توافقات اولین جلسه مذاکرات صلح در قطر
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۹/۶/۲۶ کد خبر: 164827 منبع: پرینت

در اولین دور مذاکرات صلح میان هیات‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان در دوحه "توافقاتی" درباره دستورالعمل‌های مذاکرات صورت گرفته است. روسای هر دو هیات در جریان مباحثات به "شکیبایی و بردباری" در بین طرفین تاکید کردند.

نادر نادری، سخنگوی هیات مذاکره کننده افغانستان و محمدنعیم، سخنگوی طالبان در توییت‌های مشابه به طور همزمان خبر دادند که در اولین نشست مذاکرات صلح میان دو هیات که عصر روز سه‌شنبه (۲۵ سنبله) در دوحه برگزار شد، در اکثر موارد طرزالعمل‌های مذاکرات توافق صورت گرفته است.
همچنین از هر هیات دو نفر به عنوان افراد ارتباطی انتخاب شده است.

گروه تماس دو طرف در مورد طرزالعمل و‌ اصول کاری این نشست بحث کردند، نتایج آن را در نشست امروز ارایه شد.
همچنین گروه‌ تماس به هیات مذاکره کننده افغانستان گزارش جلسه ‌های اخیر خود را ارایه کرد.
منابع به بی‌بی‌سی گفته که در دو نشستی که در روزهای گذشته میان دو گروه تماس صورت گرفته دستکم ۲۲ مورد طرزالعمل فهرست شده است.
به نظر می‌رسد بر پیشبرد مذاکرات پشت درهای بسته و دور از رسانه‌ها میان دو هیات اتفاق نظر وجود دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توافقات
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطر این که مذاکرات بصورت شفاف و بدون تقلب انجام شود.باید ماده وار هر مورد در تمام کشور های جهان بصورت جداگانه مورد موافقت قرار بگیرد و وقتی که روی یک مورد توافق نظر بمیان آمد،بعداً در باره مورد دوم در تمام کشور ها بصورت جداگانه بحث و گفتگو صورت گیرد.
هرچند این مذاکرات شاید به مدت ده ها سال ادامه پیدا کند،اما چاره دیگر نیست.
زیرا مردم افغانستان یک مذاکره شفاف میخواهند.
امکانات این میرود که سی سال بعد در زمان ریاست جمهوری پسر جامد کرزی،میرویس کرزی،توافقات جامه عمل بپوشد و پسر کرزی در جلسه آخر شرکت نموده و خواهد گفت:
مرحومی قبله گاه من از آمدن امریکایی ها به افغانستان خوشنود نبود و در لویه جرگه نیز توافق امنیتی با امریکا را امضأ نکرد و خواهان قطع جنگ در افغانستان بود.
در زمان ریاست جمهوری پدر مرحومی من،هر وقتی که امریکایی ها یک منطقه کشور ما را بمبارد میکرد،پدر مرحومی من به مردم میگفت:والله به بالله در دل خود درد دارم.اما چه کنم که زورم نمی رسه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است