موضعگیری روسیه در قبال امریکا بعد از انتخابات
به آمریکا که سیستم سیاسی، حزبی خود را به سمت تخریب هدایت کرده اند و نتیجه آن تجاوز به حقوق اساسی و آزادی های شهروندان بوده، اجازه نخواهیم داد که برای ما حرف از عدالت انتخاباتی بزنند 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۳۹۹/۱۱/۳ کد خبر: 166101 منبع: پرینت

رییس پارلمان روسیه آقای "ولودین" در نشست پارلمانی "دوما" فدارتیف روسیه گفت: "این نهایت شرم آور خواهد که امریکا بازهم تحفه های بیکار و زنگزده خود را بنام دموکراسی؛ حقوق بشر و نظام انتخابانی که اصلا در جامعه خودش دیگر قابل تطبیق نیست به سایر کشور ها بفرستد."
اینکه بنام دموگراسی شبکه های بزرگ اجتماعی را هرآنچه خواستند عمل میکنند و در انحصار قرار دارند و در صلاحیت خود می بینند، بدون تصمیم دادگاه، حساب های مردم حتی رییس جمهور ایالات متحده را مسدود کردند افراد را از ابراز نظر شان محروم کردند.

وی به کمیته امور پارلمانی مجلس دومای روسیه وظیفه سپرد تا پیشنهادی در مورد تحلیل و تجزیه وضعیت و آزادی بیان به دومای روسیه آماده کنند و دست بیرونی ها را از نظام انتخاباتی باید کوتاه کرد.
آنهایی که درس دموکراسی خصوصا کشورهای عضو ناتو؛ امریکا و کشورهای اروپایی علاقنمند انتخابات شفاف در دیگر کشورها بودند و هستند ولی در نتیجه انتخابات شرم آور امریکا سکوت کرده اند. حالا اخلاقا هم حق ندارند به دیگران انگشت انتقاد نمایند و این استاندارد دوگانه دیگر کهنه شده به درد کسی نمیخورد.

امروز برای همه آشکار شده است که آمریکا خود یک استاندارد انتخاباتی برای خودش ندارد چه رسد به اینکه به دیگران صادر نماید. سیستم انتخاباتی آنها به حدی بیهوده و قدیمی است که تو گویی امریکا در عصر حجر زندگی میکند. مثلا در این نوع انتخابات واقعیت ان زیر سوال برده میشود و هیچ چیز به شکل آشکارا در آن وجود ندارد، از کنترل جامعه خارج است و هیچ نهاد واحد و موثری از ناظران بین المللی انتخابات هم وجود ندارد. ما بارها در این مورد صحبت کرده ایم. مثلا رای پستی قطعا غیر واقعی است و هیچ کس نمیداند این چه معنی دارد، ارسال ایمیل طرفداران رای به رای دهندگان کنترل نمی شود؛ نمی توان فهمید چه کسی و چه موقع به این آرا رأی داده است. خصوصا در آخرین انتخابات ایالات متحده ، 65 میلیون نفر از طریق پست رای دادند که 40.6 درصد از کسانی است که در رای گیری شرکت کرده اند. 35 میلیون نفر -9/21 درصد- در اوایل دوره رأی گیری که در ایالت های مختلف از 4 تا 45 روز است، به پای صندوق های رای آمدند.
رویه رأی گیری -بیش از 62 درصد از کل رای دهندگان- از دید عموم بسته شد. این با هیچ یک از قوانین حاکم در دموکراسی ها و الزاماتی که ما به عنوان استاندارد تعریف کرده ایم مطابقت ندارد.

کشوری با چنین روند انتخاباتی مبهمی حق تحمیل چیزی به سایر کشورها را ندارد، چه رسد به اینکه در کارزارهای انتخاباتی دخالت کند. ما به کسانی که سیستم سیاسی، حزبی خود را به سمت تخریب هدایت کرده اند و نتیجه آن تجاوز به حقوق اساسی و آزادی های شهروندان بوده است، اجازه نخواهیم داد که برای ما حرف از عدالت انتخاباتی بزنند.

دلایل آن در یک شکاف داخلی عمیق در جامعه آمریکا، بر اساس اختلافات و دشمنی ها در سراسر کشور بوجود آمد و سال ها، نخبگان سیاسی ایالات متحده آمریکایی ها را مقابل یکدیگر قرار دادند و مردم را با توجه به نژاد، مذهب، اصول جنسیتی و سیاسی ترجیح دادند.
در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، این مساله برای هر دو طرف به شدت حاد و خطرناک شد. استفاده از این ابزارها توسط یک نیروی سیاسی منجر به رادیکال شدن طرفداران نیروی دیگر شد.

برگردان بفارسی: عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات آمریکا
پستی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است