شورای مصالحه، فریبی دیگر است
عبدالله بصورت ضمنی به گلبدین حکمتیار اخطار داده است که اگر بصورت رسمی وارد بازی نشود، بودجه تخصیص داده شده از جانب ارگ ریاست جمهوری افغانستان و پول امتیازی سفارت آمریکا به وی قطع خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۹/۹/۱۵ کد خبر: 165695 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)کشمکش های غنی و عبدالله بصورت مستقیم از سفارت آمریکا در کابل هدایت می شود و هردو نفر ماموریت دارند تا بر اختلافات و کشمکش های سیاسی افزوده، هر روز که می گذرد بر طبل جنگ در کشور محکمتر بکوبند.
در همین راستا شورای مصالحه را تشکیل دادند تا زیر چتر آن مدت زمان دیگری بر این کشمکش ها افزوده و مردم را همچنان متحیر و سرگردان و بدور از آگاهی دزدی ها و غارتگری های غربی ها و عرب ها در افغانستان نگهدارند.

در این مسیر یک روز غنی زور می شود و روزی دیگر عبدالله و افرادی که از این کشمکش ها و بازی فریب خسته شده اند و یا به اصل ماجرا پی برده اند، یا باید از بین برده شوند و یا بگونه ای دخیل در این بازی باشند.
به همین منظور، جناب عبدالله با رایزنی های گسترده به سراغ برخی از چهره هایی که بگونه ای از این بازی کناره گیری کرده و یا دور شده اند، رفته و آنان را برای ورود مجدد به بازی فریب دعوت کرده است.

عبدالله بصورت ضمنی به گلبدین حکمتیار اخطار داده است که اگر بصورت رسمی وارد بازی نشود، بودجه تخصیص داده شده به وی از جانب ارگ ریاست جمهوری افغانستان و پول امتیازی سفارت آمریکا به وی قطع خواهد شد.
اما حکمتیار همچنان مقاومت کرده و خواهان امتیازات بیشتری شده است.

همچنین جناب عبدالله به سراغ صلاح الدین ربانی رفته و وی را نیز تهدید به قطع روابط با سفارت آمریکا و جلوگیری از مراودات تجاری نموده و به او ابلاغ کرده است که اگر با شورای مصالحه همراه نشود، به انزوا کشیده شده و تمامی دوستانش از اطرافش رانده می شوند.
در ادامه این رایزنی ها عبدالله به سراغ حامد کرزی، محمدکریم خلیلی ، عبدالرب رسول سیاف ، محمدیونس قانونی، میر رحمان رحمانی، امان الله گذر، رحمت الله نبیل و برخی دیگر از چهره های سیاسی رفته و آنان را به شورای مصالحه ملی دعوت کرده است.

آنچه در این میان قابل توجه است، صلاحیت شورای مصالحه و زمینه های کاربردی آن است که تا کنون مشخص نشده و کسی نمیداند که این شورا قرار است چه کار هایی را انجام دهد و یا در روند آوردن صلح در کشور چه اختیارات و امتیازاتی دارد.

اگر قرار است شورای مصالحه تصمیم گیرنده باشد، پس اشرف غنی چکاره است که عبدالله را وادار می کند تا اولین جلسه را در ارگ برگزار نماید؟ در این میان، هیات فرستاده شده به قطر چه وظایف و صلاحیت هایی دارد؟
واقعیت قضیه این است که هیچ چیزی معلوم و مشخص نیست و این سفارت آمریکا است که تلاش دارد تا همه از اشرف غنی گرفته تا عبدالله و دیگر سران احزاب و چهره های سیاسی و... همچنان سرگردان و متوهم باشند و هیچکسی نداند که تصمیم گیرنده نهایی کیست و چه کارهایی قرار است انجام شود.

یکبار اشرف غنی چهل و شش نفر را به عنوان اعضای شورای صلح معرفی میکند و روزی عبدالله به مخالفت برمی خیزد و سفارت های آمریکا و انگلیس هم به بیانیه های حمایت از این شورا دادخواهی صلح سر می دهند و این بازی همچنان ادامه دارد...

غربی ها و در راس آمریکا و انگلیس از بزبان آوردن کلمه صلح در افغانستان برداشت دیگری دارند. آنها وقتی می گویند برای صلح می کوشیم، یعنی اینکه باید منافع شان در امنیت باشد و هیچ خطری، غارتگری ها و چپاول شان را تهدید نکند. صلح غربی ها در افغانستان به معنی برداشت عام مردم ما نیست.

امریکا وقتی از صلح سخن می‌زند، هدفش این است که طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا را طوری به پایان برساند، که نفوذ سیاسی و استخباراتی و غارتگری اش در افغانستان حفظ شده و نیروهای نظامی خود را به خانه برگرداند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای مصالحه
غنی عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   از دیو دد ملولم انسانم آرزوست
شیر خدا و رستم داستانم آرزوست

>>>   باهرکه دوستی میکنید ودل می بندید از عبدالله عبدالا مریکا دوری نماید بیچاره رحمت الله نبیل وسید اسحاق گیلانی بنا به وعده های این نامرد حاضر شدند که دعوت مصالحه ای ملی را بپذیرند ولی غنی خان با رفتن انها در ارگ مخالفت نمود وانها را نگذاشت تا به ارگ بروند وعبدالله نیز ازین دعوت خود دفاع نتوانست وانهابیرون از شوری بسر بردند وهمچنان همه یاران ونزدیکان قهرمان ملی واعضای مقاومت را از وزارت خارجه وتا هر جا که دستش رسید از بدنه ای کارها ومصروفیت هاشان منفصل گردانید
پابند امر حق چونهی از وفا ملاف
باخالقت چه کردی که باخلق اوکنی
این مردفیشنی وخود باخته بخاطر رضای خارجی ها از همه اساسات ومقدسات فرهنگی ملت پشت نموده وکاملا در اختیار وگرو اجانب قرار دارند دیگران اگر به همین منظور تورید گردیده اند اما این ناجوان از متن جهاد ومقاومت به لب نان وجاه رسید اما بیشترین خیانت رادر حق دین وملت ووکشور ابای انجام داد
در مورد صلح ومصالحه این تلاشهای هیات صلح وشورای مصالحه و... بیهوده وضیاع وقت است در نهایت قطع نامه و وطرزالعمل ها وروشهای کاری از سفارت های بیرونی بالای شان تحمیل میگردد همانطوری که ۵۵۰۰ طالب از بند رها شدند وطالبی که حاضر به اتش بس نبود وپاکستانی که منافع اش در جنگ ودر گیری افغانستان بود همه بهارمانهای بیرونی ها تن در داده همه سرا پا تسلیم دساتیر خارجی ها شدند
گل نبی عیدی زاده

>>>   ناشر این متن خجالت بکشد که چقدر یک جمله بی معنی را در مورد قهرمان و غازی افغانستان محترم حکمتیار یاد کرده است.
باور کُن که این جُمله ات شبیه آن است که ....
راست بگو که من چقدر درست برایت گفتم؟
علی بابا

>>>   بیچاره عبدالله
نه از زن لذت برد و نه از زر و نه از زور
صبر استراتیژیک اش تا لب گور ادامه خواهد یافت و آنگاه غنی در چهنم مشتاقانه به دیدارش خواهد شتافت تا برایش بگوید که هردو از یک سوراخ گزیده شده اند.

>>>   در قسمت صلاح الدین ربانی بی مورد و حرف مفت زدی چون او از ولایت است که برابر افغانستان نفوس دارد چه بماند به یک ولسوالی.

>>>   دوستان در زمان نوشتن به زبان پارسی برای ارج گذاشتن به این فرهنگ کهن واژه ناب پارسی را بکارببرید تاجوابی خوبی به جیره خورهای استعمار گرایان و غلام بچه های پارسی گو درباره زی ها باشد
میهنی

>>>   عطا صفوی
ابر اگر ازقبیله خیزد سخت باران میشود
شاه اگر عادل نباشد تخت ویران میشود.
هنوز خوب بیاد دارم وقتی کودک ونوجوان بیشی نبودم پیهم این سرود را درخانه میشنیدم .
بلی هموطن عزیزمن ؛ صلحی که ازارگ بادید وتفکر قبیلوی برخیزد بدون تردید جز توطیه ،ادامه خونریزی ، سلطه جوی ولگدمال کردن من وتو قطعآ هیچ نوع حرف صلح را درپی نخواهد داشت . وقتی حمدالله محب مشاور امنیتی این حاکمیت بدنام به این صلح خوشبین است و میگوید : " ما بیشتر به هرزمان دیگر به صلح نزدیک شده اییم ". شما خود تصور کنید که این چه نوع صلحی خواهد بود این رژیم به آن دست یافته است!!؟

>>>   محمد رضا کریمی
#بارها گفته ام و باز میگویم #
دیگ نیرنگ
این صلح نیست روزنه‌ای رو به جنگهاست
نیرنگ دیگری ز تبار پلنگهاست
یاران! غزال بیشۀ مان را خبر کنید
در جویه‌های باغ؛ کمین تفنگهاست
ای باغبان مخواب که با ارۀ دوسر
دیوی سیه فتاده به جان فرنگهاست
آنان که عهد بیت خدا را شکسته‌اند
این بار نیز بر لب‌شان آن جفنگهاست
ای گرگهای وحشی و پیر درنده‌خوی
تاریخ هم ز نام شما غرقِ ننگهاست
بر عضو عضو میهن ما از جفای تان
داغ هزار زخم و نشان کلنگهاست
این بانگ صلح نیست؛ صدایی است از جنوب
بر شیشه‌ های دهکده باران سنگهاست
خوشباوری مکن دلک صاف و بیغشم!
بازار مکر و حیله پر از دیگ رنگهاست
محمد رضا کریمی

>>>   صلح را با جنگ می آری؟ غلط!
تخم درد و رنج میکاری، غلط
آسمان را قبضه کردی و کنون
بر سر ما سنگ می باری، غلط
باغ را با گل شکوفان کرده ایم
تو ولی در ساقه ها، خاری، غلط
هدیۀ ما عشق و همرنگی و مهر
این همه را هیچ پنداری، غلط
گه به نام دین و گه عُرفِ وطن
مردم آزار و خود آزاری، غلط...
مطهرشاه اخگر

>>>   به نظر دهنده ششم!
استعمار کلمه عربی است،معادل فارسی آن بهره برداری است.
بر علاوه زبان های جهان همه با یکدیگر ارتباط دارند و از یک منبع واحد سرچشمه گرفته اند و ما نمیتوانیم آنها را محکوم کنیم.
همانطوری که میگویید الحمد لله رب العالمین.همانطور بگویید:مرحبا لسان الاجمعین العالمین.

>>>   ....همه میدانند که عبدالله عبدالله خود صاحب کدام قدرت نیست و اینکه به پای گلبدین حکمتیار بیفتد ویا نبیل عاری از حقیقت است عبدالله هنوز شاگرد مکتب است همه میدانند که او چند بار فریب غنی مداری را خورد و. این شورا مصالحه ملی یک چیزی جز بازیچه نیست ،از این طریق میخواهند یک تعداد را بفریبند ،و. اگر کدام ارکان مهم میبود و. صاحب اختیار ، عبدالله در ظرف این نه ماه آنرا باید تاسیس میکرد و افراد واشخاص بزرگ و. نیک را به آن میگماشت ،...
عبدالله ریحان

>>>   دریایی می نویسد: طلوع نیوز به اسنادی دست بافته که اجمل احمدی بخاطر گرفتن رای از پارلمان، بیش از ۱۰۰ تن از نزدیکان وکلا را با معاشات هنگفت بالاتر از یک‌لک و دولک افغانیگی استخدام کرده است. این درحالیست که این آقا ده‌ها کارمند این بانک را در روزهای گذشته منفک و بی سرنوشت ساخته است.
آیا این تامی فاسد مستحق رای مردم خواهد بود؟

>>>   عطا صفوی
ابر اگر ازقبله خیزد سخت باران میشود
شاه اگر عادل نباشد ملک ویران میشود.
هنوز خوب بیاد دارم وقتی کودک ونوجوان بیشی نبودم پیهم این سرود را درخانه میشنیدم .
بلی هموطن عزیزمن ؛ صلحی که ازارگ بادید وتفکر قبیلوی برخیزد بدون تردید جز توطیه ،ادامه خونریزی ، سرکوب سلطه گرایی ولگدمال کردن من وتو قطعآ هیچ نوع حرف صلح را درپی نخواهد داشت . وقتی حمدالله محب مشاور امنیتی این حاکمیت بدنام به این صلح خوشبین است و میگوید : " ما بیشتر به هرزمان دیگر به صلح نزدیک شده اییم ". شما خود تصور کنید که این چه نوع صلحی خواهد بود این رژیم به آن دست یافته است!!؟

>>>   استعمار «‌مصدر»‌معنی آبادی را میدهد ۲... اسم... تسلط یک کشور بر یک کشور دیگر را دارد. سورای مصالحه یک فریب از طرف امریکایها برای اوردن صالح طالبانی سازمان داده شد. تا در شورت قرار داد صلح مثل قرارداد دوحه مسولیت ان به شورای صلح مربوط شود نه به غنی مثل خوب ان رهایی پنجهزار طالب توسط لوی چرگه قلابی بود.

>>>   Hasan Ali Adalat
اعضای شورای عالی مصالحه همانهایی اند که بیست سال قدرت و ثروت را در اختیار داشته اند که مدیریت نادرست و فساد گسترده همین ها باعث تقویت طالبان گردیده است !
باند های مافیایی قدرت و ثروت و افراد وابسته به آنها زیر نام دولت ، شورای عالی صلح ، وزارت صلح ، کمیته های صلح ، لوی جرگه های صلح ، هیأت مذاکره کننده صلح و بالاخره اعضای شورای عالی مصالحه گرد هم جمع می شوند که چگونه منافع خود را حفظ نمایند .
در لیست ۴۶ نفره که ارگی ها نشر کرده اند یک نفر که بیرون از حلقه مافیایی قدرت و ثروت و وابستگان آنها وجود داشته باشد وجود ندارد .
همین ها که در لیست های گوناگون ردوبدل می‌شوند برای تقسیم قدرت و ثروت در مدت بیست سال باهم اختلاف داشته اند و همین اکنون هم بالای پست های پردرآمد اختلاف دارند ، وقت که اینها در میان خود صلح کرده نمی توانند چگونه با طالبان مذاکره و یا صلح می کنند ؟
نپذیرفتن حامد کرزی عضویت شورای عالی مصالحه را به این معنی است که در میان باند های مافیایی در زمینه مذاکره و روند صلح دیدگاه واحد وجود ندارد .
تمام ام و غم اینها در مذاکره با طالبان طرح آتش بس و حفظ امتیازات شخصی است و هیچگونه برنامه برای صلح ندارند .
صلح بدون قربانی محال است ، برای آوردن صلح هم باند های مافیایی که قدرت و ثروت را در اختیار دارند و هم طالبان باید آماده قربانی شوند و تا هنوز هیچ یکی از جوانب چراغ سبز برای قربانی به خاطر صلح نشان نداده اند .
تقسیم چوکی های دولتی و حتی صلح گزینشی ، اجباری و نیابتی به معنای ادامه جنگ است و بالاخره سرنوشت صلح در میدان جنگ تعیین خواهد گردید .

>>>   محمود منجم زاده
جنجال تازه اشرف غنی بر ضد توافق نامه
اشرف غنی همواره با خلاف کاری تلاش دارد داکترعبدالله به حاشیه براند
اشرف غنی برخلاف توافق نامه شورای عالی صلح افراد مورد علاقه خود را با فرمانی درلیست اشتراک کننده گان با طالبان انتخاب کرده است .
داکترعبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، فرمان اشرف غنی، رئیس جمهوری اتلافی این کشور را درباره اعلام اعضای شورای عالی مصالحه ملی خلاف توافق نامه میداند که در۲۷ثور۱۳۹۹بین اشرف غنی و داکترعبدالله امظا شده است .
حالا اشرف غنی چنان تشنه قدرت است ، که به توافق نامه ها توجه نکرده می خواهد مانند حدود بیشتر از۵ سال گذشته به تقلب کاری کاری ادامه دهد ، وی بدون صلاحیت انتخاب اعضای شورای عالی صلح ، اشخاصی را معرفی کرده است مانند حکمتیار، فضل‌هادی مسلم یار ، استانکزی و احتمآ کریم خرم که نظرشان با طالبان بسیارنزدیک است و با طالبان روابط نسبتآ خوبی دارند. گفته میشود درلیست یکه اشرف غنی فرمان داده احتما یک خانم وجود دارد

>>>   باید در قانون تشکیلات شورای صلح تغیرات ایجاد شود و یک ماده در اًن اضافه شود که اقلاً باید تعداد معاونین شورای صلح،پنجاه فیصد مجموع اعضأ شورای صلح را تشکیل بدهند.
به نظر من هفت معاون خیلی کم است و باید تعداد آن به بیست و پنج معاون اضافه شود.
هرچند در هنگام عبور و مرور و تلاشی موتر های آنها،ترافیک و مسؤلین امنیتی دیوانه خواهند شد که این چه قسم دولت است که یک ریاست آن هفت بیست و پنج معاون دارد و هر موتر می آید و میگوید من معاون شورای صلح هستم،اما چه کنیم ضرورت است.
زیرا در شهر خربوزه،باید تمام کارهایشان مطابق خربوزه باشد.

>>>   بارتباط اعلان و تركيب اين شورا دو چيز برجسته، اول اينكه غني يكبار ديگر ثابت ساخت كه پاپند هيچ عهد و پيمان نيست و خودش يكه تاز ميدان است. اينكه عبدالله ذلت را قبول كرده ورياست شورا را پذيرفت ، باز هم نشاندهنده معامله گري و خيانت او در رأي مردم بود. وأما اگر يك ذره هم عقل ميداشت، بايد ميفهميد كه در دوره قبلي كه به ابتكار و تضمين بادار مشترك شان يعني جان كري تشكيل شده بود، او رول سمبوليك داشت و غني تمام اختيارات را به ديده درايي بدست گرفت. اينبار به وساطت كرزي و سياف باز فريب خورد و فكر كرد كه راستي هم غني همرايش قدرت را تقسيم ميكند. اين يك إنسان ضعيف النفس و بي خاصيت است. همكاري با او خودرا ذليل ساختن است. متأسفانه هنوز هم مردم فريب اورا ميخورند. مسأله دوم نشان ميدهد كه اين چند نَفَر محدود در طول بيست سال اخير، همه قدرت و امتيازات را در دست دارند. در هر جاي سر و كله اينها ظاهر ميشوند. مثل اينكه در اين وطن هيچكس موجود نباشد.رول اين همه دانشگاها كه سمارقوار در هر گوشه و كنار سر ميزنند، چيست؟ مگر در بين اين همه تحصيل يافتگان كسي به سويه خاديستان بيسواد مثل اتمر و ستانكزي پيدا نميشود، كه اينها از يك چوكي به چوكي ديگر ديسانت ميشوند. همچنان ديگران شان. جالب است كه در اين ليست نامهاي كروخيل، شكريه باركزي و خانم سرابي ديده نميشوند.

>>>   تا زمانی که ریاست شورای صلح به بی بی گل نه رسد هیچ صلحی در کار نیست.
بچه سلطان شهردار کابل برای انجام بهتر امور در روز دهم محرم با یک خانم نا محرم جلسه خصوصی داشت تا مشکلات شهر را به گونه اساسی حل کند و در نتیجه روز بعدش به پروان رفت تا با استفاده از مشوره های آن خانم نا محرم کار و بار سیل زدگان پروان را محرمانهدسر و سامان بدهد.
فقط یک جلسه بی بی گل و ملا هیبت صلح سرتاسری را در افغانستان به ارمغان می آورد.
گل بیدین میگوید که اگر اینجا شد خوب در غیر آن من درخواست ملازمت در رکاب ملا هیبت را از قبل تسلیم مقامات کرده ام.

>>>   هنوز هم مفت خورها وپرازیت ها از خون مردم وبیت المال تغذیه میشوند.در حالیکه ملیون ها دالر ازبیت المال ذخیره وغصب کرده اند مانند ربانی کرزی مسعود فهیم قانونی برادران مسعود وغیره.
کرزی از خدا بترسد برود در زاد گاهش.
باشنده کابل.

>>>   اکرم خپلواک کاملا شخص خاین است بنده در یکی از جلسات مهم خارجی باوی بودم ایشان انسان خاین به وطن اند.
صلح دوست

>>>   اصلا در طول ۲۰ سال ۵۰۰ نفر چهره های کثیف وجود را که گاهی وکیل گاهی در پوست های بلند از یک چوکی به چوکی دیگر متبادله می شوند در افغانستان در ۳۵ میلون نفر هم کسی دیگر دارای تحصیلات عالی وجود ندارند فقط همین ۵۰۰ نفر خوشبخت انطباقی مانده ۳۵ میلون نفر دیگر همه بد بخت اند

>>>   کرم خپلواک فقط ... غنی است.
بی بهره از دانش و دین
...بود این کثیف به یقین

>>>   بیچاره غنی
میمیرد اما در افغانستان دفن نخواهد شد.

>>>   این یک کمیته نمایشی بوده و اینها هیچ وقت نماینده مردم شده نمیتواند چون همه ایشان جاسوس یک کشور خاص هستند کمیته اصلی باید از مردم و ریش سفیدان و بزرگان قوم که در اطرافها همرای مردم خود زیر بمبارد حکومت و جنگهای چرکی طالبان زنده گی میکند گذاشته شود چون انها ارزش صلح را میداند نی غنی وعبدالله کرزی وسیاف چون پسران همه ایشان یا در فلم های سکس کار میکند و یا کمیته های همجنسگرایی در اروپا وامریکا دارند ولی پسران ریش سفیدان قریه وقصبات قربانی می‌شود ماچطور بالای سیاف اعتبار نمایم در یکی از گفتار خود در دوران به اصطلاح جهاد می‌گوید اگر هر کس همرایی کافر دوستی میکند ویا حتا به کافر یک راه را نشان میدهد در .... یک چوب همرایی جنده یعنی بیرق زده میشود ودر روز آخرت همان جنده .... در میدان حشر میاید حالا نمیدانیم که در ....سیاف چند چوب و جنده خواهد رفت صلح را بگذارید برای مردم رنج دیده که هر روز قربانی‌ میدهد نی برای کلمرغ ایزک و دزد وقچاقبر

>>>   از عبدالرسول سیاف پرسیدند که چرا در زمان رژیم دموکراتیک خلق افغانستان جهاد کردید؟
در جواب گفت:آنها کمونست بودند و کشور ما تحت اشغال نیرو های شوروی کمونست بود.
بعداً از او پرسیدند که پدران و نیاکان شما چرا در مقابل انگلیس ها جهاد کردند؟
او در جواب گفت:بخاطری که انگلیس ها به وطن ما تجاوز کردند.
بعداً از او پرسیدند که وطن شما فعلاً د. کدام حالت قرار دارد؟
او در جواب گفت:ما خیلی خوشحال هستیم که با امضأ پیمان امنیتی با کشور دوست دیرینه خویش ایالات متحده امریکا، امنیت را در کشور خویش تأمین نموده ایم و مانع دوباره به قدرت رسیدن گروه طالبان در کشور عزیز خویش شدیم و در ظرف بیست سال گذشته از یک میلیون نفر زیاد تر کشته نشدند.
اگر سربازان کشور دوست ما امریکا در کشور نمیبود،امکان داشت ده ها میلیون نفر تلفات میدادیم.
الهم صلی علی محمد و علی آل محمد کما صلیت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم انک جمید مجید.

>>>   غنی و طالب مردود است و .... مردم و خدا به آنان بیش است

>>>   در مورد این که کی در راس دولت مؤقت باشد،هرد طرف پیشنهاد کردند که در راس دولت مؤقت کسی باشد که میخواست عضو شورای صلح باشد و در اولین جلسه شورای صلح که در ارگ دایر شد اشتراک کند اما او را در ترکیب هیأت نگرقتند.
گفتند که این کی خواهد بود؟
رحمت الله نبیل گفت که این خود من هستم.

>>>   غنی میمیرد ، یا بهتر بگویم ناخواسته چشم از جهان خواهد پوشید و در نهایت ۵۰ - ۵۰ بین پشتون ها مشکل حل میشود.
جنگ به شکل اصلی اش آغاز میشود و با توافق پاکستان پشتون ها خورد و خمیر میشوند تا حدی که بعضی مناطق افغانستان داوطلبانه با پاکستان خواهند پیوست.

>>>   وقت که این مانکن ادعای کم از ریاست جمهوری بالای ملت مضلوم افغانستان را نداشت چطور شد که در موقف فعلی که با قلدری وزور گویی به ان رسیده است دست به دامان مهره های سوخته چون کرزی سیاف وپیر مرد فرتوت مانند تورن اسمعیل شده است که خود نمیتواند اعضای شورای خود را انتخاب کند شرم است با چهار معاونین بی صلاحیت پا درگل باشد وهرروز ملت بی چاره قربانی بدهد

>>>   همه درد سر است شورای مصالحه چه معنی دارد

>>>   مهم این نیست که کی مذاکره میکند.
مهم این است که بر سر چه مذاکره میکند و تصمیم گیرنده کیست.
و از همه مهمتر اینکه اگر تصمیم نهایی را لوی جرگه یا جرگه کلان میگیرد این جرگه باید جرگه قانون اساسی باشد که تصمیم گیرنده است نه جرگه مشورتی که یک تجمع تشریفاتی و آله دست غنی.

>>>   غنی در این میان چه کاره است؟

>>>   چه یک شورای جانانه ای!
همان دزدان چراغ به دستی که سالیان متمادی همه داشته های کشور را به چپاول بدند، دستان شان تا به آرنج در خون ملت غرق است، حالا دیده شود که مذاکراتی میان دو طیف قطاع الطریق (جهادی ها و طالبان) صورت خواهد گرفت یا خیر؟ راستی این دو طرف مذاکره که همه جانی ها اند، در مذاکرات با هم چه خواهند گفت؟ شاید هریک رذالت و بی بندوباری خود ها را به روی یکدیگر خواهند کشاند.
....
میهن زرغون

>>>   لیچاره مردم
در گیر دعوی با خود هستند و دزد ها مصروف کار و بار شان

>>>   ما افغان نیستیم شرم جهان نیستیم ما در ایران شرقی هستیم تحت اشغال انگلیسی هستیم ما همکار استعمار نیستیم قاتل مردم بی گناه نیستیم ما گدای گندم های هندو ها نیستیم ما هرگز افغان نیستیم شرم ما جهان نیستیم

>>>   بغل وا کن مرا این دم بغل گیر
که من از لوگر و تو قندهاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است