افغانستان راه صادرات کالاهای کشورهای همسایه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ کد خبر: 166187 منبع: پرینت

چندین نوع کالاهای بازرگانی به‌شمول زعفران از کشورهای همسایه به افغانستان قاچاق و سپس از راه افغانستان به خارج صادر می‎شود.

مسوولان اتاق معادن و صنایع افغانستان، از حکومت می‌خواهند که جلوی قاچاق کالاهای خارجی به افغانستان را بگیرد تا زمینه برای رشد تولیدات داخلی فراهم شود.

به گزارش طلوع، رحیم‌الله سمندر، رییس هیات عامل اتاق معادن و صنایع گفت: «همین‌اکنون میوه‌های تازه، میوه‌های خشک، پسته وغیره کالاهای کشورهای همسایه از راه افغانستان به دیگر کشورها صادر می‌شوند.»

شماری از بازرگانان می‌گویند که بخش بزرگی از کالاهایی‌که از افغانستان به خارج صادر می‌شود، کالاهایی ایرانی است.
میثم سرفرازی، یکی از بازرگانان بیان داشت: «به‌علت این‌که اکنون ایران زیر تحریم‌ها است به دیگر کشورها صادرات کرده نمی‌تواند، از راه افغانستان بیشتر صادرات را انجام می‌دهد.»

عبدالخالق خدادادی، معاون شرکت رایان زعفران نیز بیان داشت: «همین‌اکنون ما معافیت تعرفه گمرکی به امریکا شماری از کشورهای اروپا و هند داریم که این باعث می‌شود کشورهای همسایه کالاهای خودرا از افغانستان به این کشورها صادر کند.»

بربنیاد آمارهای اخیر وزارت زراعت سال گذشته در حدود بیست تُن زعفران در کشور تولید شده‌‎است درحالی‌که ارقام اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که در این سال بیش از ۳۶ تُن زعفران به خارج صادر شده‌است.

شماری از زعفران‌کاران می‌گویند در حال حاضر یک رقم درشت از زعفران ایران وارد بازارهای افغانستان شده و از این بازارها دوباره به خارج صادر می‌شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قاچاق
کشورهای همسایه
نظرات بینندگان:

>>>   خوب حداقل این صادر ات (اگر مال کسی دیگری هم است) بهتر از واردات پوقانه و چوشک هایی چرکستانی است. حداقل صادر میشود
آتش خاوری

>>>   خب این رو تاجران خودتان قاچاقی میبرن افغانستان
از اون ور هم پواد مخدر شما از ایران صادر میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است