دو عضو مجلس نمایند‌گان به دادستانی معرفی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۹/۱۲/۷ کد خبر: 166417 منبع: پرینت

دو عضو مجلس نمایند‌گان به علت دادن اطلاعات گمراه کننده دربارۀ ثبت دارایی‌های شان به کمیسیون مبارزه با فساد اداری این نهاد معرفی شده‌اند.
جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی می‌گوید که این نهاد بررسی‌ها را دربارۀ دارایی‌های اعضای مجلس نمایند‌گان آغاز کرده‌است.

این دو عضو مجلس نمایندگان احمد شاه رمضان نمایندۀ بلخ و نسیمه نیازی نمایندۀ هلمند هستند که دربارۀ چگونگی گردآوری میلیون‌ها افغانی پول در حساب‌های شان پاسخگو نبوده‌اند.
جمشید رسولی گفت: «دو تن از اعضای مجلس به اتهام اطلاعات غلط و گمراه کننده در فورم‌های ثبت دارایی از جانب کمیسیون مبارزه با فساد اداری غرض تحقیق و بررسی به دادستانی معرفی شده‌اند.»

از این اعضای مجلس نمایندگان خواسته شده‌است دربارۀ میلیون‌ها افغانی پول در حساب‌های شان به دادستانی پاسخگو باشند.
عبدالقیوم نظامی رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری بیان داشت: «قضایای متعدد دیگری نیز زیر بررسی‌های ما قرار دارد که در آنجا هم به احتمال قوی اراکین بلند رتبه و مأمورین بست‌های پایین هم دخیل باشند.»

از این میان احمد شاه رمضان می‌گوید که در اینباره به نهادهای عدلی و قضایی پاسخگو خواهد بود: «من دو روز بعد به افغانستان می‌آیم. آن قانونی که است آن سوالی که است و آن استعلامی که است درباره اش جواب گو خواهم بود.»
نسیمه نیازی در این باره چیزی نمی‌گوید.
حکومت در ماه سرطان امسال از مقام‌های بلندپایه دولتی و اعضای مجلس نمایندگان خواست که دارایی‌های شان را ثبت کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دادستانی
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   دارایی های غنی و بی بی گل و فرزندان شان را نشر کنید.

>>>   آسانترین را مه برایشان نشان میدهم.
ده قمار بردم.
در زمان طالبان نه مکتب بود و نه پوهنتون و نه کار و بار و روز و روزگار،قرارده خانه همرای رفقا و دوستان قمار میزدیم.ده قمار بردیم.
با این پول تجارت کردیم.
طور قاچاق در زمان طالبان هر چیز به پاکستان و ایران میبردیم و از آنجا به افغانستان می آوردیم و فایده میکردیم.
اگر سوال کردند که دکاندار ها کی بود؟
نام چند دکاندار را که فوت کرده اند بگیرید و بگویید که خدا ببخشد حاجی صاحب سخی داد را،بسیار دکاندار خوب و آدم با ایمان بود.متاسفانه در اثر سود خوری زیاد مریض شد و فوت کرد.

>>>   عجب در غم مليون ها دالر شكريه باركزي و شوهر دزدش ، دزدي هاي كابل بانك توسط كرزي خيل نشديد حالا بفكر مليون افغاني دو بيچاره افتاده ايد.

>>>   تنها همین دونفر درست ثبت دارایی شانرا نکرده است و یا کسانی دیگری از وکلا و سناتوران و وزیران و ریسان و مشاوران ارگ نشنان دیگر هم هستند در همه چیز رفتار و عمل سلیقوی درست نیست نباید که از یکی چشم پوشی شود و دیگری که منتقعد کج رفتاری ارگ باشد انرا انگشت نشان دلخواه خودشان به بد نامی کشاند همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه را نسبت دزدی پول و استفاده نا جایز اش از پست وزارت الیه کمیسون سمع شکایات مجلس سنا به دادستانی کل رسما معرفی گردیده بود ایا مورد تحقیق و محاکمه قرار گرفت تا اینکه با پول های دزدیده شده اش فرار کرد مثل ازین ده های دیگری هم استایکاشمانند این دوتن دیگران هم جدی برسی و تثبیت دارایی شان گردد .

>>>   گردآوری میلیون‌ها افغانی در مقابل گردآوری میلیون‌ها دلار x-زی ها و y-زی ها و بوبو گل مثل یک مشت در برابر خروار است. این دزدان بین المللی چه وقت از طرف کمیسیون مبارزه با فساد به دادستان معرفی خواهد شد.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است