طالبان خواهان آزادی هفت هزار زندانی دیگر شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۳۹۹/۶/۲۵ کد خبر: 164809 منبع: پرینت

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که برپایی نظام اسلامی و آزادی 7 هزار زندانی این گروه در دستورکار طالبان برای مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که برپایی نظام اسلامی و نیز آزادی 7 هزار زندانی این گروه در دستور کار آن‌ها برای مذاکرات با دولت افغانستان قرار دارد.

گروه تماس طالبان و دولت افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره دستورکار، جدول زمانی، رهنمودها و دیگر مسایل مربوط مذاکرات گفتگو کردند و قرار است برای نهایی کردن تفاهمات دیدار کنند.
«معصوم استانکزی» رییس تیم مذاکره کننده دولت ضمن مثبت خواندن دیدار گفت که تلاشی برای کشاندن مذاکرات به سمت مسایل جنجالی صورت نگرفت.

گفتنی است که سخنگوی طالبان پیش از آغاز مراسم افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی به رسانه‌ها گفت که این گروه تا برپایی "نظام اسلامی" به مبارزه ادامه خواهد داد.
دولت افغانستان اما بارها اعلام کرده که اولویتش در این مذاکرات برقراری آتش‌بس در این کشور است و ادامه جنگ همزمان با جریان داشتن مذاکرات را غیرقابل پذیرش می‌داند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
زندانی
نظرات بینندگان:

>>>   آزاد شان کنید. اینبار اولین حمله شان به منطقه مرد خیز قهرمان پرور مارشال ساز و جنرال تولید کن پنجشیر خواهد بود.
بلبل مقاومت همراه با سفیر . مارشال زاده.جنرال زاده. رییس زاده.بدگیر ها.بدماش ها. زدنی ها. به ثبوت های پنجشیر ماماتی های سالنگ شهید های زنده امپراپوف ها باز دو پای دارند دوتای دیگر قرض کرده به تخار و بدخشان فرار می کنن و نام مردم میشود کولابی. باز هم میگویم فراری ها در نزدیک مرکز هستند نه در شمال و شمالشرق
بدخشانی

>>>   نظام اسلامی یا پاکستانی؟
طالب کجا ناموس دارد که دین داشته باشد.

>>>   این چه قسم جهاد است؟
آیا مجاهد واقعی اسیر میشود؟
معلوم نیست که چقدر طالب دیگر توسط نیرو های امنیتی دستگیر شدند و در محابس بندی هستند؟
این نهایت ترس و بی ایمانی طالبان را نشان میدهد که دستگیر و اسیر و زندانی میشوند.
در جنگ دوم جهانی،بعضی جواسیس همراه خود یک امپول زهر داشتند که اگر دستگیر میشدند،عاجل آن را میخوردند ودبه حیات خود خاتمه میدادند تا در جریان تحقیقات در اثر شکنجه به راز های پنهانی فعالیت شان اقرار نکنند.
حالا از تعداد جنگجوی طالبان کرده،تعداد محبوس شان در نزد رژیم کابل زیاد است.
شما بی ایمان ها ره کی در جهاد روان کرد.
در روز قیامت در مقابل این بی ایمانی خود در مقابل خدا چه پاسخ دارید؟

>>>   بیش از 5000 جنایت کار آزاد شد این ها به کشتار ادامه دادند ورها شگان هم به جنگ رفتند حالا بهانه دیگر میخواهن درحالیکه آنها هم باید اسیران دولت را آزاد کنند ولی آنها اسیران را میکشتند آنقدر زندانی ندارند صرف قومهای خودرا اسیر نگهداشته اند ازدیگر اقوام نیست.

>>>   عدالت طالبان آزادی جنایتکاران و قاتلان است. عدالت و دادگاه بچه کار است. طالبان مردم بیگناه، جوانان روشن، زنان طرفدار آزادی و اشخاص ملی و دانشمند را بزندان میاندازند. قاتل و جنایتکار قوم پشتون باید آزاد شود و مردم غیرپشتون باید در زندان باشند و در قید طالبان. این است اسلام طالبی و عدالت اسلامی طالبی که ضد خدا و دین است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است