حکمتیار، چهره هزار چهره
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۲    ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ کد خبر: 166493 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار واقعاً آدم مرموز، پیچیده و بلکه هزار چهره است. نه دوستی‌اش معلوم و نه دشمنی‌اش آشکار است. وی چنان در دورویی نقش ماهرانه‌ای بازی می‌کند که اگر شناختی از گذشته‌اش وجود نداشته باشد، آدم‌ها را زود فریب می‌دهد.

نشریه و پایگاه خبری «شهادت» که مستقیم تحت نظر حکمتیار مدیریت می‌شود نیز از مدیر خود رنگ پذیرفته و دقیقاً نقش حنجره مکتوب حکمتیار را بازی می‌کند.
سه روز پیش که زلمی خلیلزاد به کابل آمد و با شماری از سیاستمداران و مقامات افغانستان مثل غنی، عبدالله و کرزی، دیدار کرد، واکنش شدید حکمتیار را برانگیخت زیرا خلیل‌زاد در روز اول با وی ملاقات نکرد.

پایگاه شهادت در واکنش به بی‌توجهی خلیل‌زاد به حکمتیار، یادداشت تندی نوشت که در آن از خلیلزاد به عنوان تروریست آمریکایی، جیره‌خوار صلیبیون، قسی، بی‌رحم، خون‌خوار و آدم‌کُش یاد شده است.
در بخش دیگری این یادداشت با اشاره به ناکامی پروسه صلح آمده است: "هر پروژه صلح که یکی از جهات ذیدخل در آن، آمریکا باشد، این پروژه ناکام است." در ادامه این مطلب، از مردم افغانستان خواسته شده است که با هر وسیله‌ای شده، آمریکایی‌ها را به قتل برسانند.

دو روز پس از انتشار این یادداشت، دیروز سیزدهم حوت یادداشت دیگری در پایگاه خبری شهادت منتشر شد که ضمن استقبال از سفر خلیل‌زاد به کابل، نسبت به پروسه صلح اظهار امیدواری شده است.
در بخشی از این یادداشت که با تصویر دیدار خلیل‌زاد و حکمتیار منتشر شده، آمده است: "احتمالاً مذاکرات صلح پس از رایزنی‌های خلیل‌زاد، از بُن‌بست خارج شود." بعد اضافه شده است که "امید خود را نباید از دست بدهیم زیرا امروز و فردا، صلح آمدنی است."

خوانندگان عزیز حتماً متوجه متناقض‌گویی حزب اسلامی شده‌اند. علت این تناقض‌گویی هم حول محور ملاقات نکردن و ملاقات کردن خلیل‌زاد با حکمتیار، می‌چرخد. روز اول که خلیل‌زاد با حکمتیار دیدار نکرد، پروسه صلح از دیدگاه حزب اسلامی و رهبرش، ناکام و خلیل‌زاد هم خونخوار بود اما روز دوم که ملاقات خلیلزاد و حکمتیار انجام شد، از خلیلزاد به عنوان عامل شکست بُن‌بست پروسه صلح یاد شده است.

سخن پایانی این که حزب اسلامی و حکمتیار، فقط طی دو روز چنین چرخشی در قبال مسایل افغانستان داشته‌اند، حال تصور کنید که این حزب و رهبرش در چهار دهه گذشته، چقدر باید رنگ تغییر داده باشند و موضع عوض کرده باشند؟ فقط خدا می‌داند. لینک هر دو مطلب حزب اسلامی را یکی زیر دیگری در اولین کامنت یادداشت حاضر می‌گذارم.

مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
چهره
نظرات بینندگان:

>>>   این مناپک تربیه شده پاکستان است مانند پاکستان نه پشت دارد نه روی
صوپی کرن چلونکی

>>>   گلبیدین حکمتیار شخص خود خواه جاه طلب دروغگوی تهمت زن غیر قابل اعتماد نمک به حرام فریبکار جاسوس سابقدار ای اس ای منافق چند چهره است ناکامی حکمتیار در هر زمان خود خواهی و جاه طلبی دشمنی او با همه طرفهاست همین چند چهره بودن و منافقت ان سبب گردیده که اکثر از اعضای سابق دار رهبری تنظیمش از گلبیدین بریده اند و رابطه شانرا با حکمتیار قطع کرده اند که بطور مثال از اقایان ارغندی وال و سباوون و جمعه خان همدرد و فاروق وردک وغیره نامبرد گلبیدین بخاطر دسترسی بقدرت بر علاوه از قبولی جاسوسی و غلامی به ای اس ای در کوتای ناکام شهنواز تنی وزیر دفاع داکتر نجیب و عضویتش در شورای هماهنگی با کارمل و جنرال دوستم در بر اندازی ناکام حکومت استاد ربانی شهید و جنگ های چندین ساله اش در برابر حکومت های مختلف بشمول حکومت کرزی و تسلیمی اش به حکومت وحدت ملی و ناکامی اش در کاندیداتوریش برای کرسی ریاست جمهور باساس پروسه انتخابات که کمترین رای را بخود کسب کرده بود با این همه ناکامی ها هنوز شرم ندارد و اخطاریه ها را بخاطر نشان دادن از قدرتش در بین توده های مردم قوله سر داده حال مردم اینرا عملا درک کرده که چه کسی از قدرت مردمی برخوردار است و چه کسی لاف و پوف میکند و گودی کوکهکی است .

>>>   قرار معلوم حزب اسلامي به رهبري آقاي ارغنديوال ثبت وزارت عدليه است. گروهيكه آقاي حكمتيار رهبر آن است، يك گروه شخصي ، فاميلي است كه حتي همه فرزندان حكمتيار در ان شامل نيستند. قوماندانان و أعضاي برجسته ي حزب اسلامي يا خود حزبي جديدي تشكيل نموده اند و يا هم به ديگر احزاب پيوسته اند. فعلن در گروه آقاي حكمتيار، خودش، عبدالرحمن وليعهدش و دو دامادش و يكي دو نَفَر نه چندين مهم موجود اند. اين همه سر وصدا ها بخاطر امتياز گيري است. موقف وزارت براي خود حكمتيار عيب است. او هميشه رهبر است، فكر نميشود كه اين رويا به حقيقت تبديل شود. اما اگر حبيب الرحمن يك والي يا سفير و يا وزير مقرر شود، دنيا گل و گلذار است. در كابينه فعلي هستند وزيرانيكه كمسواد تَر از حبيب الرحمن حكمتيار هستند.

>>>   ایک مادر کہ نام شی ساز مان تروریستی آی اس آی پاکستان استہ ھمیشہ ترورست دہ دنیا میرہ۰ و گیل بی دین یکی ازو ترورستان و زائدہ شدہ آی اس آی پاکستان استہ۰ و ای ترورست باید گرفتار و سری عام باید پھانسی دادہ شونہ۰
بھیجتی پاکستان

>>>   راکتیار صرف یک چهره داردباده ها صفت.
چرکین ومتعفن،کثیف وبویناک،پوسیده وترش کرده و....
توانا

>>>   حکتیار صاحب به هرحزبی که مذاکره صلح نموده یا وحدت نموده صادقانه نبوده است بار ها با مسعود ازراه مذاکره پیش آمده ولی با وی وفا نکرده,بامجددی,عبدالعلی مزاری,بادوستم,بااستاد ربانی(معاهده ماهیپر). ولی همیشه دوچهره ودورویی نموده صادق نبود شخص مرموز,جاسوس,قسی القلب,بی رحم ,عقب گراوکهنه بوده وهست.منافع شخصی وقومی خودرا بالاتر ازمنافع جامعه دانسته است جوانان ونوجوانان دیگر مردم راازمکتب ها وتحصیلات محروم ,مکتب را آتش زده,جوانان ونو جوانان را به جنگ تشویق تا به بهشت بروند واولاد های خودش(پسر ودختر) درخارج ازکشور درس خواندند وبه بهشت رفتن تشویق نشدند.
بااحترام نجاربی تمزانی.

>>>   گلو مریض است ، استاد سیاف چند سال پیش گفته بود گُلک مریض است ححکومت باید از کـد 91 این سرطان را تداوی کند
با هرجریانی گل بی دین پیوند بخورد آن جریان شکست درانتظارش است حکومت باید این فرد ....را از خود براند تا نهوست این خبیث باعث سقوط حکومت نشود
ر

>>>   این جنایت کار قاتل هزارها کابلی و جاسوس پاکستان است و باید گفتار و به دروازه‌ شهر کابل به صلبیب کشیده شود تا که عبرتی بر دیگر جنایت کاران باشد.
انجینیر اسد کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است