افزایش تعداد نظامیان ناتو در عراق و افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۴    ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ کد خبر: 166339 منبع: پرینت

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو قصد دارند ماموریت های آموزشی خود را در عراق و افغانستان تمدید کنند؛ اقدامی که باعث تقویت حضور نظامی این اتحاد نظامی در منطقه خاورمیانه می‌شود.

به گزارش یورونیوز، قرار است وزرای دفاع این کشورها در نشست دو روزه خود که بصورت آنلاین برگزار می‌شود، در اینباره تصمیم گیری کنند.
این اولین نشست اعضای ناتو با دولت جدید ایالات متحده نیز محسوب می‌شود و قرار است در چهارچوب آن ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مجموعه پیشنهاداتی را برای تقویت دوباره حضور ناتو در عراق و افغانستان، آنهم پس از چهار سال روابط غیرمنسجم با دولت ترامپ، ارایه دهد.

به گفته دیپلمات های آگاه، با تصویب این طرح شمار نیروهای ناتو در عراق از ۵۰۰ نفر تا حدود ۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت و حضور نظامی ناتو در افغانستان نیز حتی پس از اجرای احتمالی توافق آمریکا‌-طالبان برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تا مه ۲۰۲۱ میلادی، تقویت خواهد شد.
آلمان از هم اکنون اعلام کرده که مایل به تمدید ماموریت خود در افغانستان پس از مه ۲۰۲۱ است.

دبیرکل ناتو پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که وزرای دفاع با این طرح موافقت کنند و نیروهای بیشتری را برای تامین امنیت منطقه به عراق بفرستند. او تاکید کرده بود که این ماموریت «به تدریج و متناسب با شرایط، گسترش خواهد یافت».

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تمدید قوتها معنی تمدید اشغال نیست؟؟؟؟؟
بسیاری از مردم در افغانستان از اخوانی ها تا شعله یی ها و سازاها و جازا ها و سفزاها افغان ملیتی ها غیره خس و خاشاک به شمول نهضت همبستگی افغانستان و فوزیه جان کوفی و ملالی جویا و غیره بیرق جنگ علیه اشغال افغانستان توسط شوروی را بلند کرده بودند و همین چند روز قبل گلبدین نیز پیروزی حزبش را بر روسها تجلیل کرد.حالا سوال طرح میگردد که خارجی خارجی است چه روس و یا امریکا باشد کجا است ان غیرتهای افغانی شان که سی سال قبل کشور را بنام جهاد و اشغال به خاکدان مبدل ساختند و اکنون در روی مخروبه ها قصر ها اباد کرده اند. فوزیه کوفی با دست شکسته به دوحه میرود ...تا حقوق زنان را در برابر طالبان دفاع کند در حالیکه نیمی از زنان بیوه در کشور تن فروشی میکنند ...
خدای بردی

>>>   مهدی قندهاری
(مهمان که زیاد بماند، صاحب خانه میشود)

>>>   این ارزیابی ها ثابت میسازد که ترمپ لچک ونادان با خلیل زاد نوکر بی وجدان او غیر مسوولانه عمل کرده اند تا پیش وعده انتخاباتی ترمپ با سراسیمگی تطبیق شود که ترمپ در انتخابات هم به حیث فرد نامطلوب مردم امریکا خاک به دهن شد .
م.ک. ناظم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است