آیا قوم "افغان" قوم گمشده یهودی اند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۷    ۱۳۹۹/۷/۱ کد خبر: 164897 منبع: پرینت

یک تناقض جدی وچند شباهت عمده...!!
آیا قوم "افغان" قوم گمشده یهودی اند؟
بدون شک وتردید قوم پشتون (افغان) و یا افغانیه اصلا خصوصیت ذاتی شان قطعآ همخوانی با آب و فضای این سرزمین خورشید و هرگز همخوانی با مردمان بومی این دیار که مدنیت؛ صلح و آرامش پیشه شان است نداشته و ندارد و هیچ انسان باخرد این حقیقت مسلم را انکار کرده نمیتواند، به دلیل اینکه در طول تاریخ چندین هزار ساله مردمان بومی و اصیل این مرزبوم و این قطعه مقدس واقعآ انسان دوست؛ بافرهنگ و عدالت پسندی هویت انسانی شان را تشکیل میداد و میدهد و هیچگاهی تعصب و نفرت؛ انسان کشی و خونریزی در فرهنگ شان نبوده و نیست.

اینکه این قوم از کجا به اینجا مهاجرت کرده اند و دقیقا در عقب این بازی ها چه جریان دارد دقیقآ من نمیدانم و متخصص این رشته هم نیستم، ولی یک چیز را دقیق میدانم که اینها ناقلینی اند که مربوط به این قطعه و این جغرافیای موجود نبودند و نیستند.
با اینکه سال های قبل این تحقیقات از طرف اسراییلی ها و امریکایی ها در این راستا آغاز شده بود و به این نتیجه رسیدند که قوم افغان را قبایل گم شده یهودی میدانند و حتی باشندگان سفید کوه قوم افغان خود این را پنهان نمی کنند؛ اما برای من این یک تناقض کلی و چند شباهت عمده در زمینه وجود دارد مثلا: تناقض کلی و بنیادی.

اکثر مردمان یهودی خلاقیت؛ علمیت شان در تمامی ساحه بجایی رسیده است که جهان امروز به آن افتخار می کند و بشریت مدیون شان است از کارل مارکس گرفته تا انشتاین... همه یهودی بودند که در این قسمت قوم افغان جز جعل و عقبگرا بقیه فاقد این پدیده در کل اند.

شباهت عمده:
از نظر تفکر تعصب؛ اشغالگری؛ برادرکشی؛ تجاوزگری؛ بیرحمی... و حتی فرهنگ تجلیل از روز خر اینها را باهم شباهت میدهد و هردو به زخم ناسور و خونین منطقه و جهان تبدیل شده اند و این شباهت های عمده در واقعیت امر ترازوی نتیجه این تحقیقات را وزین و وزین تر میسازد.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم افغان
یهودی اسراییلی
نظرات بینندگان:

>>>   شاید .... تر از این قوم در دنیا نباشد!

>>>   از هر قومی که است اکثر طالب از این قوم است.

>>>   اشغالگر کی است؟
یهود است و یا مسلمان؟
یوروشلیم و یا به گفته مسلمانها بیت المقدس،عبادت گاه یهودی ها بود و یا مسلمانها؟
حضرت عمر به یوروشلیم حمله نکرد و یهودی ها را نکشت و یک تعداد شان آواره نشدند؟
عبادت گاه آنها را منحیث اولین قبله مسلمانها گفته.تسخیر نکردید و آن را به مسجد تبدیل نکردید؟
همین حالا شما برضد موجودیت قوای امریکا در افغانستان جهاد نمی کنید؟
خدا را شکر گذار باشید که یهودی ها برضد تمام عرب های موجود در نوار غزه و رود اردن غربی منحیث تجاوزگران و غاصبان سرزمین های اجدادی شان جهاد نمی کنند.
همین حالا هم در داخل اسراییل صد ها هزار عرب زندگی میکند و هم نوار غزه را که خود اسراییلی ها آباد کردند در اختیار فلسطینی ها قرار دادند و هم در کناره عربی دریای اردن میلیون ها فلسطینی رندگی میکنند.
درین سرزمین ها همه بهود رندگی میکردند و زبان شان عبری بود و هیچ عرب وجود نداشت و زبان عربی موجود نبود.
امروز در اسراییل در پهلوی ربان عبری،مردم به زبان عربی نیز حرف میزنند.
پس اشغالگر عرب ها بودند ،نه یهودی ها.
عرب ها بطرف شمال تا شمال افریقا و هسپانیه را اشغال کرده بودند و در شرق تا ایران و افغانستان و آسیای میانه و نیم قاره هندوستان را.
موشه دایان از یهودی های هرات.

>>>   تنها درافغانستان وموجودیت چنین رهبران قوم گرا وتبارگرا می تواندنشرچنین مطلب پرازنفرت قومی وتباری بدون فکرکردن به عواقب آن وبدون عکس العمل قضایی ممکن است. افسوس به حال مردم ما که چنین قلم بدستانی بدون ذره ای شرم وعقل دارند.

>>>   باید این حقیقت روشن دین گرایی و نسبی وانسانی و تاریخی جدآ در نظرگرفته شود
که اسحق و اسماعیل هردو برادران صلبی و پسران بلا شبه و بلانزاع حضرت ابراهیم پیغمر بودند و استند که انکاری ندارد
یهودیان اولاداسحاق ویهود ستیزان اولاد اسماعیل بودند و استند لذا ما همه کزین cousin تباروعمو زاده ها استیم ونیای مشترک داریم حوادث سیاسیی واسباب مختلف و گزشت تاریخ و زمان تفاوت های تنش آلود و قدرت جویی ها در درازای زمان و عمر زمین زندگی باهمی را ویران ساخته و سلاطین و حاکمان ازان در حصول و حفظ قدرت بهره برده اند . چنانیکه هنوز هم عمو زادگی ها ( اودرزاده گی) که ورد تحریکات و دشمنی فامیل ها و قومی و قبیلوی خاصتآ در قبایل بدوی پشتون داغ است که زیست مسالمت را خراب ساخته است دین معزز اسلام را خداوند در حفاظت دارد (انا نحن نزلناالذکر و انا له لحافظون )همانا ما قران را نازل کردیم وقطعآ ما نگهبان آن هستیم.

>>>   با عرض سلام خدمت شما عزیزان!
یک سوال از تمام اقوام افغانستان که خواه خود را افغان می نامند یا غیر آن لطفاً شما را به آن معبود که ایمان دارید اگر واقعا مسلمان هستید لطفاً از تفرقه افکنی میان برادران مسلمان خود جلوگیری کنید. به لحاظ الله سبحان تعالی بس کنید منافقت را. آیا از روز حسابداری منکر هستید به خداوند متعال قسم است ان روز بسیار نزدیک است اگر عمر نوح ع نصیب تان گردد بازهم جایگاه تان همان است که پروردگار عالم تعیین کرده.
تا به کی یکی را یهودی خطاب کرده دیگران را فلانی... لطفاً اگر برادران پشتون دیروز یهودی بودن باز هم خداوند متعال را پرستش می کردن و امروز الحمدلله مسلمان هستند و کسانی که اجدادشان زردشتی یا بت پرست بودن هم الحمدلله مسلمان هستند پس جناب نویسنده منافق لطفاً از دین اجداد ات که زردشتی یا منافقین بی دین بود دست بکش مانند یک مسلمان خوب تمام برادران مسلمان خود را در آغوش بگیر و قلم ات را در راه اتفاق برادری و وحدت مسلمانان خصوصا ما افغان های داغ دیده به کار ببر تا سرفراز هردو دنیا شوی و دیگران را پند دهی.
از برای خدا چی روز است هنوز هم دل شما منافقین از هر قوم و قبیله که هستید یخ نکرده ۴۳ سال است که اولاد این مملکت یتیم می شود مادران و خواهران مسلمان ما بیوه و بی عفت شدن دست به گدایی و حتی از دست همین منافقین به فحشا مجبور می گردن ، از دست شما لعنتی ها نه عزتی باقی مانده نه عفت ونه غیرتی.شخصا من نه مسلمانان خوب در این مملکت دیدم نه غیر آن.
دین را شما به تیکه و مسخره گرفتید اگر زور بیاد مجاهد و طالب می شوید در غیر آن با شیطان پرستان باز هم کیش کفار دوستان خلل ناپذیر آنها می شوید شرم ، وجدان ایمان و حتی شعور انسانی هم در وجود شما منافقین وجود ندارد. اصلاً نمی دانم شما با اسلام چی مشکل دارید که به قتل و بربادی برادر دینی خود لذت می برید.لطفا هنوز هم وقت است بیاید مانند یک مسلمان خوب باهم باشیم از تفرقه و جدایی خود داری کنیم تا متحد نباشیم همه باهم تباه خواهی شد.
خوشبختی در اتحاد ما است انشاالله به امید روزی که واقعا یک حکومت اسلامی دور از تفرقه داشته باشیم.
فیس از سویدن

>>>   جناب صفوي ، اي كاش افغان ها در اصل يهود مي بودند، لا اقل شعب الله مختار ميبودند. اما افسوس كه افغانستان كناراب ساكنان مختلف شده است ، تاجك و ترك و ازبيك، چنگيزيان ، عرب، هندي و يوناني ، مسلمان ، آتش پرست، بي دين همه در اين خاك گو كرده اند.

>>>   نظردهنده پنجم نوشت:
"یهودیان اولاداسحاق و یهود ستیزان اولاد اسماعیل بودند و استند لذا ما همه کزین cousin تباروعمو زاده ها استیم ونیای مشترک داریم ."
نظردهنده گرانقدر!
لطفا تفاوت بين تبار و دين نمايد . نياى مردمان ايرانى جمشيد و کوروش واسپنديار .... است. نگاه نمايد به شاهنامه!
درهندو ايران و توران مردمان مسلمان اند مگر عموزاده و خوشاوندى تبارى وقومى ندارند.

عبرى و عربى (حتى از ۴ حرف مشترک ساخته شده; خوب نگاه و گوش نمايد ) همتباران و از خانواده زبان هاى سامى اند که دين شان از يک کنده فاميلى تبار سامى سرچشمه گرفته شده که همدين باستانى و عیسی مسیحبچه مريم هم يهودى بود.
تبار مردمان مانند کوردان و بلوچان و زبان پشتو و پاارسيان ( تاجيکان) و نورستانى و پشيه يان از جمله خانواده زبانها مشترک و زردشتيان و اسلام شده گان و هندوان کابلستان ايرانى تباران اند. اوزبيک و تورکمن و گورگانيان و تورکتباران مردمان تورانى اند.
افغان يا افغانه اسم زبانهاى سامى يا عبرى وعربى اند که ملک ويا يا حاکم بنى اسرائيل پس از حاکميت ملک شاوول تخت را گرفت و بخت نصر (عربى نبوکد نصر دوم حاکم بابل يا بابليون) کنيسه يا عبادت گاه را ويران و افغانه را فرار داد.
پشتو و پشتون سابقه تاريخى باستانى ندارد. افغان سابقه قديمى دارد و پختون که امکان دارد از پټهان و پطان سابقه دارد.

افريده دين ايرانيان زردشت است و چندين زردشت وجود داشت. کتاب دين زردشتى اوستا سرود هاى
گاتاها (اوستایی:، gāθā، سرود سانسکریت: گاثا، پهلوی: گاسان، گاهان) یا گاهان یا گات‌ها ۱۷ سروده‌ای از سخنانِ زرتشت و در برگیرندهٔ پیام و آموزش‌های وی است. گات‌ها (اوستایی) جمعِ گات در زبان اوستایی به معنای «سرود» است که در زبان پهلوی به گاث (گاس) دگرگون شده و در زبان پارسی گاه گفته می‌شود. ردپای این واژه در دستگاه‌های موسیقی امروز ایرانی همانند سه گاه و چهار گاه و هفتگام مقامى و در هند سرگامى و "گيتا" (سانسکريت: «سرود») «آهنگ ») بر جای مانده‌است.
هر ايرانى تبار زردشتى ندارند بلکه يک جمعيت امروز در يزد و اصفهان ... زردشتى اند.
بلى در ايران جمهورى اسلامى از هر اديان (عيسويان و يهوديان و هندوان وزردشتيان.. .) مذاهب (سنى و اکثرا شعيه و تباران ( ترک و بلوچ آذرى و بختيارى و افشارى مازندرانى و خوزستانى و عربها و (افغان ها قديم چهارقرن پيش "افغانستان" نبود افغانستان در سال1857 ميلادى ناميده شد آواره گان اقتصادى در از سال 1971 به ايران آمدند و پناهندگان 1979).

>>>   امپراطوری رسانه در تمام جهان کاملا در سیطره صهیونیزم بین الملل است و با توجه به اهداف استراتجیک خود هر ار چند گاهی بدنبال قوم گمشده است واینبار پشتونها راهدف گرفته وسیاست بازان آمریکایی وانگلیسی وهمینطور عوامل دولت صهیونیستی برای نفوذ واستحکام اهداف خود از خاطر اینکه با لشکر کشی وریختاندن خون ملت افغانستان برای اهداف شوم خود نتیجه نگرفتند اینبار ازیهود انگاری قومیت پشتون میخواهند با پروپاگاند وفریب اینگونه به جهانیان بفهمانند که پشتونها همان قوم گمشده یهودند.. هرچند بعضی از سیاست بازان در افغانستان پس از شکست طالبان واعلام جمهوری اسلامی در کشور ما بدلیل سیاستها وباورهای غلط قوم پرستی و نشنالیزم افراطی وبازی در پازل دشمنان ملت افغانستان ونوکری اجانب وکوبیدن بر طبل قوم برتربینی پشتونها را تافته جدا بافته دانستند وافراط گرایی پشتونیزم را رقم زدند ،وراهی رارفتند که هم خلاف وحدت و یکپارچگی مردم افغانستان وهم خلاف مصالح ملی وقانون اساسی بود ودرست خواست اجانب را اجرا کردند ولی باید گفت برادران وخواهران عزیز وطندار گول وفریب تبلیغات رسانه ای دشمن رانخورید.همه با هم برای وحدت وحفظ استقلال وطن بکوشیم.برادر پشتون برادر هزار برادر تاجیک وبرادر ایماق براهویی بلوچ و.پشه ای و..برای استقلال وحدت کشور همه یکصدا ومتحد اجازه ندهیم دشمنان فریبکار وغدار بین ما جدایی بیندارند .نتیجه قوم گرایی وقوم پرستی پس از قرنها وسالها چه بوده ایا فقر بدبختی عقب ماندگی ونوکری ودشمنی تاکنون نتیجه ای داشته؟؟ناتوو امریکا تا کنون چه غلطی برای کشور ما کردند که رجیم اشغالگر قدس شریف بکنند.صهیونیستها خواب اسراییل دوم را در اسیای میانه وبخصوص مناطق پشتون نشین دیده اند بیدارشویم وبدانیم چه میگوییم//
داکتر عبدالرب اچک زیMD

>>>   اګر یهود هم هست! صاحب این وطن است! مهاجرین معوم است: هزاره در قرن میلادی و تاجیکها در زمان سامانیان و تزار روسیه و ازبیک در زمان خوارزمشاه وتیمور به این خاک امده اند! این تاریخ روشن است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است