سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: آتش‌بس نمی‌کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۸    ۱۳۹۹/۶/۲۷ کد خبر: 164838 منبع: پرینت

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در یک گفتگو با طلوع‌نیوز می‌گوید تا هنگامی که مذاکره کنندگان دربارۀ علت‌های جنگ به توافق نرسند، این گروه آتش‌بس نخواهد کرد.
او اما می‌گوید که همزمان با آغاز ابتدایی مذاکرات صلح، طالبان خشونت‌های شان را کاهش داده‌اند. او حکومت را متهم می‌سازد که عملیات‌های تهاجمی را متوقف نکرده‌است.

او در اینباره گفت: «این معقول نیست که جنگ بیست ساله در یک ساعت به پایان برسد. منطقی به نظر ما این است که اسباب و مشکلاتی که همین جنگ را به‌میان آورده سر آن‌ها بحث شود و ازبین برده شود، پس از آن آتش‌بس نهایی شود و مشکل به‌صورت نهایی به پایان برسد. فرض کنید که اگر ما امروز آتش‌بس کردیم، فردا در سر میز به توافق نرسیدیم آیا دوباره باز جنگ را شروع می‌کنیم؟ به چه معنی؟»

سخنگوی طالبان، در ادامۀ سخنانش دربارۀ نظام آیندۀ افغانستان می‌گوید که طالبان یک نظامی اسلامی را می‌خواهند که در آن ارزش‌های مردم کشور تعریف شود: «یک هدف ما این بود اشغال [افغانستان] به پایان برسد و یکی دیگر این بود که نظام واقعی اسلامی که پاسخگو به مردم باشد، به ملت باشد به‌‎میان بیاید.»

محمد نعیم می افزاید که مذاکرات صلح میان افغانان با فراز و فرودهای فراوانی رو به رو خواهد بود اما دربارۀ رسیدن به یک صلح همیشه‌گی خوش‌بین است: «به یک ارادۀ قوی و عزم مستحکم وارد این پروسه شدیم و این تصمیم ما است که این مشکل نهایتأ به پایان برسانیم. پروسه مغلق است و پیچیده‌گی‌هایی دارد، اما امیدوار استیم که مشکلات به‌صورت مسلسل به پایان برسد.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سخنگوی طالبان
آتش بس
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان یک دولت اسلامی؟؟؟؟ و آنهم وهابی، عربستان ، قطر و پاکستان که حامی سر سحت طالبان است دولت اسلامی نیست (صرف بنام) اینها چطور یک دولتی میخواهند که خود شان هم تعریف کرده نمیتوانند .در پاکستان و ممالک عربی خود تان و اولاده های تان بزرگ شدید و روزی در افغانستان نبودید و پاسپورت افغانی ندارید چطور خود را افغان میگوید و میخواهید که دولت اسلامی در افغانستان بیاورید فکر میکنید که مردم تا بحال مسلمان نبودند اول از پاکستان شروع کنید.وووووو

>>>   تا ای اس ای اجازه ندهد شما به مزدوریتان ادامه دهید

>>>   آیا همین نظام اسلامی چتلستان بس مان نیست که "نظام واقعی اسلامی بیاید"؟؟؟؟
حتمی هدف این چتلستانی از " نظام واقعی اسلامی" اینست که حمام خون گذشته در این سرزمین کافی نبوده و ضرورت است تا همه مردمان این کشور قتل عام شوند تا جای برای دال خوران پیدا شود.
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است