مک ماستر: سیاست ترامپ برضد حکومت افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۱    ۱۳۹۹/۶/۲۸ کد خبر: 164851 منبع: پرینت

مک ماستر، مشاور امنیت ملی پیشین دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا می‌گوید که ترامپ با طالبان شریک شده‌است و سیاست او برضد حکومت افغانستان است.
آقای ماستر در یک گفتگو با شبکۀ خبری «سی بی اس» گفته‌است که بیرون ساختن نیروهای امریکایی از افغانستان، امنیت امریکا را کاهش می‌دهد.

این مقام پیشین نظامی امریکا، سیاست ترمپ را در برابر افغانستان عاقلانه نمی‌داند و می‌گوید که امریکا باید با یک تعهد پایدار از حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی کند: «فکر می‌کنم که ترمپ با سیاست تازه‌اش، به انواع مختلف در برابر حکومت افغانستان با طالبان شریک شده‌است. فکر می‌کنم که این سیاست غیرعقلانی است. فکر می‌کنم که در افغانستان به یک تعهد پایدار نیاز داریم که به حکومت افغانستان کمک کنیم و به نیروهای امنیتی این کشور کمک کنیم که به برداشتن بار جنگ ادامه دهند.»

اما، بارنت روبین، یکی از تحلیلگران امریکایی اوضاع افغانستان در گفتگو با طلوع‌نیوز، آغاز مذاکرات میان افغانان را فرصت خوبی برای آغاز یک تفاهم می‌داند.
آقای روبین، تنش‌ها میان امریکا و ایران را برای صلح افغانستان خطرناک می‌داند: «با ایران اجماع نیست. یک اجماع ضعیف میان امریکا، روسیه، چین و پاکستان وجود دارد که این را در یک اعلامیه مشترک بیان کرده‌اند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مک ماستر
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است