از سفیر تا سفارت افغانستان در آذربایجان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۸    ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ کد خبر: 165972 منبع: پرینت

آذربایجان در افغانستان هنوز سفارت ندارد؟
چرا بعضی از سفرآی افغانستان در کشور میزبان دست به اعمال زشت و حتی سرقت دارایی های سفارت زده و باعت بد نامی و رسوایی افغانستان میگردند؟

(رییس جمهور که حالا خودش سفیران را تعیین می کند، بهتر است اشخاص با دانش و فرهنگ را به نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج مقرر نماید، تا آبروی افغانستان را نزد کشور میزبان نبرند)

چند هفته قبل گزارشی در رابطه با برطرف شدن خیرالله سپلنی از سفارت جمهوری افغانستان در آذربایجان نوشتم که سفیر سابق کلید موتر و اقامتگاه سفارت را که در اختیار شخصی خود نگهداشته و به سفیر جدید که دراواسط نوامبرسال ۲۰۲۰ به اذربایجان آمده بود تسلیم نکرده و غیر قانونی اقامتگاه را غصب نموده بود. بالاخره وزارت خارجه اذربایجان برای بیرون کردن سفیر سابق خیرالله سیلنی مجبور به قطع برق و گاز اقامتگاه میگردد تا اینکه در اواخر دسامبر ۲۰۲۰ خیرالله سپلنی اقامتگاه را رها نموده و گفته میشود از باکو فرار نموده است.

همچنان از باکو پایتخت آذربایجان خبر می رسد که سفیر جدید افغانستان در باکو امان الله جیحون در ۱۷ دسامبر ملاقاتی در مورد ایجاد سفارت آذربایجان در کابل با وزیر خارجه آذربایجان اقای جیحون بایرام اف داشته و سپس در ملاقات دیگری با رییس جمهور آذربایجان اقای الهام علی یف در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ موضوع ایجاد سفارت آذربایجان در کابل را مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است. موضوع ایجاد سفارت آذربایجان در کابل بعد از بحث و مذاکره در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی در پارلمان اذربایجان مورد تایید اکثریت اعضا قرار خواهد گرفت.

افغانستان در سال ۲۰۱۲ سفارت خود را در باکو باز نموده و به خاطر تقویه همکاریهای اقتصادی، ترانزیتی و ترانسپورتی ایجاد سفارت آذربایجان در کابل یک گام مهم است چون آذربایجان نقش مهمی را در کریدور راه لاجورد که بین پنج کشور افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه به امضا رسیده است بازی میکند.

محمود منجم زاده
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آذربایجان
سفیر
نظرات بینندگان:

>>>   موضوع گشایش سفارت آذربایجان در کابل در سالهای قبل مطرح شده بود و ای یک گپ نو نیست.دولت فعلی افغانستان و مخصوصا وزارت خارجه به دروغ می خواهد زحمت و کار دولت قبلی، وزارت خارجه و سفرای قبلی بخصوص تقی خلیلی را به حساب خود بگذارد. این یک‌دروغ از آن دروغ های فاسدین فعلی است که جیحون رفته باشه و یک شبه حکومت آذربایجان را متقاعد کرده باشد که سفارت خود را در کابل باز کند.
کارمند وزارت

>>>   بله آذربايجان به درخواست سفير سابق جناب تقى خليلى كه در سال ٢٠١٥ مطرح كرده بود سفارت خود را بعد از ايجاد حكومت موقت در كابل باز خواهد كرد
نجفى

>>>   جيحون يك مزدور موزه پاك است در سفارت هايي كه پيش از اين كار كرده چندان دستاوردى نداشته بيشتر كارمندان به خس دوزى جيحون انتقاد ميكنند

>>>   او وطندارای قند آدمای جور و صحتمند نتوانستند وزارت خارجه را جور کنند اکنون چطور یک شخص لنگ و ملنگ مثل اتمر بدون سابقه کار دروزارت شاهکار کند.توقع شما مردم بالا رفته و معجزه انتظار داريد

>>>   بنیاد هر وزارت خانه که در زمان ابتدای کرزی توسط شروفساد گذاشته شده تا مدتها کج پیش خواهد رفت فمثل وزارت خارجه مثل وزارت معارف مثل وزارت داخله ، مثل وزارت دفاع ،وتعدای وزارت خانه های دیگر که درابتدای حکومت موقتی کرزی جبه شمال غنیمت گرفته بودند

>>>   آذربايجان لوده باشه كه دراين وقت خراب سفارت ده كابل بازكند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است