آیا حزب اسلامی می تواند تظاهرات میلیونی براه اندازد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۱    ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ کد خبر: 166452 منبع: پرینت

در پیوند به فراخوان تظاهرات روز جمعه
آیا حزب اسلامی می تواند تظاهرات میلیونی را براه اندازد؟
براه انداختن تظاهرات در کابل و سایر شهر های بزرگ کشور در این شرایط که انتحاری ها کاملا فعال اند و تروریست‌ها از ماین های مقناطیسی یا چسپکی وسیعا با مهارت استفاده می نمایند کار آسان نیست و تجارب گذشته از تظاهرات را که جنبش های "روشنایی" و "گذار" و دیگران اندوخته‌ اند موید این ادعا می باشد و از طرفی هم سوءظن های در رابطه از استفاده انتحاریون و سبوتاژیان توسط حلقات خاص در داخل حکومت قویا وجود دارد ولی با وصف این چالش های خطیر، مساله نارضایتی وسیع از حکومت خصوصا در کابل، بیکاری قشر وسیع از جوانان، عدم پیشرفت در مذاکرات صلح، دور ساختن احزاب و چهره های مطرح از محور تصمیم گیری ارگ، فساد گسترده اداری و اخلاقی و چند عنصر دیگر مولفه های شمرده می شوند که عام مردم را به تظاهرات علیه حکومت دل خوشی می سازند. اما اینکه مدیران تظاهرات کی ها اند و چه جایگاه در بین مردم دارند سوال جدا است.

آیا حزب اسلامی به تنهایی قادر به راه اندازی تظاهرات میلیونی خواهد بود؟ سوال است که به مشکل می توان پاسخ مثبت به آن یافت اگرچه این حزب در راه اندازی تظاهرات تجربه کافی دارد و گسیل صدها و هزاران نفر از اطراف به شهر کابل را سال گذشته هنگام مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری تمرین نموده است.
برای همه آشکار است که رهبری حزب اسلامی بعد از وارد شدن به کابل اشتباهات استراتژیک را مرتکب شد و نتوانست از ذهنیت عام مردم خصوصا فرماندهان و مجاهدین اسبق جهادی، وارثین شهدا و ناراضیان حکومت پسا طالبانی استفاده اعظمی نماید و با چند موضوع گیری سطحی و اظهار نظر کردن در موضوعات پیش پا افتاده و غیر ضروری به جایگاه خویش لطمه بزرگ وارد کرد ولی در کنار آن چند سخنرانی و عملکرد توانست جمعی از مردم را گیرایی داشته باشد اما بسیج روز جمعه خصوصا اینکه وقت بسیار کم به آن باقی مانده کار طاقت فرسایی است.

اگر رهبری حزب اسلامی فعالانه در تفاهم و تماس حضوری با محور های مختلف صرف نظر از دید گاههای سیاسی آنها، مراجعه کرده خصوصا نهاد های جوانان را در همسویی خویش قرار دهد می تواند از این فرصت استفاده موثر نماید و فراموش نکنیم که رهبران سیاسی امروز با اینکه به آسانی زیر بار یک دیگر نمی روند ولی هنوز هم از قدرت مدیریت افکار عامه و بسیج عمومی برخوردارند و این به رهبری حزب اسلامی تعلق دارد که چطور می تواند اعتماد آنها را جلب و راه تسامح و همدلی را به میان آورد؟ اما اکثریت شهروندان کابل و شهر های بزرگ متوسل شدن تظاهر کنندگان به خشونت و صدمه زدن به دارایی عامه را نفی خواهند کرد و مدیریت چنان تظاهرات درایت فوق العاده را ایجاب می نماید.

حامد علمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
تظاهرات میلیونی
نظرات بینندگان:

>>>   راکت چی میتواند با کنمک آی اس آی ومصرف پول هرچه خواسته باشد انجام دهد مثلا هزاران کارگر روزمزد را دوصد افغانی بدهد همه برای الله اکبرگفتن حاضر میشوند واینکه درعقب آنها کی قراردارد فکر نمیکنند

>>>   مقصد شما کدام حزب اسلامی است ؟
حزب اسلامی نمردم افغانستان به رهبری ارغندیوال صاحب یا حزب اسلامی شاخه آِ اسآِ برهربری راکت چی ؟؟

>>>   در حزب اسلامی بسیار مردمان با فهم دارند و ولایات و ولسوالی های افغانستان اکثرا از حزب اسلامی پیشتبانی می کنند

>>>   آزموده را آزمودن خطا است . مردم افغانستان مگر جنایات گلبدین را فراموش کرده اند که با در عقب او کور کورانه روان شوند . گلبدین اگر شرم داشته باشد اول از مردم معذرت بخواهد و دیگر از دست از سیاست بردارد . او به خاطر تعصب در در تمام امور ناکام است .

>>>   در زمان هجوم طالبان که سباون به نمایندگی از گلبیدین وزیر دفاع بود و ربانی رییس جمهور ، مسعود از سباون درخواست دو هزار مجاهد مسلح برای مقابله با طالب را نمود و سباوون جواب داد :
اگر دو هزار مسلح میداشتیم اینجا نمیبودم.

>>>   آمدن یا فرستادن انتحاری ها به صفوف تظاهرات منتفی است چرا؟ چون: کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش یکی است. انتحاری ها برای دیگر مردم آماده شده اند نه برای خودی‌ها.
سهیل.

>>>   این توان را هم ندارد صرف تبلیغات ولاف است.وهم بادولت غنی کدام تضاد عمیق ندارد دراصل یکی اند طرفدار دولت تک قومی وتک محوری هردو استند درمسایل کلان کشور هم نظر وهم تبار اند...یک وقت حنیف اتمر هم گلوپاره میکرد که دولت نامشروع است قانونی نیست چرا اکنون وزیر خارجه همین دولت غیر مشروع است؟حکمتیار صاحب هم دراصل باغنی یکی است.
بااحترام عبید الله.

>>>   جای بسیار شرم است به گلبیدین حکمتیار که امنیت جان خودش و فامیلش را همین دولت تامین کرده خرچ و خوراک را از پول بیت المال همین دولت ماهوار به ملیون های افغانی مصرفمیکند پول مصارف مهمانداری و تیل موتر و بادیگاردانش از طرف همین دولت تامین گردیده یکبار معاصه ارگ را قوله میکشد وقتیکه مخالف بیشمار جریان ها و احزاب را علیه خودش میبیند روز دیگر از گفته روز قبلش عقب نشینی کرده و اکنون تظاهرات ملیونی را قوله سر داده و دست بدامن ملا انصاری شده و دیگران تا درین مورد کمک اش کنند کجا بود این ملیونی نفرات گلبیدی در زمان انتخابات ریاست جمهوری که این جاسوسک معلوم الحال پاکستان کاندید بود و تعدادخیلی کمی رای بخود کسب کرده بود و ناکام گردیده بود .

>>>   مه از طریق همین سایت بار ها برایتان نوشتم که اشرف غنی گلبدین را از پاکستان از راه جلال آباد با کاروان موتر های مجهز به سلاح و راکت انداز ها ،بخاطر ترساندن اتحاد شمال که بین عطا محمد نور و دوستم و محقق بمیان آمده بود و میخواستند از اشرف غنی یا امتیاز بگیرند و یا هم علیه او کودتا کنند،به کابل آورد.
ای کار های او همه بخاطر ترساندن تاجک ها و ازبک ها و هزاره ها است.
اما جالب چیست؟
از عین همین چال حالا جو بایدن رییس جمهور امریکا در مقابل اروپا و ایران و چین و روسیه استفاده میکند.
منتهی گلبدین جوباید،دونالد ترامپ رییس جمهور سابق امریکا است.
قرار بود که ایران به دعوت اروپا بخاطر مذاکرات روی پروگرام هستوی اش به اروپا برود و درین مذاکرات امریکا نیز اشتراک کند.
اما بعد ازین که امریکا مواضع گروپ های طرفدار ایران را که در حمله به سفارت امریکا در عراق متهم هستند و از سوزیه حمله کردند،مورد بمباردمان قرار داد،ایران حالا نمیخواهد که نماینده امریکا درین جلسه شرکت کند.
جو بایدن نیز امروز گلبدین خود رذ یعنی دونالد ترامپ را وظیفه داد تا در یک جلسه حزب جمهوری خواهان در میامی امریکا بیانیه بدهد و کاندیتاتوری خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلان کند.

>>>   به تعداد رای به دست آورده اش شاید بیکار را به سرک بیاورد.

>>>   تظاهرات و حزب الامی افغانستان
حزب اسلامی افغانستان یک حزب پیشرو اسلامی نیست چه رسد به اینکه یک حزب پیشرو انقلابی باشد. این حزب کاملا منزوی شده و در بین توده های کابل هیچ نوع کریدت اجتماعی و سیاسی ندارد.
هیچ یک از احزاب اسلامی اهل تشیع و یا احزاب سنی گرا با عملکردها و شعار های این حزب همنوا نیستند. احزاب چپ سالهاست که با این حزب از هر لحاظ در مخالفت قرار دارند.
شاید در روز جمعه که اعضای حزب اسلامی بروی جاده ها بریزد خطر انتحاری و انفجا مرفوع باشد دلیل هم این است که در گذشته که انفجارات در میان تظاهر کنند گان رخ داده بود یکی از متهمین چنین جنایت حزب اسلامی افغانستان برهبری حکمتیار است.
گذشت ان روز ها که احزاب انقلابی در شرایط اختناق دست به تظاهرات زده و هزاران تن از همشهریان کابل را بدنبال خود بروی جاده حاضر نموده و حکومات را مجبور به حسابدهی میکردند.
تظاهرات یک ملیونی یک خواب و خیال برای حزب اسلا می خواهد بود...
فخر اهنگر

>>>   آنها میدانند که وایرس عربی تا هنوز واکسین نشده است و هر روز مغز و عقل این مردم را بیشتر میخورد.
آتش خاوری

>>>   نخیر نمیتواند شرکت کند ولی ممکن چند نفر سر سپرده که اسیر گلبدین هستند در تظاهرات شرکت کنند و این تظاهرات وی هیچ فایده ندارد هنوز در اذهان مردم منفور تر میشود چون قبل از قبل مردم از پیش وی خاطره خوب ندارد این آدم خود را خود رسوا و سبک میسازد.
کمال

>>>   گلبدین در خواب غفلت به سر می برد. او در انتخابات صد هزار نفر هم رای نیاورد و حالا می خواهد تظاهرات میلیونی را به راه بیاندازد! این بیچاره که سواد دینی هم ندارد بسیار تشنه قدرت و حکومت است و به نظر می آید با همین تشنگی از دنیا خواهد رفت. دنیا واقعا سرچپه شده است. کسی که جز آدم کشی و فتنه و فساد انگیزی چیزی در کارنامه زندگی خود ندارد مانند همین گلبدین و طالبان و... ادعای سرپرستی مردم را دارند. یا چه رویی اینها باز هم می خواهند بر مردم حکومت کنند؟ ضعف دولت بیچاره غنی باعث جسارت این آدم نماها شده است. تمام دشمنان افغانستان به دلیل ناتوانی نظامی و اقتصادی و سیاسی دولت غنی دارند سر و کله نشان داده و رجز خوانی می کنند.

>>>   گلبیدین در جوانی که هفتاد و پنج فیصد کمکهای سی آی ای و آی اس آی برایش داده میشد نتوانست ارگ کابل را سقوط دهد حالا که بگور خوابیده است بهیچ صورت غلطی کرده نمیتوان لاف و دروغ و هزیان میگوید

>>>   برادران خوشباشند ياخفه كه حكمتيار مردم داره ازهمه جلسه ها واجتماعاتش معلوم ميشود كه اين حزب حزب مرمي است.
ناحق خوده تكليف نتين.

>>>   سبوتاژیان =خرابکاران
حلقات =حلقه ها
وسیعا=به طور گسترده
عام مردم =بیشتر مردم
استفاده اعظمی=استفاده گسترده
کی ها اند=چه کسانی هستند
به حزب اسلامی تعلق دارد=به حزب اسلامی بستگی دارد
پاسداری از زبان فارسی خودش یک روش مبارزه ست.

>>>   بدون شک حزب اسلامی نظم خوب ودیسیپلین عالی دارد درصورت ممکن افرادش از راه های دور ودراز وکوهپایه های کشوربه هر جای که خواسته باشند حاضر میشوند وخودرا در سخت ترین شرایط طبق هدایت مقام های حزبی شان حودرا میرسانند در دو انتخابات گذشته که یکبار قطب الدین هلال کاندید نمودند وبار دیگر رهبر حزب خویش را کاندید کردند در هردو بار از همه ای کشور فقط چیزی کمتر از دو ونیم در صد رای اوردند احتمالا تعدادی ازین رای ها اشتباهی به صندوق های اینها ریخته باشد ویا بعضی بخاطر ترجیح بد وبدتر را معیار قرار داده باشند بهرصورت همه ای افراد حزب وخوشبینهای ایشان به کابل سرازیر شوند از دو تا سیصد هزار نفر زیاد نمیشودگرچه سیصد هزار نفر کم نیست واگر در قطار ولاین استاد شوند از کابل تا قندهار میرسد ولی این لاف ملیون ویا معادل ان از گزاف گوی های جناب حکمتیار است
عبدالقادر از غور

>>>   گیل بی دین یکی از موره های فعال و بچہ خاندہ ساز مان تروریستی آی اس آی پاکستان در داخل اوغانستان استہ و درجن ھااسلامست گروپ و ترورستی کہ دہ آوغانستان و کشمیر و بلوچستان ایران فعال و اکتیف استہ مادر تمام ازی نا آی اس آی پاکستان استہ۰
بخیال ازمہ اگر دنیا می خواہد ک از شر اسلامست ترور ستان نجات پیدا کنہ اوّل باید آی اس آی و دگر ساز مان ھای جاسوسی پاکستان باید ڈیلیٹ و محو ومیٹاو شونہ و در غیر ازو ای بیماری در تمام دنیا پھیلاؤ خواھد شد۰
بھجتی پاکستان

>>>   آقای حکمتیار وقتن فوقتن صدا میکشد که فراموش نشود. اگر خاموش بنشیند، دولت مردان در این فکر خواهند شد که خرج ماهانه ملیونی و تقریبن ۴۰۰ نفریراکه امنیت اورا میگیرند، قطع کنند. در ضمن او رنج میبرد که بچه های دیگر رهبران به منزل و مقامی رسیدند، شاهزاده عبدالرحمن هنوز هیچکاره است. غنی اورا کدام والی و یا سفیر تعیین کند، خیر خیرت است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است