نادر نادری: روند گفتگوها با طالبان زمانگیر خواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۰    ۱۳۹۹/۶/۲۷ کد خبر: 164839 منبع: پرینت

هیات دولت افغانستان در مذاکرات صلح قطر اعلام کرد که روند گفتگوها با طالبان زمانگیر خواهد بود.

نادر نادری عضو این هیات به رادیو آزادی از دوحه گفت که درباره‌ای مسایل بزرگ کاری با طالبان هم نظر اند، اما تا هنوز اختلاف‌های هم موجود است.

او در مورد اختلاف‌ها با جزییات صحبت نکرد، اما گفت که برای حل این موارد تلاش خواهند کرد: "صبر و حوصله می‌خواهیم. ما با تمامی تعهد تلاش داریم که هر قدر زودتر تفنگ‌ها خاموش شوند، هر چه زودتر امنیت و ثبات در افغانستان تامین شود و گسترش یابد. دو طرف است، دو طرف دیدگاه های متفاوت دارند."

هیات مذاکره کنندۀ طالبان هم می‌گوید که فرصت خوبی مساعد شده که در مورد حل وضعیت جاری ۴۰ ساله در فضای مناسب گفتگو می‌کنند.
دولت افغانستان خواهان برقراری آتش‌بس است اما طالبان می‌گویند که نخست باید در مورد عوامل جنگ گفتگو شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نادری
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   عوامل وجودی طالب چیست؟
آیا جنگ سبب ایجاد طالب شد؟
یا طالب سبب بروز جنگ؟
کدام طااب؟
طااب سال های ۱۹۹۵ یا طالب سالهای ۲۰۰۵
از ابتدا اگر در نظر بگیریم.
یک دفتر در چغلپوره پشاور ایجاد شد و نظامی های گذشته به خصوص خلقی های تنی را ثبت نام کرد و این بود لحظات تولد طالب.
ضرورت ایجاد طالب پروژه یونیکال بود .
به استناد صحبت های مولوی قلم دین ، آنچه زیر نام طتاب و در حاکمیت طالب انجام میشد خود طااب از جمله قلم دین از آن آگاهی نداشت.
مثل از بین بردن بت های بامیان.
و حالا هم ، طالب پشت میز نشسته اما حرف های بر آمده از دهان طالب ، حرف های طالب نیست.
حرف ها از کسانی است که به طالب نان میدهند و فرمان.

>>>   در مورد عوامل جنگ باید خدمت طالبان کرام خاطر نشان کنم که الله (ج) زنجیره غذایی موجودات خلق کرده خود را در روی زمین قسمی عیار ساخته است که تمام موجودات زنده از خوردن موجودات زنده دیگر امرار حیات و ادامه نسل میکنند.
یک موجود زنده مواد غذایی اخذ میکند و رشد و نمو میکند و تولید مثل میکند و در مقابل جراحات از خود عکس العمل نشان میدهد.
خاصیت چهارم موجود زنده عبارت از عکس العمل در مقابل حراحات است،خیلی مهم است.
این بدان معنی است که تمام موجودات زنده ،بشمول نباتات دارای سیستم گیرنده سگنال های جراحات یا همان سیستم مغزی هستند.
مغز نباتات عبارت از ریشه نباتات است که هنگامی یک گیاه توسط یک حیوان خورده میشود،گیاه مذکور این حراجت را توسط ریشه خود حس میکند و عکس العمل نشان میدهد.
اما چون گیاه مذکور توان حرکت را ندارد،بنأ ما آن را دیده نمیتوانیم،اما با میکروسکوپ میتوان این عکس العمل را مشاهده کرد.
بنأ انسان که در راس این زنجیره غذایی قرار دارد،نه تنها زندگی تمام موجودات زنده دیگر در اختیار آنها است،بلکه با تشکیل قوانین بین المللی و قوانین جداگانه در کشور ها و با چال ها و نیرنگ ها،به خود اجازه این را میدهد که انسانهای دیگر را مورد استثمار قرار دهند و یا کشور های آنها را غارت کنند و بالای کشور های دیگر حملات نظامی کنند و مردم این کشور ها را به قتل برسانند و یا تحت نام خدا و دین و جهاد.رهبران دینی یک تعداد مردم را به جهاد سوق دهند و آنها کشته شوند و خود این رهبران دینی به قدرت برسند.
پس آیا مشاهده کردید که آب از سرچشمه گل آلود است؟
آیا دانستید که مقصر اصلی کیست؟
البته برای من که با پنج حس داده شده طبیعت را لمس میکنم و درک میکنم و این پنج جس در طول صد ها میلیون سال موجودیت حیات در روی زمین از یک زنده جان به زنده جان دیگر در اثر تکامل انتقال پیدا کرده است و به تکامل رسیده است و به شکل کنونی آن به من رسیده است،اما با وجود آن هم ضعیف تر از حسگر های میخانیکی مانند میکروسکوپ و تیلی سکوپ و حس های شنوایی و لامسه و بویایی میخانیکی است،یک پدیده طبیعت است و جز طبیعت است و ما قادر نخواهیم بود آن را از بین ببریم.
اما ما قادر هستیم موجودات غیر زنده دیگر مانند هوش مصنوعی و روبات ها بسازیم که جایگزین ما شوند و این که این موجودات جدید چگونه خود شان،هم نوع خودشان را تولید میکنند و چگونه پروگرامی برای خویش میسازند،در آینده به خودشان ارتباط میگیرد و در آن زمان انسانی در روی زمین وجود نخواهد داشت.

>>>   به خاطر این زمان گیر است که تو در قطر در عیش و نوش باشی در افغانستان هر روز اولاد غریب که کشته می شود پروای نیست اگر واقعا بخواهد صلح کنید در طرف یک هفته همه مشکلات حل می شود در غیر این صورت همه تان برای هوا خوری وخوش گذارانی به قطر رفته اید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است