حمله پولیس هرات بالای مناطق مسکونی در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ کد خبر: 166485 منبع: پرینت

عملیات والی هرات برای بازداشت غوریانی؛ تاکنون ۳۱ غیرنظامی و ۵ نظامی زخمی شده‌اند.
عملیات نظامی به فرماندهی والی ولایت هرات برای بازداشت یک فرمانده محلی در شهرک جبرئیل، واقع در شهر هرات تاکنون دست‌کم ۳۶ زخمی برجای گذاشته است. براساس فهرستی که به اطلاعات روز رسیده است، در میان این زخمیان زنان و کودکان نیز شامل اند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی صحت عامه ولایت هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که وضعیت صحی سه تن از زخمیان وخیم است.
عملیات بازداشت حبیب‌الله غوریانی در منطقه مسکونی و پرجمعیت جبرئیل با اعزام نیروهای ویژه پولیس عصر روز چهارشنبه (۱۳ حوت) آغاز شد و به گفته‌ی باشندگان محل، تاکنون درگیری میان پولیس و نیروهای وابسته به غوریانی ادامه دارد.

شاهدان عینی گزارش کرده‌اند که ساحه کاملاً نظامی است و اجازه بیرون شدن از خانه به کسی داده نمی‌شود. برخی از باشندگان نیز گفته‌اند که پولیس هرکسی را در کوچه می‌بیند، هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت داخله در پاسخ به پرسش روزنامه اطلاعات روز گفت که سید عبدالواحید قتالی، والی ولایت هرات رهبری عملیات را به عهده دارد و دلیل انجام این عملیات را نیز از وی بپرسید. اما آقای قتالی گفته است که نیروهای پولیس وارد خانه غوریانی شده و وی را بازداشت می‌کنند.

رضا یک تن از ساکنان جبرئیل هرات به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که صدای شلیک جنگ افزارهای سبک و سنگین شنیده می‎شود و هیچ کس اطلاعی از حضور حبیب‌الله غوریانی در ساحه ندارد. او می‌افزاید که خانه مسکونی آقای غوریانی توسط نیروهای دولتی محاصره شده است.

ماجرا پس از آن آغاز شده است که حوالی ساعت چهار عصر روز چهارشنبه عده‌ای به بازگشایی رستورانت نان و پیاز اعتراض کرده‌اند. یک شاهد عینی به اطلاعات روز گفته است که مردم قبلا از فعالیت این رستورانت به پولیس شکایت کرده بودند اما پولیس به شکایت آنان رسیده نکرده است.

این منبع به اطلاعات روز گفت: «مردم به غوریانی شکایت کرده بودند. صاحب این رستورانت از نزدیکان نجیب‌الله محبی، منشی شورای ولایتی هرات است. او می‌خواست با زور رستورانت را باز کند. تنش از این‌جا آغاز شد. امروز موترهای گاردهای غوریانی را با خشت زدند. آن‌ها وقتی خواستند جویای این حمله شوند، یک رنجر پولیس با سرعت به ساحه حاضر شد. سپس درگیری میان پولیس و نیروهای غوریانی در گرفت.»

در همین حال دفتر والی هرات در اعلامیه‌ای گفته است که پولیس به درخواست برخی از ساکنان جبرئیل برای بازداشت افراد مسلح غیرمسئول اقدام کرده است. در این اعلامیه آمده است: «روز گذشته افراد مسلح حبیب غوریانی در شهرک جبرئیل شماری از هم‌شهریان را مورد آزار و اذیت و لت‌وکوب قرار داده‌اند.»

حبیب‌الله غوریانی، نامزد پیشین انتخابات مجلس‌نمایندگان از ولایت هرات است. او متهم به داشتن افراد مسلح غیرمسئول و آزار برخی از باشندگان هرات است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حبیب‌الله غوریانی
حمله پولیس
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا چه دولتی داریم که به مردم ضعیف و بی پناه خودش هم رحم نمی کند و برای بازداشت یک فرد، بیش از 36 نفر از مردم ملکی و عادی را زحمی می کند یا به قتل می رساند و خسارات مالی و روانی می رسانند!
آقای غنی! این مردم بی پناه باید به چه کسی پناه ببرند که نیروی های شما برای بازداشت یک نفر بیش از 36 نفر را از بین می برید یا زخمی می کنید یا خانه و کاشانه ی آنها را با وحشی گری تخریب می کنید.

>>>   هرات يك شهر ايراني هست و فارسي زبان تاجيكان هرات چرا سكوت كردن تو اين چند سال چرا اجازه مهاجرت به پشتون ها دادن بلنشيد پشتونهاي انتخاري رو از هرات بندازيد بيرون ما ايراني و فارسي زبان هستيم پشتونهاي بي فرهنگ و انتخاري جايي در هرات باستان ندارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است