مخالفت مجلس با احتمال رهایی زندانیان طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۰    ۱۳۹۹/۹/۱۸ کد خبر: 165731 منبع: پرینت

احتمال رهایی هفت هزار زندانی دیگر طالبان با مخالفت هایی درمجلس نمایندگان روبرو شده است. مجلس نمایندگان رهایی هفت هزار زندانی دیگر طالبان را پیش از توافق صالح وتامين آتش بس عمومی ازسوی این گروه، کار نادرست میداند.
به گزارش طلوع، شماری از اعضای مجلس می گویند که طالبان به تعهد شان پابند نیستند و بیش از پنج هزار زندانی این گروه که پیش ازین رها شدند دوباره به میدان های جنگ برگشته اند.

علی اکبر جمشید، مجلس نمایندگان، گفت: «تا زمانی که هیات گروه طالبان بالای آتش بس توافق نکرده هیچگونه امتیازی در راستای آزادی زندانیان گروه طالبان نباید داده شود.»
گلالی محمدی، مجلس نمایندگان، گفت: «زمانی که در قطر گفتگوها جریان دارد خوب است که آتش بس شود صلح که حتما تامین می شود اما چرا اکنون افغان کشی قطع نمی شود؟»

یکی دیگر از علت های مخالفت بسیاری از اعضای مجلس با رهایی زندانیان بیشتر طالبان، نگرانی ازبرگشتن زندانیان رها شده این گروه به میدان های جنگ گفته می شود.
نظیفه ذکی، مجلس نمایندگان، گفت: «همین کسانی که از زندان رها شده اند همه دوباره به سنگرهای جنگ رفته اند.»

به گفته اعضای مجلس با وجود فصل سرما هنوزهم روزانه ده ها تن قربانی جنگ وخشونت ها درکشورمی شوند.
صادق قادری، مجلس نمایندگان، گفت: «ما در دو هفته قبل ده ها شهروند نظامی و غیر نظامی خود را از دست دادیم.»

رییس مجلس نمایندگان که عضو کمیته رهبری شورای مصالحه ملی نیز است، برقرار آتش بس را یک نیاز جدی می داند.
میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان، گفت: «رهایی هفت هزار زندانیان طالب که توسط سفیر امریکا اعلام گردید به افراطیت و تقویت طالبان می انجامد.»

پیش از این حکومت گفته است که درحدود هشتاد تن اززندانیان رها شده طالبان پس از برگشت به میدان های نبرد کشته شده اند، گفته یی را که طالبان رد می کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندانیان طالبان
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   برپدرات ....غنی ! کتی ای وزیر معارفت ، بعدازاعلانش از مسجد بوی بپه بازی میآید- بعوض زنگ پای وپایزیب در پای بچه تفدانی بسته میکند

>>>   اول موافقتنامه صلح و بعد رهایی زندانیان طالب

>>>   همجنس گرایی در مسجد ها شروع شد - نکاح ملا بابچه ی صنف سوم

>>>   طالبان هم بسیار ضعیف است آنها باید در فکر این باشد تا آنها این دولت بی عدالت را سقوط بدهد باز خود به خود رها می شوند آنها در فکر این است که آنها رها شود و یک ۲۰ سال دیگر هم بجنگند

>>>   تاصلح نشود هیچ زندانی نبایدازادشود یک کرونای بفرستید زندان همه طالبان را کرونای کنید تمام طالب ادم نیست

>>>   ملاغنی آخند احمدزی بهتر است که کودکان معصوم و بیگناه را بپیش زندانیان طالب در زندانها روان کند تا درس انتحاری طالبی بیاموزند بدلیل اینکه همین زندانیان طالب زیر نام ملاامام بمساجد ملا میشوند و بالای کودکان تجاوز جنسی میکنند. این طرح ریشه و اصل افغانستان را میسوزاند. کودکان را بچنگ مریضان خطرناک روانی و تروریستان و قاتلان طالب اسیر میکند. ملاغنی آخرین نیش خود را بقلب مردم افغانستان فرو میبرد تا زهر کشنده تمام وجود آنها را فلج کند. لعنت به کسانیکه این طرح کثیف و رذیلانه را از تروریستان داعش و طالب و آی اس آی پاکستان و سی آی ای امریکا گرفته اند.

>>>   اين صلح نيست ، تحويل قدرت به اجيران قديمي است ، امريكا فعلاً دوباره به قدرت قهريه طالب ضرورت دارد و آنها را بقدرت ميآورند، در مقابل جوانان قوات امن و اردو ملي كشته ميشوند، و ارگي هاي زنا كار و سگ شوي دوباره به خانه هاي خود با پول هاي انگفت بر ميگردند.

>>>   چنان حرف میزنند گه گویا درینجا حکومت واقعی وپارلمان حقیقی وکشور ازاد وبا لا اقل خود مختار است باز ودر نهایت کار یک لویه جرگه ای ساخته ودست بافته ای خارجی ها همه مشکل را حل مینماید در مملکتی که قانون اساسی !!!داشته باشد وپارلمان گویا منتخب !!!ودولت سر بلند وازاد!!! لویه جرگه چه معنی دارد؟ پس
چطور میشود افغانها را زیاد تر به قتل رسانید وکشور افغانها را بیشتر تخریب نمود؟ یک تعداد از طالب ها در جنگ وکشتار بی مهر شده اند وصفوف شان تضعیف گردیده یگانه راه حل ورسیدن به برنامه ازادی خوانخواران وجانیان از زندان است که تا یک مدتی میشود اینها را استعمال نمود وتوسط اینها هم حد اقل دو سه صد هزار افغان ومسلمان را از هردو طرف به قتل رسانید باز تا دور اینده تعداد دیگری را در محابس تعلیم وتربیه میدهند وبیش تر از پیش افغانهارا علیه همدیگر استفاده واستعمال مینمایند
گل نبی عیدی زاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است