استجواب سرپرستان وزارت داخله و ریاست امنیت
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۵    ۱۳۹۹/۶/۲۴ کد خبر: 164802 منبع: پرینت

سرپرست وزارت امور داخله و سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی برای وضاحت در مورد برنامه میثاق امنیتی به مجلس نمایندگان استجواب شدند.
مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله و احمد ضیا سراج سرپرست ریاست امنیت ملی در نشست امروز دوشنبه (24 سنبله) مجلس گفتند که نهادهای امنیتی در برنامه میثاق امنیتی فقط از مردم برای تامین امنیت درخواست همکاری می‌کنند و در این برنامه هیچ سلاحی به هیچ کس توضیح نخواهد شد.

مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله گفت: "سطح جرایم یک پدیده ناآرام کننده در کابل و شهرهای دیگر شناخته شده است. ارقام که می‌دیدیم سطح گرفتاری ما بالا بود؛ اما سطح جرایم هم پایین نمی‌آمد؛ بناً ما دست به کار شدیم که شیوه رابطه خود را با مردم درست تنظیم کنیم و همچنین در نظم و دسپلین کار خود تجدید نظر کنیم."

آقای اندرابی افزود، میثاق امنیتی بخاطری روی دست گرفته شد که روابط پولیس و سایر نهادهای امنیتی با مردم سازمانی شود و تا این رابطه میثاق امنیتی گذاشته شده است.
او گفت: "میثاق امنیتی مسلح سازی نیست و ما مخالف مسلح سازی هستیم. در میثاق امنیتی برای یک نفر هم کدام سلاح داده نمی‌شود؛ ما در بعد جرمی طی یک برنامه منظم از مردم درخواست کمک کرده‌ایم."
به گفته او، معلومات تاکتیکی در این پلان عملی می‌شود. کمره‌های امنیتی در دوکان‌ها و دروازه‌های شهر و ترمینل‌ها نصب خواهد شد و گزمه‌های نامتعارف در سطح شهر انجام خواهد شد.
اندرابی بیان داشت:"هم اکنون جوانای که یک چاقو گگ در جیبش است و در یک کوچه می‌خواهد یک نفر را بزند و موبایلش را بگیرد خیلی زیاد است؛ از اینگونه افراد به هزاران نفر در این شهر وجود دارند که در برنامه میثاق امنیتی به این مشکلات توجه خواهد شد".
او همچنین در بعدا اخاذی پولیس گفت که از وقتی او سرپرست وزارت داخله است، برای مبارزه با اخاذی 450 افسر و ساتنمن و تا لغو یک قطعه پولیس اقدام کرده است و این اقدام باید ادامه پیدا کند و در پیوند به این 250 پولیس مورد پیگرد قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، احمد ضیا سراج سرپرست ریاست امنیت ملی کشور نیز در مورد میثاق امنیتی گفت که نمایندگان سند میثاق امنیتی را مطالعه نکرده‌اند در حالی که در اختیارشان قرار دارد؛ اگر مطالعه می‌کردند در مورد آن نگرانی نمی‌داشتند.
آقای سراج تاکید کرد: "میثاق امنیتی کدام ساختار جداگانه نیست که بودجه داشته باشد؛ نهادهای امنیتی از داشتگی‌ها و توانایی‌های خود برای تامین امنیت استفاده می‌کنند؛ در واقع میثاق امنیتی یک قرارداد بین حکومت و مردم است و هیچ چیزی فراتر از آن نیست."
او بیان داشت که برنامه زیر نام خیزش‌ها مردمی کاملاً یک برنامه جدا است؛ این برنامه از چندین سال به این طرف از سوی ریاست امنیت ملی به پیش برده می‌شود و اکثراً نتیجه خوبی هم داده است.
به گفته او، همین نیروهای خیزش مردمی است که در بدخشان، ننگرهار، لوگر، ارزگان، غزنی، سرپل و برخی ولایت دیگر است که در مقابل دشمنان مردم ایستاده‌اند و دفاع می‌کنند.

برنامه میثاق امنیتی اخیراً از سوی حکومت برای تامین امنیت و همکاری مردم در تامین امنیت محل و شهر شان از سوی حکومت روی دست گرفته شده است.
این برنامه پس از آن روی دست گرفته شده که سطح جرایم در شهرکابل و سایر شهرهای کشور به شکل بی‌سابقه افزایش یافته است.

عبدالله امینی- خبرگزاری جمهور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
امنیت
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   نماینده های بی عقل
اول بخوانید بعد چیغ بزنید.
از وزیر داخله و امنیت بپرسید که چرا سطح جرایم پایان نمی آید؟
شما در کمیسیون امنیت داخلی از افراد نخبه و کارفهم در امورات امنیتی و پولیس دعوت کنید و یک پروژه مشرک برای آسیب شناسی راه اندازی کنید و بعد با پیشنهاد های مشخص علمی و مسلکی و قابل تطبیق با مسولین وزارت داخله و امنیت برنامه ریزی کنید و ببینید که نتیجه میدهد یا نه.

>>>   به نظرم میثاق امنیتی هم شکلی ازملیشه سازی است که در زانهای بعدی درد سر برای مردم ودولت خواهد شد زیرا اینها درمناطق شان دست به خشونت وزور گویی وانتقامجویی میزنند.وضع امنیتی را بدتر ساخته بی بندوباری وهرج ومرج زیاد میشود,خودکامگی,لجام گسیختگی ومطلقالعنانی درجرجا حاکم میشود.وخلع سلاح نمودن شان هم مشکل است.
بااحترام عبید.نجراب.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است