زنان را ملامت نکنید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۹/۱۲/۹ کد خبر: 166430 منبع: پرینت

گاهی آنقدر شدید درگیری ذهنی دارم به خاطر همجنس های خویش آنهایی که کمتر بسترها مختلف اجتماعی را تجربه کردند همیشه محصور در کنج خانه بودند آن هم با محدودیت ها و محرومیت ها ما زنان تاریخ خیلی پربار محرومیت ومحدویت را تجربه نمودیم ما تجربه آزادی و رهایی را نداریم که امروز مورد ملامت باشیم.

زنان را ملامت نکنید؛
گاهی زنانی را می بینم که پر از عقدهمندی ها هستند آنقدر پر که تا صحبت می کنی صحبت هایت را نقد می کنن تا کاری را به هر دلیل کمتر رسیدگی می کنی برایت دلتنگی ایجاد میکنن.

زنان را ملامت نکنید!
زنان فقط به لحاظ کمی نیم جامعه هستند به لحاظ کیفی نیم جامعه نیستند چون بستر اجتماعی به عنوان ماشین و کالا آنها را به رسمیت شناخته بوده تاریخ زنان بسیار به بی رحمی تمام عیار نوشته شده است.

زنان را ملامت نکنید!
زنان دوست دارند که یک آزادی مطلق را تجربه کن به همین خاطر از مرزه ۲۰ سالکی بالا نمی روند چون منتظر هستند.
اگر زنی را می بیند که خود را برای بستر مرد پسند موجود عیار می سازد ملامت نیست اینگونه آموخته است.

زنان را ملامت نکنید!
زنی در آن طرف خیابان با لباسی به اندک کوتاه و شلواری کوتاه و اندک مویش مورد نوازش باد کاغذی در دست دارد و روی اش اینگونه نوشته است.
خشونت بس است.
زنی آن طرف تر با چادر آبی آسمانی نگاه می کند و زیر لب می گوید.
برای این دختر تجاوز شده که اینجا ایستاده است و خود را به مردها نمایش می دهد.

زنان را ملامت نکنید!
زنی آن طرف تر کمی سرمه کشیده و لباس اش را منظم می کند که نگهان چشمان سرمه کشیده اش از بی مروتی به ظاهر مردی آزار می بیندو پر آب می شود.
اما زنی دیگر چنان با خشم برایش سخن بر لب می راند که مقصر بودی و هستی.
یا برعکس مورد ملامت قرار می گیرند، وضعیت زنان در هر شرایط قابل درک است نه قابل ملامت و تمسخر به نقاط مشترک مان توجه کنیم.

زنان را ملامت نکنید!
زنی در داخل خانه، پس خانه آشپزخانه، سر صنف در اداره و... مورد ملامت زنی قرار می گیرد و تصور بر این است که خشونت زن علیه زن است.
نیست خشونت زن علیه زن بلکه خشونت ساختاری ایست که ناشی از عقدهمندها، محرومیت ها و محدودیت ها است که ناشی از نظام مردسالاری حاکم بر جامعه است.

زنان را ملامت نکنید!
وای از محرومیت ها و عقده مندهای ما زنان که اگر مدیریت نشود چه نتایجی را به بار می آورد.
زنان سرزمینم مدبرانه به قضایای زنان فکر کنید و سعی بر مدیریت خودی داشته باشید و درک از این همه مشکلات و محرومیت ها در زندگی همه ما مشترک است.
اگر ‌مورد بی مهری زنی در هر جمع و شرایط قرار گرفتید سکوت نمایید تا به نوعی حمایت و درک کرده باشی همجنس همیشه محروم خویش را حتی مرزه دوستی و دشمنی را عاقلانه طی کنید نه احمقانه نسبت به همجنس خویش، زنان!

زنان را ملامت نکنید!
تا به لحاظ کیفی آواز سر دهیم و غوغا کنیم اتحاد داشته باشیم و به جنگ نابرابری ها برویم.

فرشته یعقوبی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان
محرومیت
نظرات بینندگان:

>>>   فرشته خنم در این کشور همه محرومیت فرهنگی دارند مرد و زن ندارد در کشور اوغان همه چیز بر عکس است. به نظر می رسد با حضو رآمریکا وضع زنان بهتر است تا مردان
پس یکدیگر را ملامت نکنید.

>>>   زن و مرد وطن سرگردان
در پی هویت خودش نالان
زن ز زن زن سیلی میخورد مرد از مرد
مرد و زن هردو ناله دارند از درد

>>>   مولوی مجیب انصاری در یک گپ خود گفته است بیشتر زنان اهل آتش دوزخ هستند.
وی همچنین گفته است زن عقلش نصف است.

>>>   نوشتار انتقادی زیبایی است. بیجا نیست که ملامتی دیگری را به آن اضافه کنم.
در محافل هایی ما در خارج از کشور (ممالک زرد چه ها) رواج اینست که اول ما مرد ها باید غذا بگیریم و بعد خانم ها و بچه ها (پسر و دختر). مشکل بزرگ هم اینست که ما مرد ها نان نمیخوریم بلکه ماشین میکنیم و همینکه شکم مان سیر شد ملا صاحب دعای شکرانه میخواند در حالیکه هنوز بانوان از نان دادن بچه ها خلاص نشده اندو خود گرسنه اند.
دریکی از محافل خود مان تصمیم گرفتیم این تابو را بشکنیم و از زنان دعوت کنیم تا اول نان بگیرند. همینکه زنان فامیل از مهمانان زنانه دعوت برای گرفتن نان کردند با بمبارد ملامت یکتعداد زنان مهمان روبرو شدند. میگفتند که چقدر شرم هنوز مرد ها (قلدرها) نان نگرفته اند و ما بیاییم؟؟ حق اول از مردان است (تا حال نمیدانم که در کجا این قانون آمده است؟) و......سرتان را به درد نیاورم ما بالاخره تابو را شکستیم (البته ای پیش آمد مربوط به چند سال پیش‌ است)
موافقم تا خود بانوان متحد نشوند و آگاهانه حق نخواهند سرکوب ما مردان خواهند بود (حق داده نمیشود باید گرفته شود). واین تنها مشکل جوامع عقب مانده اقتصادی نیست بلکه بدبختانه مشکل همه کشور ها است (رسوای هایی هالیوود، پارلمان آسترالیا و.....گویای زنده آنست)
به امید روزی که مادر (زن) در رهبری اجتماع سهم کاملأ مساوی و مقتدرانه داشته باشند
آتش خاوری

>>>   به نظر دهنده چهارم آتش خاوری!
نظر شما در صورتی درست است که کار خیر توسط زنان صورت بگیرد.
اما نظر به کلتور افغانی چون کار خیر توسط مردان صورت میگیرد،حتی خود زن ها به اوشتوک های خود میگویند:
جان مادر!بان بچیم که اول بابیت نان خوده بخورد که مانده آمده و پسان باز کار دارد.

>>>   مردها را عصبانی نکنید
وقتی مردها عصبانی می‌شوند، قابلیت انقباض عضلات شان به‌مراتب بالا می‌رود و توانایی کتک زدن آن‌ها بیش‌تر می‌شود
مردها در عصبانیت فقط دوست دارند از موضوع فرار کنند. آن‌ها به حل مسئله فکر نمی‌کنند، تلاش نکنیم تا متقاعدشان کنیم، مردها در عصبانیت شخصیتی بد بین، بددهن و نا مهربان دارند. فقط یک راه دارد، سکوت کنید. وقتی سکوت کنید زودتر آرام می‌شوند. وقتی آرام شدند راحت‌تر متقاعد می‌شوند
زن‌ها را عصبانی نکنید
زن‌ها وقتی عصبانی می‌شوند، قدرت جسمی شان از بین می‌رود اما به همان ترتیب قدرت زبانی بالایی دارند.
یک زن در عصبانیت تمام بدی‌هایی که در طول عمرش به او کردید را در پنج دقیقه طوری جلوی چشمان تان می‌آورد که باور نمی‌کنید.
غر زدن از ویژگی‌های بارز همه زنان است.
یک زن را وقتی عصبانی کردید، عواقبش را تا یک هفته و گاهی تا یک ماه باید بپذیرید. زن‌ها ماجرای عصبانیت شان را در تمام این مدت با خود حمل می‌کنند.

>>>   پنجمی برای آتش خاوری،
آیا کار خیر بزرگتر از آن وجود دارد که زن من و تو را جان داده است و بزرگ کرده است که می توانی اکنون پول در بیاوری . حال همین بچه ها را همسر من و تو بزرگ می کنند ورنه من و خودت حوصله یک روز نگهداری بچه ها را نداریم. پس کار خیر ما در مقابل کار خیر آنها همیشه پشه در مقابل فیل است. اگر حق اول نان خوردن را بخودت میدهد بازهم همان احساس دلسوزی مادرانه است که در سرشت هر زنی قرار دارد. من ۱۲ ساله بودم که پدرم مرد و مادرام مردانه زحمت کشید و همه اولاد هایش را به همت خودش بزرگ کرد و همه ما با تحصیلات عالی به جامعه تقدیم شدیم. یعنی اگر ما قلدر ها به زنان اجازه دهیم تحصیل کنند و کار کنند قبول کن که این کار خیر کوچک من و خودت را در باد هوا انجام میدهند.
آتش خاوری

>>>   بلی اریانا سعید را ملامت میکند چون حالا گندیده شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است