اگر هزاره باشد بايد مجازات شود، در غير آن چند روز بعد ديگرانش هراتي ها را از هرات بيرون ميرانند.

>>>   در چگونگی عملیات دست گیری جنایت کاران چون شمشیر وقیصاری علیزایی وغوریانی وشرم اسلام ملا انصاری وتجاوز کاران پنجشیری در حالت که در سرتاسر افغانستان جوی خون روان است عقیده هر افغان متعهد بر ان استتا به خاطر حاکمیت قانون گرفتار وبه دار عدالت اویخته شوند
وجود عناصر اینچنینی نمکی است به زخم های مردم افغانستان واردوی قهرمان ملی ومردم ملکی ما یکی از عوامل تاًثیر گذار در جرم وجنایت همین افراد خود.سر هستند که دارند هر روز سر بلند میکنند تاسر اینها بریده نشود هیچ ملیتی در امن وامان نخواهند بود. یکشبه نمی شود همه را دسته جمعی گرفتار وبه چنگ قانون سپرد ازعملکرد قوا امنیتی خود در زمینه پشتی بانی میکنم مرگ براین گلم جمعها که باعث کشته وزخمی شدن نیرو های نظامی ومردم ملکی ما میشوند
و. م . هالند.

>>>   حکومت شما با طالبان از یک رگ و ریشه و صنف هستند دعوایشان هم دعوای زرگری است
به نظرم باید هم طالب و داعش را بکشید هم تروریست های حکومتی را
هیچ جای دنیای این جور نیست والله اگر مظلوم نمایی کنید گردن کج کنید وقیح تر می شوند در برابر ظلم باید مقاومت کرد نه گردن کجی
هسته های مقاومت پارتیزان تشکیل بدهید تا جواب وقاحت را با گلوله بدهند

>>>   نوع برخورد والی هرات برای دستگیری غوریانی یک وحشی گری آشکار و از نوع کور کردن چشم به خاطر اصلاح ابرو بود!
در هیچ جای دنیا نمی توان نظیر این حماقت را مشاهده نمود!
اگر مشکل غوریانی داشتن سلاح غیر بوده است که این مشکل کل مملکت است، درجای که جان و مال کسی از شر تروریست ها در امان نیست و دولت هم توان ایجاد امنیت را ندارند بالاخره چاره ای نیست جز اینکه مردم به تناسب وضعیت زندگی خود وسائل دفاع شخصی تهیه کنند
اگر شاکی خصوصی داشته باز هم کسی حق ندارد به بهانه یک نفر، جمعیت یک شهر را به خاک و خون بکشد و این روش دقیقا هما شیوه و رفتار تروریست های احمق است که هیچ مسئولیتی در قبال جامعه احساس نمی کند.
بی طرف.

>>>   حکومت افغانستان باید چنین حقی را هیچکاهی بخود. ندهد که در مقابل یک نفر مجرم به شهر شان ویا ولسوالی شان ویا به قریه شان لشکرکشی نماید وزندگی هزاران انسان بیگناه را در خطر اندازد ،راست وحقیقت این است که این دولت نمیتواند مجرمین اصلی را که در دستگاه دولتی جا دارد وتیشه به ریشه این دولت میزند از بین ببردبلکه بالای اشخاص و افراد ناتوان حمله نموده ومردم بیچاره وداغدیده را داغدیده تر وزندگی شان خرابترمینماید وای به این دولت که نه شرم دارد ونه حیا و روزبروز در قهقرای نابودی به پیش میرود.
عبدالله ریحان

>>>   محمدنسیم جعفری بسیار خوب ودقیق نوشته اند قلم شان رسا باد.

>>>   این فاجعه غم انگیز و کشتار مردم ملکی بی گناه کاملا بدستور مستقیم اشرفغنی صورت گرفته است وقتی پشتونیست خون آشام جرم میکند کشتار میکند همه چیز و همه کس خفه باید شود؟! آیا هزاره آدم نیست؟ هزاره بومی ترین مردم این سرزمین خراسان است وقتی کوچی اوغان از پاکستان میایه زمین مردم مظلوم هزاره و تاجیک را برایش میدهند غصب میکند میگویند او حق دارد سرزمین افغان است! مردم هزاره پول و پیسه که ده سال در ایران کارگری کرده با بدبختی برای خود یک خانه جور کرده آنها را کشتار میکنند و فیر میکنند خداوند شاهد این ستم خواهد بود حدیث شریف است ملک با کفر میماند اما با ظلم نمی‌ماند.
احمدرضا خاوری

>>>   تقصیر از خود هزاره است وقتی ما تاجیک ها ندای خراسان خواهی سر میدهیم سکوت و سازش می‌کردید و جاهلان ساده لوه شما گفتید افغان میشویم کدام اعتراض نکردید گفتید اوغان برای ما بهتر از تاجیک بود بفرما نتیجه خواب و خوشخیالی و خوش خدمتی رهبران خود را دریافتی؟ هرچه کاشتی همان برداشت کردی. وقتی ساده لوه شوی افغان تمامیت خواه دلش به حال من و تو نسوخته است و جان تو کدام ارزنی برایش ارزش ندارد.
عبدالله‌، سمنگان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است