پولند بانک‌نوت‌های جدید را به افغانستان تحویل داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ کد خبر: 166232 منبع: پرینت

سفارت پولند در هند اعلام کرده است که اولین دسته از بانک‌نوت‌های جدید افغانستان را هفته‌ی گذشته به این کشور تحویل داده و دسته‌ی بعدی آن تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی تحویل داده می‌شود.

در اعلامیه‌ی سفارت پولند در هند که روز (جمعه، ۱۷ دلو) منتشر شده، آمده است که ۳۸۰ میلیون بانک‌نوت جدید براساس قراردادی که در سال ۲۰۲۰ میلادی میان شرکت پولندی (PWPW) و افغانستان به امضا رسیده بود، چاپ می‌شود. بانک‌نوت‌های جدید شامل ۱۰ افغانی، ۲۰ افغانی، ۵۰ افغانی و ۱۰۰ افغانی می‌شود.

طبق اعلامیه، این بانک‌نوت‌ها با فن‌آوری مدرن و با پوشش ضدلک تولید می‌شود که در مقایسه به بانک‌نوت‌های قبلی در برابر محلول‌های شیمیایی و لکه مقاومت بالاتری دارد.

براساس معلومات سفارت پولند در هند، بانک‌نوت‌های جدید با جلای (Coat4Note) براساس روش تولید خاص شرکت (PWPW) محافظت می‌شود که بر خصوصیت فزیکی بانک‌نوت‌ها نیز تأثیر مثبت گذاشته است.

این درحالی است که در روزهای گذشته شماری از نمایندگان مجلس گفته بودند که اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی می‌خواهد روی بانک‌نوت‌های جدید امضا کند، درحالی که رأی تأیید این مجلس را به‌دست نیاورده است.

بانک مرکزی به این نگرانی نمایندگان پاسخ داد. این بانک در اعلامیه‌ای گفت که بانک‌نوت‌های جدید با امضای واحدالله نوشیر، سرپرست پیشین بانک مرکزی چاپ می‌شود.

بانک مرکزی همچنان گفته بود که قرار بود آقای احمدی به‌خاطر نظارت از روند چاپ بانک‌نوت‌ها به پولند سفر کند، اما برای رفع نگرانی نمایندگان مجلس این سفر لغو شده است.

ابوذر ملک‌نژاد
اطلاعات روز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بانک‌نوت
پولند
نظرات بینندگان:

>>>   در کجای این جهان پول یک کشور به نام یک قوم بدوه است ؟؟ حتی نازی های آلمان هم چنین کاری نکردهند چرا پول کشور ما به نام قوم افغان است؟؟

>>>   به جواب شخص بالا که بیدون ربط موضع همین یک مطلب را کاپی می‌کند که چرا نام پول ما افغانی است، باید از او پرسید که تو چی پیشنهاد داری که نام پول ما چه باشد از تومان ، ریال و لیره تیر شو که نام پول دیگر ممالک است یک نامی بنویس که قابل قبول برای هم مردم افغانستان باشد ورنه چوپ شو.

>>>   هر قدر بنالید پول افغان افغانی است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است