بياييد با فساد مبارزه نماييد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۶    ۱۳۹۹/۱۲/۶ کد خبر: 166413 منبع: پرینت

فساد و نا امني و انحصار گرايي سياسي و قومي، مزدوري و دزدي برخي مقامات حكومتي سبب نا امني مطلق كشور گرديده است.
همچنان از اينكه دولت افغانستان در فساد و نا امني اجتماعي غرق ميباشد و در ناتواني در حفظ جان و مال مردم گرفتار بي برنامگي و قوم پرستي قرار دارد، جاي هيچگونه شك و ترديدي نميباشد.
اما سربازان و نيروهاي دفاعي كشور در راه حفظ كشور و حدود ان و نيز براي حفظ جان و مال مردم در حد توان خويش تلاش مي كنند و همچنين معلمين مدارس و كاركنان شفاخانه ها و ديگر خدمتگذاران به مردم، سخت قابل تشويق و قدر داني مي باشند.

مواضع عالمانه و عاقلانه علمای جيد كشور براي حفظ اتحاد مردم و جلوگيري از اختلاف در بين اقشار جامعه، سبب جلوگيري بيشتر از خون ريزي و نا امني زيادتر در كشور ميگردد، اينها ملت فداكار جدا قابل تامل و قدرداني ميباشند.

در شرايطي كه جبهه قوي طالبان با پشتيباني هاي نظامي و اقتصادي بيروني هر روز دست به كشتار و ترور و انفجار مي زند و سبب قتل مردم بي گناه شده و موجب قتل و فرار خبرنگاران از كشور گرديده است و نيز سبب قتل صدها دانشمند و عالمان ديني شده است، جاي ترديد نمي باشد و به اثر اين حركت ظالمانه دشمنان كشور، ده ها روزنامه نگار و تجار از كشور خارج گرديده است.

با اين وضعيتي كه هروز ده ها نفر از مردم بي گناه در كشور به دلايل نا امني كشته و زخمي مي گردند، شكستن و تضعيف پايه هاي ضعيف دولت فعلي، تا رسيدن به يك توافق و تشكيل دولت قوي و مورد قبول همگاني كاري بس غير معقول و غير عالمانه و غير مسوولانه ميباشد و افتادن كشور به دست تروريستان و طالبان خواهد بود.

طبق اين مقوله خرد ورزانه (الملك يبقي مع الكفر و لا يبقي مع الظلم) حفظ هر نوع نظم و نظام ضعيف، از بي نظمي مطلق بهتر و عاقلانه تر مي باشد.
يا به قول علمای نحوين: (ثبت الارض ثم النقوش) اول زمين را پيدا كنيد بعد به فكر نقاشي ان باشيد.
بي نظمي و اختلاف اجتماعي در هر شرايطي محكوم و مردود مي باشد.

لازم است تا انهایي كه احساس مسووليت اجتماعي و ديني و مردمي مي كنند، قبل از ايجاد درز و اختلاف در صفوف جامعه، براي رسيدن به يك توافق جمعي در محور دولت سازي قابل قبول و سالم و ملي، بايد به تلاش هاي مردمي و سياسي خويش بپردازند.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد
مبارزه
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ راه حلی بجز رستا خیز ملی که به ایجاد سیستم فدرالی بیانجامد وجود ندارد. هر ایالت باید خاینین خود را خود به دست عدالت بسپارند و دست همه سرکرده هایی اشرار و نکتایی و چپن پوش هایی وارداتی را از صحنه قدرت کوتاه کننند.
آتش خاوری

>>>   جوبایدن ریس جمهور آمریکا برای غنی گفته است که تمام ملت از دو گریزان است وهمه مردم از تو شکایت دارد و حالا غنی به خاطر حفظ قدرت در هر در و دیوار سیاسیون تک تک می کند و برای شان می گوید که مرا در این چوکی حمایت کنید که کاکا کلان مبادا بالایم قهر شود و مر بر طرف نکند زیرا من به همرای دار و دسته خود وعده داده ام که من شما را این قدر دالر بدهم که همه شان را در خارج از کشور مصرف کنید خلاص نشود

>>>   متپکیر بابای شان پاکترین وزیر کابینه درین دو دهه آخر را محکمه کرد.
اشرف غنی احمدزی نامردانه دسیسه سازی کرد و انتقامش را گرفت. چون فرهنگ چندی قبل دزدی های اشرف غنی کوچی از پول کمک امریکا را با اسناد و مدارک قوی در یک گفتگوی تلویزیونی فاش ساخته بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است