نیروی هوایی قوی تر، سرباز آمریکایی کمتر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۹/۷/۲ کد خبر: 164906 منبع: پرینت

رییس جمهور آمریكا اعلام كرد كه قصد دارد تعداد سربازان آمریكایی در افغانستان را به زیر 4000 نفر برساند.
پیش از آن، ارتش افغانستان تقویت می شود در برابر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان، نیروی هوایی و نیروهای مسلح افغانستان بیشتر تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تلویزیون یک المان، در فرودگاه نظامی کابل، جنرال جان دیدریک فرمانده نیروهای ویژه آمریکایی، سه هواپیمای جنگنده A-29 Super Tucano جدید را به نیروهای افغانستان تحویل داد.
دیدریک گفت: "نیروهای امنیتی افغانستان حرفه ای تر، مجهزتر، بهتر مدیریت شده و اکنون برای مبارزه با تروریسم و ایجاد چارچوبی برای صلح در افغانستان مجهز تر هستند.

برای اولین بار، دولت و طالبان در حال مذاکره در مورد آینده افغانستان هستند. آیا این باعث صلح می شود؟
اسدالله خالد وزیر دفاع فعلی افغانستان در مراسم تحویل تشریفاتی هواپیماهای جنگی جدید گفت: افغانستان آماده تأمین امنیت است. "صلح طولانی مدت در کشور ما بزرگترین امید مردم افغانستان است. اما اگر دشمن فکر می کند که با خشونت میتواند به همه چیز برسد او اشتباه می کند.

در واشنگتن، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا از كاهش بیشتر نیروهای آمریكایی در افغانستان خبر داد. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که گفتگوها با طالبان به خوبی پیش می رود.
ترامپ گفت: "ما با طالبان خوب کنارمی آییم. آنها سخت و بسیار باهوش هستند، اما 19 سال طولانی است و طالبان نیز به آرامی از جنگ خسته می شوند، مذاکرات خوب بود و به زودی نیروها در افغانستان به زیر 4000 نفر کاهش خواهند یافت.

قبل از اینکه آنها به طور کامل از افغانستان خارج شوند، باید اتفاقات زیادی بیفتد (منظور از نتایج مذاکرات) یک هفته پیش به اصطلاح گفتگوی درون افغانی رسماً در دوحه افتتاح شد. اما گفتگوهای بین طالبان و هیات افغانستان واقعاً به سرعت پیش نمیرود.
در اولین جلسه، گفته شد، حتی توافق در مورد مسیر و نکات اصلی گفتگوها نیز امکان پذیر نبوده است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروی هوایی
سرباز آمریکایی
نظرات بینندگان:

>>>   اراده برای سرکوب طالب کافیست نه قوای هوایی و زمینی.

>>>   گپ از گپ تیر است روزی را که توسط مجاهدین کرام بالای روس آوردی امروز هین طالب های را که پرورش دادی همراه با صد گروه دیگری که در افغانستان حضور دارند همان بلا را بالای خودت خواهند آورد. گپ از دست طالب امریکایی و پاکستانی خلاص است. امروز هر تفنگدار ملاعمر است و خودش دستور میدهد.
طالب امریکایی اکثرا همگی در قطر جمع شده ولی طالب روسی. پاکستانی. ایرانی و افغانستانی ضدوکند دارد.
از شاهین دروغگوی طالبان و بچه نادر هم دروغگوی افغانستان چیزی جور نمی شود دست بکش بان که حساب معلوم شود.
بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است