خلیلزاد: مردم افغانستان نباید آمریکا را سرزنش کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۴    ۱۳۹۹/۶/۲۸ کد خبر: 164852 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با تاکید بر اینکه اکنون افغان‌ها بر سر مذاکره نشسته‌اند و باید با یکدیگر به توافق برسند، تصریح کرد که مردم افغانستان دیگر نمی‌توانند آمریکا را سرزنش کنند.

معمار توافقنامه آمریکا و طالبان که دولت افغانستان در هیچ دوری از 11 دور آن حضور نداشت و در آن امتیازات گسترده‌ای به طالبان داده شد، افزود که دولت افغانستان و طالبان برای موفقیت مذاکرات از طرف آمریکا و دیگر بازیگران بین‌المللی تحت فشار قرار دارند و تاکید نمود که واشنگتن بر مذاکرات نظارت خواهد داشت.

خلیلزاد به «الجزیزه» گفت که اکنون مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شده و افغان‌ها بر سر میز مذاکره نشسته‌اند و مردم افغانستان نمی‌توانند آمریکا و دیگران را سرزنش کنند.

نماینده ویژه آمریکا پیش از این نیز در پاسخ به این پرسش که آیا دولت ترامپ با اهداف انتخاباتی تلاش دارد تا زمینه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را فراهم کند، نیز تصریح کرده بود: آمریکا برای آوردن نیروهایش به افغانستان به اجازه کسی نیاز نداشت و اکنون نیز برای خروج این نیروها به اجازه کسی نیاز ندارد.

خلیلزاد همچنین تاکید نمود که توافقنامه آمریکا با طالبان نه براساس امید و اعتماد بلکه براساس توافقی است که در آن تعهدات دو طرف مشخص شده است و ادامه داد که اگر گروه طالبان به تعهداتشان پایبند نباشد واشنگتن نیز به تهداتش عمل نخواهد کرد.

گفتنی است که براساس توافقنامه قطر، خروج آمریکا و ناتو از افغانستان به موفقیت مذاکرات طالبان و دولت افغانستان وابسته نیست بلکه تنها به پایبندی طالبان نسبت به تعهداتش در رابطه مبارزه با تروریسم بستگی دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   نصیحت کرده .... ریس جمهور امریکا باشم به شمول خودت سری یک افغان حساب نمی کنم. به وطن خودت چه کردی که به امریکا کنی. پایش را پس بکشد تا حسام معلوم شود.

>>>   تروریست ها را به رسمیت شناختید وامتیاز دادید و هنوز هم نمیخواهید که سرزنش شوید.
بروید و آشغال های مثل غنی را نیز با خود ببرید.

>>>   واقعا شرمنده!!!!ای چه گپ می زنی؟؟؟همش زیر سر همین امریکاست

>>>   اظهارات اقای خلیل زاد به عنوان کسی که درین خطه متولد گردیده ودردامان این کشور تربیت یافته واز نعمت این خاک تناول نموده واز هوای ان تنفس کرده وتا دوره ای لسانس وقبل از غلامیش از پول این مردم پرورش یافته وبنام افغان در بیروت گسیل گردیده خیلی رنج اور ومایوس کننده بود وقتی میگویند امریکا به امدنش در افغانستان به اجاره ای کسی نیاز نداشت ودر خروجش نیز... توهین به افغانستان وملت عزیز وقوانین بین المللی میباشدهمچو یک شهر بی دروازه که کسی به داخل شدن ان به اجازه ضرورت نداشته باشد در دنیا وجود ندارد ویزه واذن دخول از قواعد مسلم هر کشور است در ابتدا خارجی ها در کشور عزیز ما ظاهرا به اجازه ای سازمان ملل متحد وتحت پوشش فیصله ای سازمان ملل پاخل گردیده وبه وعده های دروغین مبارزه با تروریزم ومواد مخدر و تقویت دموکراسی امده اند اما برعکس زرع وتولید کوکنار وسایر مواد مخدر را تا هزار برابر بالا بردند وتروریزم راتقویت نموده با تروریست ها داخل سازش ومذاکره گردیده ودموکراسی را هم تحقیر وبی اعتبار نمودند علاوه برین به ارزش ملیارد ها دالر ذخایر این کشور را چپاول نمودند وایکاش به مزدورها وغلامهای حلقه بگوش خود هم حیثیت قایل میبودند در مورد خلیل زاد ترامپ ازادانه میگوید<این شخص یعنی خلیل زاد شیادیست که فقط به درد صلح میخورد!!!>ویا راز های پشت پرده ای کرزی وغنی وعبدالله وحکمتیار را بار بار فاش میسازندوباز خلیل زاد میگوید که مردم افغانستان از امریکا شکایت نکنند ماکه دیگر قدرت نداریم خلیل زاد دهن مردم را هم می بندد ونمیگذارد که فریاد بیچارگی ومظلومیت سر دهیم وازادانه نفس بکشیم
درمیان قعر دریا تخته بندم کرده ای
بازمیگوی که دامن ترنمکن هوشیار باش
حاجی ولایت خان صافی از فرانسه

>>>   همه اتش از دست امریکا است! بخاطر نفع خود افغانستان را ویرانه ساخت!

>>>   سلام تاانجاه كه مردم دنياه ميداند امريكاه در كجاه دنياه خدمت كرد كه افغانستان دوم شان باشد شماه مزدور هستيد اختيار خود رانداريد خجالت بكشيد شماه برويد در فكر ترورسيت تربيت كردن خود باشيد

>>>   از امریکا انتظار اوردن صلح داشتن حماقت است ،زیرا ماهیت تجاوزگرانه و امپریالستی رژیمش تحقق این ارزو را نا ممکن می سازد ، راه فقط یکیست، قیام سرتاسری مردم واخرج اشغال گران !
ابراهیم کبیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است