آلمان نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ کد خبر: 166459 منبع: پرینت

وزیر دفاع آلمان گفته است که در صورت نیاز نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام می‌شوند.
«آنه گرت باوئر» وزیر دفاع آلمان گفته است که اگر نیاز باشد و اوضاع امنیتی افغانستان وخیم شود، نیروهای بیشتری برای مبارزه با تروریسم به این کشور اعزام می‌شوند.

وزیر دفاع آلمان سه روز پیش و پس از تمدید حضور نیروهای آلمانی در افغانستان تا سال 2022 میلادی در سفری غیرمنتظره به مزارشریف سفر کرد، جایی که 1300 نظامی آلمانی در آن حضور دارند.
وی به دویچه وله گفته است که نیروهای آلمانی در افغانستان کافی است اما اگر اوضاع امنیتی این کشور وخیم شود، احتمال اعزام نیروهای بیشتر وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، آلمان تاکید دارد که خروج نیروها از افغانستان وابسته به شرایط باشد اما هنوز بیشتر اعضای ناتو درباره ترک این کشور تصمیمی نگرفته‌اند.

وزیر دفاع آلمان در مزارشریف اظهارداشت که افغانستان به صورت فوری نیازمند توافق بین گروه‌های مخالف در این کشور است.
کارن باوئر پیش از این نیز تداوم حضور نیروهای آمریکایی و ناتو را در افغانستان ضروری دانسته بود و تاکید کرده بود که خروج زودهنگام نیروها می‌تواند روند مذاکرات صلح را به مخاطره بیندازد.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفته است که مذاکرات بین‌الافغانی تنها زمانی به نتیجه می‌رسد که نظامیان خارجی افغانستان را ترک کنند.
وی همچنین تاکید کرد که درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان قبلا توافق صورت گرفته این نظامیان باید هرچه زودتر خاک افغانستان را ترک کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان بدوی و بی سواد به سر امریکای
تحت رهبری بی عقلانه ای ترامپ به دستیاری خلیل زاد بد رگ کلاه گذاشت .

>>>   بلی خانه خاله تان است هر قدر میخواهید بفرستید
آتش‌ خاوری

>>>   آلمان هم نمی خواهد کشور ما صلح داشته باشد و به جنگ علاقه دارد

>>>   مردم آلمان از حکومت خود انتقاد مى کنند حکومت آلمان ادعا مى کند که سپاه و پاسبان هندوکش را آموزش مى دهد.
بيست سال شد که بيشتر از پنجاه کشور به رهبرى بابا امريکا و چهل سارق اش : ناتو و اتحاديه اروپا و حتى سازمان جهانى نيروهاى سپاه و پاسبان و پاسدار ("اردو" ترکى ; به پشتو "پاسوال" ) را آموزش مى دهند.
و مدت از چهل سال است که پنجاه کشور به رهبرى بابا امريکا و چهل سارق اش اخوان الشياطين تروريستى هاى گوناگون را از مجاهدين گرفته تا سلفى و وهابى ; امارتى و خلافتى (مسلمانرا خشن ساختند اسرائيل را فرشته ساختند صلح ) آموزش دادند با طالب قرارداد خليل زاد (ځلمي جوان ; ويش ځلميان = جوانان بيدار) صلح کردند.
متل هندى: "در غذا دال يک ماش سياه است"
همچم متل پارسى: کاسه اى زير نيم کاسه اى است
ضرب المثل زیر کاسه نیم کاسه ای است?
فلسفه يا بافت منطقى زبانى:
در گذشته هاى دور مردمان پارسى زبانان پشته هندو ايران و توران سرزمين خود سرزمين "هفت فصلى " مترجم ژند گاتهاى اوستا زردشت فردناند يوستى (Sieben Klima = هفت کليما معرب "اقليم" مانند يوم پارسى باستانى روز ; جمع معرب: ايام )
۱- فصل بهار را یک فصل حساب می کنید چون در بهار اعتدال نوروزی ایست. و به دو چله تقسیم نشده است
۲ - چله بزرگ تابستان
۳ - چله خورد یا کوچک تابستان
۴- فصل خزان و پايز
۵ - فصل زمستان: چله بزرگ زمستان- چهل روز سردترین زمان یخبندان زمستان
۶ - فصل زمستان: چله کوچک زمستان چه روز روز سردی و اولین یخبدان و امکان باران برف در شب چله یا شب یلدا در دی ما یا ج- دى (اول ماه دهم خورشیدى براى 22 ماه دسامبر ميلادى دسامبر به لاتين 10 معنى نياز ندارد) .
۷- فصل نوروز (روز نو) روز اول سال جشن روز است. چهار هفته پیش از نوروز ڇهار عنصر شدید آب و باد و خاک و آتش در همين فصل بزرگداشت می شود چون براى کاريدن و جوانه زدن و رشد و نمو غله جات هفتگانه (گندم ، جو ، جودل ، ارزن ، جوارى ، چاودار وگندمیان آونا) (نام علمی: Avena) به هم عناصر عنصر آب و خاک و باد و آتش نياز بودجه در چهار شنبه آخر ماه ماه خورشيد از اسپند يارچهارشنبه سوري با پريدن روي آتش اولين روز فروردين وزايش نو بهار پيشواز شما شد.
در آن گذشتههاى یخدان بود ولى یخچال وجود نداشت، مردم خوراک های فاسد شدنی را در کاسه می ریختند و کاسه ها را در سردابه ها و زیرزمین هان می گذاشتند.
برای بیان این معنا که فریب و نیرنگی در کار است از این ضرب المثل استفاده می شود.آن گاه کاسه های بزرگی را بر روی آن ها قرار می دادند تا از خس و خاشاک و گرد و غبار و حشرات و حیوانات موذی مانند موش کاسه های کوچک تر و نیم کاسه ها را می پوشاند.
ولی در آشپزحانه ها این کار معمول نبود و نیست، در این مورد مطمئن نبود و لذا این کار را فریبیمی پنداشت و در صدد یافتن علت آن بر می آمد.
بدین ترتیب رفته رفته عبارت "زیر کاسه نیم کاسه ای است" به معنای وجود نیرنگ و فریب در کار، در میان مردم به صورت ضرب المثل در آمد.
رودکی » مثنوی‌ها » ابیات به جا مانده از کلیله و دمنه و سندبادنامه:
هرکه نامخت ازگذشت روزگار
نیز ناموزد ز هیچ آموزگار
اين چه فريب و نيرنک و بازى دادن غرب جلاد و قصاب ملتهاى دنيا در جنگهاى صليبى اند که ساکنان هندوکش از ديرباز جنگجو و و در فن جنگ کشتار سرزمين هندوکوه گورستان اشغالگران و متجاوزين کردند. سيستم کم ونيست روسيه را در جهان نابود کردند و اين لاف را آلمان هم زد و اکنون 1300 نظامی آلمانی وآنهم در زمينه آموزش سپاه اين کشور را تعليم تربيت مى دهد.
آلمان اولين کشور بود که پيمان صلح را
با طالبان هر روز شعار مى داد.
اين چه مسخره گى است?
آلمان خود را مانند مار آستين حاکمان
پشتون !
جناب مار با شال دایناسورد
بيجاره دوستم که دستمال غنى شد.
رسوا و ريشخند جهان شد
لقب مارشالى اناکرونيست* شد
درجه بى نام و نشان دنيا شد
آناکرونیسم (به فرانسوی: Anachronisme) یا زمان‌پریشی یا نابه‌هنگامی که طی آن فرد، رویداد، گفتار یا هر چیز دیگری مطابق با ارزش‌های زمان فعلی ارزیابی می‌گردد. به سخن دیگر فرد رویدادها یا شخصیت‌های تاریخی را با نگاه ارزشی امروزی تحلیل می‌نماید.چيزى ديگر وجود ندارد وازدنيا گم شد.
رسامى طنزآميزانه زمان‌پریشی یا نابه‌هنگامی
يک دایناسورد (که حدود ۲۳۵ میلیون سال پیشن به وجود آمدند; ٣٥ ميليون سال زندگى نمودند; 200 ميليون سال پيش نابود شدند ) استخوان کله يک انسان (از دو صد هزار سال پيش تا امروز ) را نگاه مى کند!
https://de.wikipedia.org/wiki/Anachronismus#/media/Datei:Saurier.jpg


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است